Blog

Καμπάνιες SEO από τη Little Giant

Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης βελτιώνονται ολοένα και περισσότερο, με αποτέλεσμα να τις καθιστούν συνεχώς πιο «έξυπνες» και κατά συνέπεια πιο αποτελεσματικές. Όσο η Google μπορεί να προβλέψει και να απαντήσει ολοένα και πιο άμεσα σε ερωτήματα των χρηστών, τόσο οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και eshop βλέπουν αβέβαια το μέλλον της κατάταξής τους στα οργανικά αποτελέσματα των σελίδων αποτελεσμάτων. Εμείς σας συνοψίζουμε τα κυρίαρχα seo trends του 2021, για να μένετε πάντοτε ενημερωμένοι και να διατηρείτε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα.

Προτεινόμενα Αποσπάσματα

Στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης ο ανταγωνισμός είναι ολοένα και αυξανόμενος. Ο χώρος των Google Ads καταλαμβάνει αρκετά μεγάλη έκταση, ενώ πολλές διαφορετικές μορφές πληροφορίας προσπαθούν να κατακτήσουν την κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων, όπως οι τοποθεσίες Google Maps, Γραφήματα, Προτεινόμενα Αποσπάσματα, Παρεμφερείς Ερωτήσεις, Google News, Google Images καθώς και Σχετικά Videos. Τα Προτεινόμενα Αποσπάσματα θα διατηρήσουν τη σημαντική τους θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, καθώς είναι χρήσιμα για τους χρήστες όταν πραγματοποιούν τις αναζητήσεις τους.

Δομημένα Δεδομένα

Καθώς τα αποτελέσματα αναζήτησης εξελίσσονται, η Google αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βάση δεδομένων και τη δυνατότητα να δημιουργεί δικές της μετα-περιγραφές από ήδη υπάρχουσες πληροφορίες. Επίσης, αξιοποιεί δομημένα δεδομένα για να δημιουργήσει εμπλουτισμένα αποσπάσματα (rich snippets), μια πρακτική που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Δημιουργώντας σημαντικά αποσπάσματα, αποκτάτε μεγαλύτερες πιθανότητες εμφάνισης στον -ήδη περιορισμένο- χώρο των σελίδων αποτελεσμάτων.

Τα εμπλουτισμένα αποτελέσματα σας προσφέρουν τη δυνατότητα να αυξήσετε κατά 30% την αναλογία των κλικ προς τον αριθμό εμφανίσεων του ιστοτόπου σας. Η Google, άλλωστε, ήδη αξιοποιεί δομημένα δεδομένα για να παρουσιάσει εμπλουτισμένα αποσπάσματα, όπως τα rating stars, opening hours και event data.

Εμπειρία Χρήστη

Η προώθηση ιστοσελίδων SEO βασίζεται κατά μεγάλο βαθμό στην εμπειρία του χρήστη και στην όσο δυνατόν μεγαλύτερη αποδοτικότητα της σελίδας σας. Η βελτίωση των ιστοσελίδων στην ουσία της, δεν γίνεται με γνώμονα τις μηχανές αναζήτησης, αλλά με γνώμονα τον χρήστη των μηχανών αναζήτησης. Έτσι, θα είστε πάντα κερδισμένοι όταν εστιάζετε στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας.

Μία βασική παράμετρος της εμπειρίας χρήστη είναι η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας. Ελέγξτε τη με εργαλεία που μπορείτε να βρείτε στο ίντερνετ, όπως το GTmetrix ή το PageSpeed της Google και μετρήστε την απόδοσή της.

Φυσικά, δεν πρέπει να προκύπτουν τεχνικά ζητήματα κατά την περιήγηση των χρηστών στη σελίδα σας και εσείς οφείλετε να τη διατηρείτε συνεχώς ενημερωμένη. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι οι περισσότεροι επισκέπτες σας προέρχονται από κινητές συσκευές, με μικρές οθόνες. Φροντίστε την απόδοση του ιστοτόπου σας και ελέγξτε τη λειτουργία του από smartphones ή tablets.

Αξία Περιεχομένου

Παρότι ο αλγόριθμος της Google βελτιώνεται ολοένα και περισσότερο, το περιεχόμενο της σελίδας σας σε μορφή κειμένου είναι απαραίτητο, ώστε να μπορεί να το συσχετίσει με ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών. Η Google χρησιμοποιεί τον machine learning αλγόριθμο Rankbrain, για να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή κατανόηση περιεχομένου. Ο συγκεκριμένος αλγόριθμος, δεδομένου ότι διαθέτει τη δυνατότητα να μαθαίνει μόνος του, σαφώς θα συνεχίσει να εξελίσσεται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021. Επομένως, εσείς θα πρέπει να παρέχετε στους χρήστες που πραγματοποιούν αναζητήσεις σχετικές με το αντικείμενό σας, το καλύτερο περιεχόμενο που μπορείτε.

Google’s Mobile First Index

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, η Google δίνει μεγάλη σημασία στις κινητές συσκευές και στον τρόπο εμφάνισης ιστοσελίδων σε αυτές. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν κινητά για τις αναζητήσεις τους στο Διαδίκτυο αυξάνονται ολοένα και περισσότερο και η Google φροντίζει να τους διευκολύνει. Η βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων για κινητά εμφανίστηκε ως παράγοντας κατάταξής τους το 2016, ενώ το 2017 η Google δημοσίευσε την ενημερωμένη έκδοση για κινητά για τις διαφημίσεις Google Ads.

