Blog
Στο πρώτο μέρος του άρθρου μας κάναμε μια αναλυτική αναφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που μπορείτε να επιλέξετε για την επιχείρησή σας και πώς θα βρείτε τα κατάλληλα για εσάς. Επίσης, αναφερθήκαμε και στη σημασία της επιλογής του κατάλληλου στόχου στη διαδικασία της βελτίωσης της παρουσίας της επιχείρησής σας στα social media.
Στο δεύτερο μέρος θα προχωρήσουμε στην ανάλυση της δημιουργίας της κατάλληλης στρατηγικής για τη διαχείριση των social media σας, την κατάλληλη δομή και δημιουργία του περιεχομένου σας, με ποια εργαλεία θα αυτοματοποιήσετε τα post σας και με ποιο τρόπο θα δημιουργήσετε ουσιαστική σύνδεση με το κοινό σας.
Ξεκινώντας, λοιπόν, για να δημιουργήσετε την κατάλληλη στρατηγική για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να έχετε θέσει με σαφήνεια τους στόχους που επιθυμείτε να επιτύχετε. Παρακάτω θα δούμε αναλυτικά τα βήματα για το σχεδιασμό της στρατηγικής που θα σας επιφέρει τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.
- Δημιουργήστε μια στρατηγική
Το να έχετε ένα στόχο για τη βελτίωση της παρουσίας σας στα social media είναι ένα καλό πρώτο βήμα, ωστόσο αυτό είναι μόνο η αρχή. Μόλις αντιληφθείτε τι θέλετε να επιτύχετε, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα πλάνο για να φτάσετε εκεί.
Ξεκινήστε ορίζοντας ένα συγκεκριμένο άτομο, ή μια ομάδα ατόμων τα οποία θα εστιάσουν στην ανάπτυξη των social media της επιχείρησής σας. Μοιράστε τους ρόλους και τις υποχρεώσεις, ώστε να ξέρουν όλοι ποια tasks πρέπει να ολοκληρωθούν και πότε.
Θα πρέπει επίσης να αποφασίσετε τη συχνότητα των δημοσιεύσεών σας και να δημιουργήσετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου το οποίο θα σας βοηθήσει να προγραμματίσετε τα post σας και να μη χάνετε τις ημερομηνίες και το σχεδιασμό σας. Αυτή η προσέγγιση στον προγραμματισμό αποτελεί μεγάλο κομμάτι της στρατηγικής σας, ενώ υπάρχουν εξαιρετικά ημερολόγια για τις δημοσιεύσεις των social media που μπορείτε να αξιοποιήσετε. Για να δημιουργήσετε το πιο αποδοτικό πλάνο για την επιχείρησή σας, θα πρέπει να εστιάσετε στα παρακάτω:
- Ποιο είναι το κοινό σας
- Τι θέματα το ενδιαφέρουν
- Το αξιοποιήσιμο υλικό που ήδη διαθέτετε
- Τι είδους περιεχόμενο χρειάζεται ακόμα να δημιουργήσετε
- Πότε και σε ποιες πλατφόρμες θα δημοσιεύεται το περιεχόμενό σας
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να αναπτύξετε μια στρατηγική για την επιχείρησή σας, είναι να μάθετε από τους καλύτερους. Επενδύστε σε ενημερώσεις και σεμινάρια τα οποία επικεντρώνονται στην έρευνα και τη στρατηγική για να μπορέσετε να εντοπίσετε το κοινό σας και να ανακαλύψετε τρόπους για να συνδεθείτε με αυτό. Επιπλέον, μπορείτε να απευθυνθείτε σε ομάδες έμπειρων ειδικών που θα σας καθοδηγήσουν και θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε κατάλληλα την επιχείρησή σας, μέσα από την αξιοποίηση των social media.
- Δημιουργήστε ένα πλάνο δημιουργίας ή επιμέλειας περιεχομένου, σκεπτόμενοι το κοινό σας
Το να γνωρίζετε το κοινό σας είναι εξέχουσας σημασίας όταν ο στόχος είναι η επιτυχημένη σύνδεση με αυτό, μέσω των social media. Αυτό συμβαίνει καθώς τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του κοινού σας θα καθορίσουν τη μορφή του περιεχομένου που θα κοινοποιήσετε και ο τρόπος με τον οποίο θα συνδεθείτε με τους ακολούθους σας.
Πολλές φορές, τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σας, όπως και τα ενδιαφέροντά τους και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, μπορούν να συνεισφέρουν στον επιτυχημένο τρόπο προσέγγισής του.