Δημιουργία Backlinks

Η αξιοπιστία του εκάστοτε domain θα εξακολουθεί να επηρεάζεται από τα backlinks και τη δύναμή τους και το 2021. Ακόμα και οι «ανύπαρκτοι σύνδεσμοι» παίζουν ρόλο το 2021, καθώς η Google μπορεί πλέον να εξετάσει τις αναφορές ιστοσελίδων προς άλλους ιστοτόπους, ακόμα και αν δεν υπάρχει link με παραπομπή προς αυτούς.

Η παρουσία σας στις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, θα είναι ολοένα πιο δύσκολη κατά τη διάρκεια του έτους. Θέστε τους στόχους σας ξεκάθαρα και δομήστε τη στρατηγική σας, βάσει αυτών. Εξετάστε το ενδεχόμενο να εντάξετε στο περιεχόμενο της σελίδας σας κείμενα συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων και εισάγετε δομημένες πληροφορίες. Βρείτε τι αναζητά το κοινό σας και ανταποκριθείτε στις ανάγκες του, μέσα από το περιεχόμενο της σελίδας σας και την ευκολία στη χρήση. Αυτό θα βοηθήσει όχι μόνο την αύξηση της επισκεψιμότητάς σας, αλλά και την κατάταξή σας στη σελίδα των αποτελεσμάτων.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

Τι είναι το Digital Marketing και ποια τα βασικά εργαλεία του;

Το Digital Marketing είναι ένας όρος που χρησιμοποιούμε συχνά τον τελευταίο καιρό και γίνεται ολοένα και πιο σύνηθες μία εταιρεία να ακολουθεί συγκεκριμένη στρατηγική Digital Marketing. Τι ακριβώς όμως είναι το Digital Marketing και ποια είναι τα βασικότερα εργαλεία του;

Τι είναι το Digital Marketing

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Digital marketing είναι όλες οι ψηφιακές μέθοδοι που χρησιμοποιεί μία εταιρεία για να πετύχει τους στόχους της, να έρθει σε επαφή με το κοινό της και να προωθήσει το μήνυμα που επιθυμεί. Το Digital Marketing βασίζεται σε ψηφιακά εργαλεία, όπως προστάζει η δυναμική της εποχής και για αυτό θεωρείται ως το μέλλον του μάρκετινγκ.

Παρ’ ότι πολλοί είναι εκείνοι που νοσταλγούν τις εποχές που κυριαρχούσαν τα παραδοσιακά μέσα (οι εφημερίδες, η τηλεόραση και το ραδιόφωνο), είναι αδιαμφισβήτητο ότι η μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού έχει στραφεί σε νεότερες τεχνολογίες και ψηφιακές μεθόδους επικοινωνίας. Το Digital Marketing και οι ψηφιακές μέθοδοι κάνουν τον κόσμο να κινείται πιο γρήγορα, ευέλικτα, πρακτικά και εξορθολογισμένα και παρέχουν -τόσο στις εταιρείες, όσο και στους καταναλωτές- τις ίδιες δυνατότητες και την ίδια δυναμική.

Για να μπορέσει μια εταιρεία να ξεκινήσει μία στρατηγική Digital Marketing, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει, είναι να θέσει τους στόχους που επιθυμεί να επιτύχει. Όπως και στο παραδοσιακό μάρκετινγκ, έτσι και στο Digital, η εκάστοτε εταιρεία πρέπει να έχει ξεκάθαρους στόχους και να ορίσει ένα συγκεκριμένο πλάνο για να τους επιτύχει. Σε αυτό το πλάνο καλό θα ήταν να οριστούν τα εργαλεία που θα αξιοποιηθούν προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι. Ποια είναι όμως αυτά τα εργαλεία και πώς θα καταλήξουμε στα κατάλληλα για τη στρατηγική μας;

Εργαλεία Digital Marketing

Social Media Marketing

Τα Social Media έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας, χωρίς να έχει σημασία εάν πρόκειται για εμπορικούς σκοπούς ή απλά για να περνάει η ώρα μας. Το Social Media Marketing έχει να κάνει με την αξιοποίηση των κοινωνικών δικτύων για την επίτευξη διαφόρων στόχων που ορίζει η κάθε εταιρεία. Παρόλο που τα περισσότερα social media προσφέρουν στους χρήστες πολλαπλές δυνατότητες και εργαλεία, οι δύο μεγάλες κατηγορίες στις οποίες διαχωρίζουμε τις διαφορετικές δράσεις μας είναι οι διαφημιστικές ενέργειες και το περιεχόμενο (advertising ή content marketing).

Content Marketing

Με το Content Marketing αξιοποιούμε περιεχόμενο (πρωτότυπο και χρήσιμο υλικό με ενδιαφέρον για τον επισκέπτη), ώστε να επικοινωνήσουμε ένα μήνυμα για να φτάσουμε στην επίτευξη ενός στόχου. Το περιεχόμενο είναι από τα κυριότερα στοιχεία του digital marketing και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικές μορφές, όπως άρθρο, εικόνα, βίντεο κ.α. και να αξιοποιηθεί σε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες που αξιοποιεί μια εταιρεία (blog, newsletter, social media). Το περιεχόμενο αποτελεί βασικό εργαλείο για να επικοινωνηθεί το μήνυμα που επιθυμεί η κάθε εταιρεία, είτε αφορά προωθητική ενέργεια, είτε κάποια ενημέρωση για νέες κυκλοφορίες.

Online Advertising

Η online διαφήμιση μπορεί να πάρει πολλές μορφές και να αξιοποιηθούν πολλά διαφορετικά εργαλεία. Στο πλαίσιο του online advertising εντάσσουμε ό,τι έχει να κάνει με επί πληρωμή ενέργειες που πραγματοποιεί μια εταιρεία για να προωθήσει το μήνυμά της στο κοινό – στόχο της. Είναι η μέθοδος της περαιτέρω προώθησης του μηνύματος της εταιρείας μας.

Κύριες πλατφόρμες Online Advertising είναι τα Social Media (Facebook, Instagram), καθώς και τα Google Ads. Μέσω των συγκεκριμένων πλατφορμών μπορούμε να αξιοποιήσουμε πολλές διαφορετικές διαφημιστικές επιλογές και να στοχεύσουμε το κοινό μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Search Engine Marketing και Optimization

Οι μηχανές αναζήτησης είναι ο αρχικός τρόπος επιλογής και εισόδου ενός χρήστη στην ιστοσελίδα ή στο ηλεκτρονικό κατάστημα μιας εταιρείας. Όταν λοιπόν μία εταιρεία επιθυμεί να αυξήσει τις επισκέψεις του ιστοτόπου της, πρέπει να εμφανίζεται σε καλή θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Αυτό θα γίνει με τη βελτιστοποίηση της σελίδας της ως προς τις μηχανές αναζήτησης, άρα πρέπει να ακολουθήσει πρακτικές SEO (Search Engine Optimization) για να βγαίνει σε υψηλές θέσεις στις σελίδες των αποτελεσμάτων σε αναζητήσεις σχετικές με το αντικείμενό της.

Ένα άλλο εργαλείο που μπορεί να αξιοποιήσει, είναι οι διαφημίσεις και η δημιουργία καμπανιών με στόχο συγκεκριμένα keywords (λέξεις-κλειδιά) ή ιστοσελίδες με συγκεκριμένο περιεχόμενο, ώστε να αυξηθεί η προβολή της. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η προβολή σε χρήστες που γνωρίζει ότι ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για το περιεχόμενό της.

Ωστόσο και οι δύο επιλογές προϋποθέτουν την ύπαρξη μίας όμορφης, σωστά δομημένης και user-friendly ιστοσελίδας που όχι μόνο θα εμπνέει τους καταναλωτές, αλλά θα τους προδιαθέτει θετικά να εμπιστευτούν την εταιρεία και θα προάγει την πολιτική και τις αξίες της.

Email Marketing

Τα emails είναι πλέον παντού διαδεδομένα. Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου διαθέτουν τουλάχιστον μια ηλεκτρονική διεύθυνση (συνήθως περισσότερες), από την οποία ελέγχουν σε τακτά χρονικά διαστήματα την ηλεκτρονική τους αλληλογραφία. Έτσι, το email γίνεται ένα άμεσο και ευθύ εργαλείο marketing, ικανό να μεταφέρει ταυτόχρονα σε πολλαπλούς παραλήπτες το μήνυμα της εταιρείας και να αποφέρει υψηλά ποσοστά αποδοτικότητας.

Παρότι μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού φαίνεται να θεωρεί κουραστική τη συγκεκριμένη μέθοδο, λόγω των πολλαπλών προωθητικών μηνυμάτων από εταιρείες (τακτική η οποία οδηγεί σε άμεση διαγραφή των email ή απεγγραφή από τη λίστα των παραληπτών τα newsletter) αποτελούν εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο με χαμηλό κόστος. Ιδιαίτερα για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα newsletter μπορούν να φανούν εξαιρετικά αποτελεσματικά, βάσει των πωλήσεων που αποφέρουν.

Βέβαια, μην ξεχνάμε πως η λίστα παραληπτών πρέπει να είναι σωστά δομημένη και ο τρόπος απόκτησης και λειτουργίας του newsletter να συμφωνεί με τους κανόνες GDPR.

Mobile Marketing και Push Notifications

Πλέον όλοι μας διαθέτουμε κινητά τηλέφωνα και tablets και φυσικά οι marketeers δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να προσεγγίσουν με τόση ευκολία ένα τόσο μεγάλο κοινό. Μέσω της χρήσης εφαρμογών, μία εταιρεία μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές της πληθώρα λειτουργιών και διευκολύνσεων, καθώς και να διατηρεί το κοινό της μόνιμα engaged με το brand της, καθώς θα έρχεται σε καθημερινή επαφή με αυτό διαμέσου της εφαρμογής.

Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία να έρχεται σε επαφή με τους χρήστες της εφαρμογής της μέσω των Push Notifications και να τους στέλνει εύκολα μηνύματα και πληροφορίες. Μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι τα ποσοστά αποδοτικότητας αυτών των ειδοποιήσεων μπορεί να είναι εκπληκτικά.

Άμεσα μηνύματα (ViberSMS)

Με αντίστοιχο τρόπο με τη λειτουργία των Push Notifications, υπάρχει και η επιλογή αποστολής άμεσων μηνυμάτων, όπως τα SMS ή τα μηνύματα στο Viber. Εάν ακολουθούμε τον Κανόνα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και η λίστα μας είναι δομημένη με βάση τις συγκεκριμένες μεθόδους που αναφέρονται σε αυτόν, τότε μπορούμε να δούμε εξαιρετικές απολαβές από τη συγκεκριμένη πρακτική στην επίτευξη των στόχων της εταιρείας.