Φυσικά, όποιο κι αν είναι το κοινό σας, το περιεχόμενο το οποίο μοιράζεστε θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και σχετικό. Θα πρέπει να αναζητήσετε τα δημοφιλή είδη περιεχομένου και να βάλετε σε προτεραιότητα τα βίντεο, τις φωτογραφίες και κάθε είδους οπτικό υλικό όσο πιο συχνά γίνεται, καθώς το προτιμούν όλα τα κοινά, ανεξαρτήτως δημογραφικών στοιχείων.
- Διαλέξτε τα κατάλληλα εργαλεία για να προγραμματίσετε και να αυτοματοποιήσετε τις δημοσιεύσεις σας
Το να παραμένετε ενεργοί και παρόντες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. Ωστόσο, υπάρχει πληθώρα εργαλείων αυτοματισμού τα οποία είναι διαθέσιμα στους δημιουργούς περιεχομένου, για να δημοσιεύουν αυτόματα και να προγραμματίζουν post σε βάθος μήνα.
Αυτά τα εργαλεία, όπως τα Hootsuite, Sprout Social, Buffer, MeetEdgar και BuzzSumo μπορούν να σας κερδίσουν χρόνο επιτρέποντάς σας να προγραμματίσετε πολλά post μαζί. Επιπλέον σας διευκολύνουν στον έλεγχο των δικτύων σας και στις απαντήσεις των μηνυμάτων.
- Συνδεθείτε ενεργά με το κοινό σας με τρόπους που το αφορούν
Παρ’ ότι το περιεχόμενο είναι αναμφίβολα σημαντικό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν αρκεί απλά να κάνετε δημοσιεύσεις και κατόπιν να αδιαφορείτε. Θα πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο το οποίο ενθουσιάζει, διασκεδάζει και σας συνδέει με το κοινό σας, δημιουργώντας αλληλεπίδραση με αυτό. Έτσι, μπορείτε να αναπτύξετε σχέσεις στις οποίες μπορείτε να χτίσετε και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του κοινού σας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αλληλοεπιδράσετε με το κοινό σας:
- Μέσω των σχολίων στις δημοσιεύσεις
- Ξεκινήστε συζητήσεις και συμμετέχετε σε αυτές
- Μοιραστείτε πληροφορίες που το αφορούν
- Μοιραστείτε περιεχόμενο που έχουν δημιουργήσει οι χρήστες
- Ζητήστε να σας κάνουν ερωτήσεις και απαντήστε σε αυτές
- Δημοσιεύστε δημοσκοπήσεις και κοινοποιήστε τα αποτελέσματα
- Αντιμετωπίστε παράπονα και κριτικές
- Δείξτε εκτίμηση προς τους πελάτες σας
Όπως ήδη αναφέραμε, η δημιουργία της κατάλληλης στρατηγικής είναι εξέχουσας σημασίας για την επίτευξη των στόχων που έχετε θέσει, ενώ πρέπει να επενδύσετε χρόνο στη δημιουργία και δομή του κατάλληλου πλάνου διαχείρισης και δημοσιεύσεων. Τα κατάλληλα εργαλεία αυτοματοποίησης θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τον προγραμματισμό σας, ενώ η ουσιαστική σύνδεση με το κοινό σας θα μπορέσει να σας αποδώσει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.
Στο επόμενο μέρος του άρθρου μας θα μπορέσουμε να δούμε πώς θα μειώσετε το χρόνο που επενδύετε στην προώθηση, γιατί είναι σημαντικό να έχετε συγκεκριμένο ύφος και συνεχή παρουσία στα social media networks που έχετε επιλέξει, πώς θα παρακολουθείτε την πρόοδο και την απόδοση των προσπαθειών σας, καθώς και πώς θα καταφέρετε να εξελιχθείτε οι ίδιοι στο συγκεκριμένο τομέα.
Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο γνωρίζουν πλέον ότι τα social media έχουν έρθει για να μείνουν και αρκεί μια ματιά στα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών για να το καταλάβει κανείς αυτό. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις ακόμα δεν έχουν βρει την ευκαιρία να αναπτύξουν την παρουσία τους στα κατάλληλα Social Media Networks.
Ακόμα και εάν κάποια επιχείρηση δεν έχει βελτιώσει την παρουσία της στα social media, υπάρχει ακόμα ο κατάλληλος χρόνος, ενώ τα οφέλη που θα προκύψουν, κάνουν την προσπάθεια να αξίζει. Υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα στην ανάπτυξη της παρουσίας της εταιρείας σας στα social media. Μπορεί να συνεισφέρει στη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πελάτες σας, να σας επιτρέψει να επικοινωνείτε μαζί τους, καθώς και να επεκταθείτε σε νέους πιθανούς πελάτες και κοινά, να αναπτύξετε τη δυναμική της εταιρείας σας και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας.
Με λίγα λόγια, η δημιουργία μιας πρακτικής στρατηγικής για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της επιχείρησής σας, βοηθώντας στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων υψηλής πιστότητας με τους υπάρχοντες και πιθανούς πελάτες σας.