Υπάρχουν πολλά ακόμα εργαλεία του Digital Marketing που μπορεί να αξιοποιήσει μια εταιρεία και όσο εξελίσσεται ο ψηφιακός κόσμος, τόσο περισσότερες επιλογές ψηφιακής διαφήμισης θα αποκτούμε. Ωστόσο, η κάθε εταιρεία πρέπει να επιλέγει τα εργαλεία αυτά που είναι κατάλληλα για την επίτευξη των στόχων της και την επικοινωνία των δικών της μηνυμάτων.

Εάν όλα όσα αναφέραμε παραπάνω σας φαίνονται βουνό, η ομάδα της eSteps θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει. Μαζί μπορούμε να θέσουμε τους στόχους της εταιρείας σας, να επιλέξουμε τα εργαλεία που σας ταιριάζουν καλύτερα και να αξιοποιήσουμε τις μεθόδους που θα αναδείξουν την εταιρεία και το μήνυμά σας.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

Καμπάνιες SEO από τη Little Giant

Οι στρατηγικές τοπικού SEO μπορούν να χρησιμοποιηθούν από κάθε εταιρεία που επιθυμεί να αυξήσει το πελατολόγιό της και να προσελκύσει νέο κοινό. Μικρές εταιρείες ή εταιρείες με υποκαταστήματα μπορούν να «εκμεταλλευτούν» τις συγκεκριμένες πρακτικές για να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους και να βελτιώσουν την προβολή τους στο διαδίκτυο.

Τι είναι το Local SEO

Στις μέρες μας το διαδίκτυο και οι μηχανές αναζήτησης είναι το πρώτο μέρος στο οποίο απευθυνόμαστε όταν ψάχνουμε κάποια πληροφορία, είτε πρόκειται για ζήτημα ανάγκης, είτε για μία απλή αναζήτηση. Επίσης, σύνηθες είναι να ψάχνει κανείς τοπικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες, οι οποίοι βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Για παράδειγμα, όπως εσείς αναζητάτε εστιατόρια τα οποία βρίσκονται κοντά σας, έτσι και οι πελάτες σας αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σας, κοντά τους. Πώς όμως θα αναδείξετε τη δική σας επιχείρηση σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας; Αξιοποιώντας τις στρατηγικές τοπικού SEO.

Στόχος του Local SEO

Στόχος των πρακτικών Local SEO είναι η εμφάνιση της επιχείρησής σας σε άτομα που βρίσκονται κοντά σας και αναζητούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε. Με το τοπικό SEO μπορείτε να αξιοποιήσετε στρατηγικές μάρκετινγκ on-site και off-site και να βελτιώσετε την κατάταξη της επιχείρησής σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, δηλαδή, να εμφανίζεστε σε υψηλή θέση στα αποτελέσματα, όταν κάποιος πραγματοποιεί αναζήτηση σχετική με την επιχείρησή σας.

Το τοπικό SEO έχει στο επίκεντρο την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων, βάσει της τοποθεσίας του χρήστη που πραγματοποιεί την αναζήτηση. Εάν, για παράδειγμα, ψάξετε στη Google «κατάστημα οπτικών», θα σας εμφανιστούν αποτελέσματα από τα καταστήματα οπτικών που βρίσκονται πιο κοντά σε εσάς.

Με τις υπηρεσίες τοπικού SEO μπορείτε να εστιάσετε και να στοχεύσετε δυνητικούς πελάτες, οι οποίοι πραγματικά ενδιαφέρονται και αναζητούν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρετε. Διαφέρει από παλαιότερες πρακτικές που απευθύνονταν σε μεγάλο πλήθος κόσμου, ασχέτως εάν ενδιαφέρονταν για τη διαφήμισή σας ή όχι. Αντιθέτως, στοχεύει σε άτομα που αναζητούν αυτό που εσείς παρέχετε, δίνοντάς σας μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας στη διαφήμισή σας, αύξηση των πωλήσεών σας και ανάπτυξη του πελατολογίου σας.

Στοιχεία και στατιστικά

Βάσει στατιστικών, το 46% των αναζητήσεων της Google είναι τοπικές, το 50% των αναζητήσεων από κινητές συσκευές έχουν να κάνουν με πληροφορίες σχετικά με κάποια επιχείρηση (π.χ. τηλέφωνο, διεύθυνση κ.α.), το 64% των πελατών αξιοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν κάποια τοπική επιχείρηση, το 78% των τοπικών αναζητήσεων κινητής τηλεφωνίας καταλήγει σε αγορά από φυσικό κατάστημα, ενώ το 96% κατόχων προσωπικού υπολογιστή πραγματοποιεί τοπικές έρευνες.

Ξεκινήστε άμεσα

Για ποιο λόγο είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για εσάς για να ξεκινήσετε πρακτικές local SEO; Γιατί αυτή τη στιγμή μόνο το 44% των επιχειρήσεων διαθέτει καταχώρηση στο Google My Business, στο οποίο μπορείτε να πραγματοποιήσετε δωρεάν καταχώρηση και να αυξήσετε τις πιθανότητές σας για καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα της Google. Επίσης, πολλές τοπικές επιχειρήσεις δεν έχουν αντιληφθεί ακόμα τη σημασία του online marketing, γεγονός το οποίο σας προσφέρει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, σε σχέση με συναφείς επιχειρήσεις του κλάδου σας.

Διατηρήστε, λοιπόν το προβάδισμά σας και εμπιστευθείτε έμπειρες εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ για να αποκτήσετε την ανάπτυξη που επιθυμείτε για την επιχείρησή σας. Στην eSteps θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε να εκτελέσετε την κατάλληλη SEO στρατηγική να δείτε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

Ψηφιακό Μάρκετινγκ: Για ποιους λόγους δεν αποδίδει όπως περιμένατε;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα νέο όπλο στις τεχνικές μάρκετινγκ και σημαντικό εργαλείο σε όλες τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και εξέλιξη των πωλήσεών τους. Ωστόσο, δεδομένου ότι αποτελεί ακόμα ένα νέο εργαλείο, αρκετοί είναι αυτοί που απογοητεύονται με την απόδοση των καμπανιών της επιχείρησής τους στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς δεν εντοπίζουν τα αποτελέσματα που περίμεναν να έχουν. Παρακάτω αναλύουμε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να μην αποδίδει ακόμα για εσάς μια καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ και τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε αυτή τη συνθήκη.

Εστιάζετε στα λάθος Metrics

Για αρχή, εντοπίστε και εστιάστε στις σωστές μετρήσεις της ψηφιακής σας καμπάνιας. Είναι πιθανόν η στόχευση και η καμπάνιας σας να εξελίσσεται, χωρίς όμως εσείς να μπορείτε να αντιληφθείτε τις σωστές μετρήσεις και να προχωρήσετε στην αύξηση των μετατροπών που επιθυμείτε.

Εάν, για παράδειγμα, έχετε ξεκινήσει μία καμπάνια με newsletter και στόχος σας είναι η απόκτηση πελατών μέσω των e-mail, ελέγξτε όλες τις μετρήσεις που αντιστοιχούν στην καμπάνια σας. Αρχικά θα δείτε το Click Through Rate (Αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) και τις πωλήσεις που προέκυψαν από εκεί. Επιπλέον όμως, πρέπει να δείτε και το Bounce Rate (ποσοστό ανοίγματος ή μη των e-mail) και το Click Trough Rate των σελίδων προορισμού. Έτσι, θα δείτε συνολικά την καμπάνια σας και την πραγματική απόδοση που σας προσφέρει.

Επίσης, καλό θα ήταν να εστιάσετε και σε δεδομένα όπως η εμπειρία χρήστη κατά την πλοήγηση στη σελίδα σας, αλλά και οι τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν προκύψει, τα κλικ στους συνδέσμους που έχετε προσθέσει στα email σας, οι ζωντανές συνομιλίες με τους εκπροσώπους σας κ.α. Με αυτόν τον τρόπο θα αντιληφθείτε τι είναι πραγματικά αποδοτικό για την επιχείρησή σας, θα εντοπίσετε πού πρέπει να επενδύσετε περισσότερο στην καμπάνια σας και πώς θα βελτιώσετε την ουσιαστική αποδοτικότητά της στις μετρήσεις που πραγματικά σας ενδιαφέρουν.

Αγορά – Στόχος & Conversions

Στην περίπτωση που ενώ εντοπίζετε κινητικότητα στην ιστοσελίδα σας, χωρίς όμως αυτό να είναι ορατό στις επιθυμητές μετατροπές (εγγραφή, αγορά κτλ), τότε θα πρέπει να εξετάσετε την καμπάνια σας από αρκετές πλευρές. Εντοπίστε και εστιάστε εκ νέου στην αγορά-στόχο σας. Βρείτε ποιοι είναι οι αγοραστές σας και τι ενδιαφέροντα έχουν. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να τους στοχεύσετε καλύτερα, με μεγαλύτερη επιτυχία.

Κατόπιν, συντάξτε ξανά το περιεχόμενο των διαφημίσεων και του ιστοτόπου σας και προσεγγίστε το από τη νέα σκοπιά των αγοραστών σας. Φροντίστε το ύφος και το μήνυμά σας να είναι κοινό σε όλες τις πλατφόρμες από τις οποίες μπορεί να σας προσεγγίσει ο δυνητικός σας πελάτης και κάντε ξεκάθαρο το Unique Selling Point σας, καθώς και γιατί πρέπει να προτιμήσει εσάς έναντι των ανταγωνιστών.

Ακατάλληλο κανάλι

Ένα ακόμα σημείο που θα πρέπει να ελέγξετε, είναι εάν η εκτέλεση των καμπανιών σας γίνεται στο κατάλληλο κανάλι για εσάς. Πραγματοποιήστε σε βάθος έρευνα για τους καταναλωτές σας και ποια κανάλια χρησιμοποιούν, καθώς και ποιες καμπάνιες έχουν επιτυχία σε αυτούς και πώς αντιδρούν σε αυτές. Αντίστοιχα, προσαρμόστε τις καμπάνιες σας στα συγκεκριμένα κανάλια και στα χαρακτηριστικά του δικού σας κοινού, επενδύοντας με περισσότερη επιτυχία σε αυτές.

Δώστε χρόνο

Το ψηφιακό μάρκετινγκ και οι καμπάνιες που προσαρμόζονται σε αυτό, απαιτούν χρόνο για να είναι αποδοτικές. Δώστε καλές βάσεις στη στρατηγική σας, με ξεκάθαρη κατεύθυνση και σαφείς στόχους. Κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης της καμπάνιας φροντίστε να έχετε τον έλεγχο, να εξετάζετε διαφορετικές παραμέτρους και να έχετε την πλήρη εικόνα. Οι ψηφιακές καμπάνιες επηρεάζονται από πολλά και διαφορετικά metrics, τα οποία εξαρτώνται από την ποιότητα της ανάπτυξης και εφαρμογής των καμπανιών, τη σταθερή προσπάθεια εξέλιξής τους, τον ανταγωνισμό και τις δικές του πρακτικές, καθώς και τον εντοπισμό βασικών ελλείψεων της στρατηγικής και τις προσπάθειες βελτίωσής τους.

Οι στρατηγικές που εστιάζουν στην αύξηση του κοινού των social media, για παράδειγμα, δεν είναι το ίδιο χρονικά απαιτητικές, όπως οι στρατηγικές SEO, οι οποίες μπορεί να χρειαστούν και ολόκληρο έτος για να διακριθεί η επιτυχία τους και η αποδοτικότητά τους.

Ανταγωνιστές

Φυσικά, πρέπει να ελέγχετε και τον ανταγωνισμό σας, ιδιαίτερα εάν έχει σημαντικό υπόβαθρο SEO  στρατηγικών. Για να μπορέσετε να διαφοροποιηθείτε, εστιάστε στο Unique Selling Point σας και στο τι διαφοροποιεί την επιχείρησή σας από τους ανταγωνιστές σας. Ελέγξτε την τακτική που ακολουθούν εκείνοι, ποια στοιχεία προτιμούν και παρουσιάστε κάτι νέο στο κοινό-στόχος.

Στοχεύστε σε keywords στα οποία οι ανταγωνιστές σας δεν έχουν επενδύσει ακόμα και προσδιορίστε τη θέση σας στην αγορά. Μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις και τις ενημερώσεις του αλγορίθμου των SEΟ και των μηχανών αναζήτησης. Κρατήστε ενημερωμένο και βελτιστοποιημένο το site σας, για να είναι αποδοτικό για όποια στρατηγική SEO επιλέξετε να ακολουθήσετε. Πραγματοποιήστε έναν έλεγχο και βρείτε τα «τρωτά» σας σημεία.

Εάν, ωστόσο, η στρατηγική SEO είναι κάτι που σας μπερδεύει και σας φαίνεται περίπλοκη, εμπιστευθείτε επαγγελματίες του χώρου, για να βρείτε αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Η ομάδα της eSteps θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει και να δημιουργήσει το πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό πλάνο για εσάς, ακριβώς προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις σας. Από κοινού, μπορούμε να δημιουργήσουμε την στρατηγική, η οποία θα οδηγήσει την επιχείρησή σας στην επιτυχία.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

Τα SEO Friendly άρθρα και ο τρόπος συγγραφής τους

Τα SEO Friendly άρθρα είναι πρωταρχικής σημασίας στη δομή και την προώθηση ενός blog, το οποίο έχει κυρίαρχο ρόλο στην ενίσχυση της διαδικτυακής παρουσίας της εταιρείας σας. Η επιτυχία ενός blog επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως το πρωτότυπο περιεχόμενο, οι νέες ιδέες, η δημιουργική παρουσίαση, η συνέπεια και συχνότητα των δημοσιεύσεων, το ποιοτικό και συναφές περιεχόμενο και η ευκολία στην περιήγηση του χρήστη. Ωστόσο, εάν τα άρθρα σας δεν είναι SEO Friendly, είναι πολύ πιθανό να μην εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των μηχανών αναζήτησης, με αποτέλεσμα να έχετε περιορισμένους αναγνώστες και μικρή επισκεψιμότητα στο blog σας.

Εντοπίστε τι αναζητούν συνήθως οι αναγνώστες σας

Πώς, όμως, θα καταφέρετε να δημιουργείτε SEO Friendly άρθρα; Πρώτο βήμα είναι να γνωρίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιούν οι αναγνώστες σας κατά την αναζήτηση της θεματολογίας αντίστοιχης με αυτή του blog σας. Κάντε μία έρευνα ανά περίπτωση, για keywords σχετικά με το θέμα του εκάστοτε άρθρου σας, καταγράψτε τα και χρησιμοποιήστε τα κατά τη διάρκεια της συγγραφής.

Φυσικά το περιεχόμενο και η ιδέα του άρθρου είναι κύριας σημασίας, όμως χωρίς την χρήση των κατάλληλων keywords, το άρθρο σας δεν θα βρεθεί στις κορυφαίες αναζητήσεις της Google. Πρώτα απ’ όλα, λοιπόν, για τη συγγραφή SEO Friendly άρθρων, χρειάζεται να γνωρίζετε τι αναζητούν οι αναγνώστες σας στο διαδίκτυο.

Αξιοποιήστε τα κατάλληλα keywords

Καλό θα ήταν να εξοικειωθείτε με εργαλεία τα οποία εντοπίζουν για εσάς τα πιο κατάλληλα keywords, δηλαδή αυτά που αναζητούνται περισσότερο. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι το Keyword Planner, το οποίο προσφέρεται δωρεάν από την υπηρεσία Google Adwords και μπορεί να σας βοηθήσει με το planning και το optimization κάθε καμπάνιας σας. Το Keyword Planner σας γνωστοποιεί εκ των προτέρων την απόδοση που θα έχουν τα keywords τα οποία επιλέξατε, με αποτέλεσμα να σας δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας στοχευμένων διαφημίσεων.

Πρακτικές συμβουλές

Μερικές χρήσιμες συμβουλές για τη δημιουργία και δημοσίευση SEO Friendly άρθρων, είναι αρχικά η αναφορά του keyword στον τίτλο της σελίδας, εντός των πρώτων 5 λέξεων, ενώ ο τίτλος στο σύνολό του θα πρέπει να είναι από 35 έως 60 χαρακτήρες. Επίσης, το keyword πρέπει να περιλαμβάνεται και στην περιγραφή/meta description της σελίδας, χωρίς αυτή να υπερβαίνει τους 145 χαρακτήρες. Στο URL της σελίδας συμπεριλάβετε το keyword και προσέξτε να μην αποτελείται από παραπάνω από 40 χαρακτήρες.

Καλό θα ήταν το εκάστοτε άρθρο να είναι μεγαλύτερο από 300 λέξεις, να αναφέρεται το keyword ήδη στις πρώτες 10 της πρώτης παραγράφου και να συμπεριλαμβάνεται 2 φορές ανά 300 λέξεις. Το άρθρο σας συστήνεται να περιλαμβάνει εικόνες, στις οποίες τα alt tags και title tags να περιέχουν το keyword. Τέλος, καλό θα ήταν το keyword να αναφέρεται σε heading title tag και να είναι γραμμένο σε strong html tag.

Δώστε την κατάλληλη σημασία στο περιεχόμενο

Μεγάλο ρόλο, βέβαια, παίζει και η ποιότητα του περιεχομένου και η δημιουργία αξιόλογου και πρωτότυπου υλικού. Καλό θα ήταν να αποφύγετε την αναπαραγωγή ήδη υπάρχοντος, δημοσιευμένου υλικού, καθώς όχι μόνο η αντιγραφή είναι παράνομη, αλλά επιπλέον δεν δημιουργείτε κάτι νέο για το κοινό στο οποίο στοχεύετε, με αποτέλεσμα να μην αποκτήσετε την επιθυμητή προσοχή.

Πολύ σημαντική είναι και η δομή του κειμένου που θα δημοσιεύσετε. Καλό θα ήταν το άρθρο σας να χωρίζεται σε τομείς και να αναγράφονται συγκεκριμένοι τίτλοι. Φροντίστε οι παράγραφοί σας να μην ξεπερνάνε τις 150 λέξεις, ώστε οι αναγνώστες σας να μπορούν να ακολουθήσουν τη ροή όσων λέτε. Επίσης, προσπαθήστε να αποφύγετε την παθητική φωνή και απευθυνθείτε στο κοινό σας με απλό λόγο, που θα κάνει το περιεχόμενό σας κατανοητό από όλους. Χρησιμοποιήστε μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά σε μεγάλο μέγεθος, η οποία να είναι ξεκούραστη για τα μάτια των επισκεπτών του blog σας.

Τέλος, κάντε ενδιαφέρον το κείμενό σας με φωτογραφίες, γραφήματα και βίντεο. Συγκεκριμένα, το τελευταίο φαίνεται να αποτελεί το μέλλον του content marketing, βελτιώνοντας τις αποδόσεις των διαφημίσεών σας. Προσπαθήστε, λοιπόν, να το εντάξετε στα κείμενά σας, εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό τους.

Κοινοποιήστε τα SEO Friendly άρθρα σας στα Social Media

Μην ξεχνάτε τη σημασία των social media, τόσο στην καθημερινότητα εσάς και των αναγνωστών σας, όσο και στην προώθηση των άρθρων σας. Κάντε δημοσιεύσεις προωθώντας τα άρθρα σας στα κοινωνικά μέσα που ταιριάζουν με το προφίλ της εταιρείας σας. Για παράδειγμα, το Facebook είναι πιο αποδοτικό σε post στα οποία προωθούνται φωτογραφίες ή βίντεο, ενώ το Twitter είναι πιο δημοφιλές για την προώθηση links.

Επιπλέον, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το timing, στην αποδοτικότητα των post σας. Εντοπίστε ποιες ημέρες και ώρες είναι ενεργό το κοινό σας στο διαδίκτυο και προγραμματίστε τη δημοσίευση των άρθρων σας, τη στιγμή που θα σας φανεί περισσότερο ωφέλιμη.

Τα SEO Friendly άρθρα μπορεί να μην είναι πολύ εύκολα και γρήγορα στη συγγραφή τους, καθώς ακολουθούν συγκεκριμένους κανόνες και απαιτούν αρκετή προετοιμασία και μελέτη, όμως όταν φανούν τα αποτελέσματα, σίγουρα θα σας ανταμείψουν. Τα σωστά γραμμένα άρθρα, σας προωθούν στο κοινό σας, λειτουργούν ως μέσο διαφήμισης και αυξάνουν τη δημοτικότητά σας. Προετοιμαστείτε σωστά, εντοπίστε τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κοινού σας και παράγετε συχνό και συναφές περιεχόμενο. Τα SEO Friendly άρθρα σίγουρα έχουν πολλά να σας προσφέρουν!

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

5 Email Marketing Tips για επιτυχημένες καμπάνιες

To Email Marketing αποτελεί βασικό κανάλι marketing για όλα τα brands ανεξάρτητα από το μέγεθός τους και το industry που δραστηριοποιούνται. Αυτό γιατί δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να κρατάει επαφή με τους υπάρχοντες πελάτες της αλλά και να επικοινωνεί με δυνητικούς πελάτες, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την επιχείρηση.

Αδιαμφισβήτητα, όχι μόνο δεν είναι ένα ξεπερασμένο μέσο αλλά παραμένει από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές όσον αφορά την απόδοση επένδυσης (Return of Investment – ROI). Πρόσφατα στατιστικά έρευνας δείχνουν ότι το ROI μπορεί να φτάσει έως και 3.800%, που σημαίνει ότι για κάθε 1€ που δαπανάται, επιστρέφονται από τις πωλήσεις 38€.

Το ερώτημα λοιπόν, είναι πώς θα βελτιστοποιήσετε την αποδοτικότητα του Email Marketing.

Ακολουθούν 5 συμβουλές για επιτυχημένες καμπάνιες.

  1. Τμηματοποιήστε τη λίστα επαφών σας

Το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζετε και να έχετε καταλάβει το κοινό σας. Η τμηματοποίηση των συνδρομητών σας σε μικρότερες ομάδες θα σας επιτρέψει να έχετε στοχευμένα κοινά και κατ’ επέκταση, πιο στοχευμένες καμπάνιες, αφού θα μπορείτε να προωθείτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας με εξατομικευμένο τρόπο.

Παρακάτω είναι κάποια κριτήρια τμηματοποίησης της λίστας επαφών σας:

  • Κλάδος επιχείρησης
  • Κύκλος αγοράς
  • Ιστορικό προηγούμενων αγορών
  • Δημογραφικά στοιχεία
  • Πελάτες
  • Ενδιαφέροντα
  • Top αγοραστές
  1. Προσωποποιήστε τα newsletters

Κάντε τα newsletters σας πιο προσωπικά και ξεχωρίστε από τα emails των ανταγωνιστών σας. Πάρτε για παράδειγμα την Amazon, της οποίας όλα τα emails είναι εξατομικευμένα!

Έχοντας τμηματοποιήσει το κοινό σας, μπορείτε να δημιουργήσετε εξατομικευμένο περιεχόμενο. Εφόσον γνωρίζετε τα ονόματα των συνδρομητών σας, χρησιμοποιήστε τα στο newsletter ή ακόμα και στο θέμα!

Σαφώς, για να πετύχετε την εξατομίκευση, φροντίστε από την αρχή να ζητάτε τα απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεστε στη φόρμα εγγραφής!

Δείτε κάποια στατιστικά που θα σας πείσουν περισσότερο! Με βάση το Livecliker:

  • Τα emails με εξατομικευμένο θέμα είναι κατά 26% πιο πιθανό να ανοιχτούν από τους παραλήπτες.
  • Τα εξατομικευμένα emails έχουν 6 φορές υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών.
  • Τα προσωποποιημένα emails αποφέρουν μέσο ROI 122%.
  1. Κάντε τα emails mobile-friendly

Είναι αποδεδειγμένο ότι, πλέον, οι περισσότεροι χρήστες ανοίγουν τα emails τους από κινητές συσκευές και λιγότερο από υπολογιστές. Οπότε, σκεφτείτε ότι αν δεν βελτιστοποιήσετε τα newsletters σας ώστε να εμφανίζονται άνετα, εύκολα και γρήγορα σε mobile συσκευές, θα χάσετε ένα πολύ μεγάλο μέρος του κοινού σας.

Άλλωστε, η διαδικασία είναι αρκετά απλή! Ρυθμίστε κατάλληλα τον πάροχο υπηρεσιών email, δώστε ένα σύντομο θέμα στο newsletter σας και προβάλετε ένα ευδιάκριτο κουμπί Call-to-Action.

  1. Πειραματιστείτε κάνοντας tests

Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε πώς αποδίδουν περισσότερο οι καμπάνιες σας είναι να κάνετε δοκιμές! Μια καλή τακτική είναι να αποστείλετε δύο εκδοχές της καμπάνιας σας και να εκτιμήσετε ποια είχε την καλύτερη ανταπόκριση, ανάλογα με τους στόχους σας.

Τι να τεστάρετε;

  • Το όνομα αποστολέα (π.χ. το όνομά σας ή την επωνυμία της επιχείρησης)
  • Το θέμα του email
  • To preview text
  • Τη δομή (π.χ. αλλαγές στο στήσιμο του κειμένου, των εικόνων, των κουμπιών Call-to-Action ή των χρωμάτων)
  • Το περιεχόμενο του κειμένου, το ύφος και το μέγεθος

Πειραματιστείτε, λοιπόν, προκειμένου να καταλάβετε τι επίδραση υπάρχει στο κοινό σας.

  1. Χρησιμοποιήστε αυτοματισμούς

Αξιοποιήστε τις δυνατότητες αυτοματισμών που σας δίνει η πλατφόρμα email για να βελτιώσετε την εμπειρία και την αλληλεπίδραση τόσο των υπαρχόντων όσο και των δυνητικών πελατών σας.

Οι πιο συνηθισμένοι αυτοματισμοί είναι: ενεργοποίησης λογαριασμού, καλωσορίσματος κατά την εγγραφή, ευχαριστίας, επιβεβαίωσης παραγγελίας και απόδειξης αγοράς.

Δημιουργείτε ένα email μία φορά και αυτοματοποιείτε τη διαδικασία αποστολής ώστε να εξυπηρετείτε πολλούς παραλήπτες καθημερινά με περιεχόμενο σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους κάθε φορά.

Για παράδειγμα, θυμηθείτε όταν επισκεφθήκατε ένα eshop, προσθέσατε προϊόντα στο καλάθι σας αλλά δεν προχωρήσατε σε μία αγορά. Μήπως αργότερα λάβατε ένα email που σας υπενθύμιζε τα προϊόντα που σας ενδιέφεραν και σας έδινε, π.χ. ένα εκπτωτικό κουπόνι;

Με τη δύναμη του αυτοματισμού και αυτή την υπενθύμιση, η ολοκλήρωση της αγοράς είναι περισσότερο πιθανό να πραγματοποιηθεί!

Οι παραπάνω συμβουλές σε συνδυασμό με μία στρατηγική Email Marketing θα απογειώσουν την αποδοτικότητα των καμπανιών σας!