- Επιλέξτε τα κατάλληλα Social Media Networks
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναπτυχθεί ραγδαία από τότε που το Facebook έγινε διαθέσιμο για το κοινό και υπάρχουν ακόμα πολλές χιλιάδες δίκτυα που έχουν ποικίλους στόχους: από τη σύνδεση με παλιούς συμμαθητές, έως τον κοινωνικό ακτιβισμό.
Με όλες αυτές τις επιλογές διαθέσιμες, πώς θα μπορέσει μια επιχείρηση να διαλέξει τα δίκτυα που της ταιριάζουν; Η συμβουλή από τους περισσότερους ειδικούς του χώρου είναι να ξεκινήσετε με τα πιο δημοφιλή και η επιλογή των κατάλληλων θα γίνει βάσει της αντίδρασης του κοινού σας, σε συνδυασμό με τους στόχους σας. Παρακάτω παραθέτουμε ορισμένες χρήσιμες πληροφορίες για να σας βοηθήσουμε να ξεκινήσετε.
Facebook: η μεγαλύτερη πλατφόρμα με 2,89 δις ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Αποτελεί ιδανικό μέσο για επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν νέους πελάτες και να αναπτύξουν σχέσεις με το κοινό τους. Εάν είστε νέοι στο συγκεκριμένο δίκτυο, υπάρχουν πολλοί οδηγοί για να ξεκινήσετε να διαφημίζεστε επιτυχώς στο Facebook.
LinkedIn: η κατάλληλη πλατφόρμα για διασύνδεση των επιχειρήσεων. Μπορείτε να το αξιοποιήσετε τόσο για B2B όσο και για B2C επιχειρήσεις, ώστε να δημιουργήσετε σχέσεις εμπιστοσύνης, να αναπτύξετε τη δυναμική της επιχείρησής σας και να συνδεθείτε με το κοινό σας.
Twitter: η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει να κάνει με την αμεσότητα. Είναι ιδανική για επιχειρήσεις που το μεγαλύτερο μέρος του κοινού τους είναι κάτω των 50 και θέλουν να μένουν διαρκώς ενημερωμένοι για τις νεότερες πληροφορίες, όπως έκτακτη επικαιρότητα, ανακοινώσεις και θέματα που βρίσκονται στις τάσεις.
Pinterest: είναι το site που μπορεί κανείς να μοιράζεται φωτογραφίες. Αποτελεί ιδανική πλατφόρμα για επιχειρήσεις με οπτική απήχηση στο κοινό τους (όπως εστιατόρια, μόδα, τέχνη, ταξίδια και γάμοι). Παρ’ ότι αξιοποιείται περισσότερο στην εύρεση νέου υλικού, παρά στη δικτύωση, είναι ιδανικό για την αύξηση των πωλήσεων, καθώς πολλοί χρήστες αναζητούν εκεί την επόμενη αγορά τους.
Snapchat: η πλατφόρμα με το περιεχόμενο μικρής διάρκειας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυσσόμενα δίκτυα, παρά τις φήμες των προηγούμενων χρόνων ότι η μητρική εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν το Snapchat για την προώθηση προσφορών, αξιοποιώντας προσωποκεντρικό περιεχόμενο, παρέχοντας αποκλειστική πρόσβαση και αναπτύσσοντας σχέσεις με influencers για την ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας και του loyalty προς το brand.
Instagram: δεδομένης της επιτυχίας της πλατφόρμας, το Facebook προχώρησε στην εξαγορά του Instagram μόλις 2 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Η επιτυχία του βασίστηκε στη διατήρηση των αρχικών στόχων της πλατφόρμας -να επιτρέπει δηλαδή στους χρήστες να δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο απευθείας από το κινητό τους. Η δημιουργία των Instagram Stories (μια ιδέα που αρχικά ανήκε στο Snapchat!) με υλικό το οποίο είχε διάρκεια 24 ωρών του επέτρεψε να συγκεντρώσει σχεδόν 1 δις χρήστες παγκοσμίως.
Tik Tok: η συγκεκριμένη πλατφόρμα-φαινόμενο του κόσμου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναγνωρίσιμη δύναμη, η οποία αναπτύχθηκε δραματικά κατά την πανδημία του Covid-19. Το Tik-Tok αποτελεί τη μοναδική εφαρμογή που δεν ανήκει στο Facebook και έχει φτάσει τα 3 εκατομμύρια downloads, χάρη στη μεγάλη αποδοχή και χρήση του από influencers και celebrities. Ο τρόπος χρήσης της πλατφόρμας, ο τεράστιος μουσικός κατάλογος που διαθέτει και τα μοναδικά φίλτρα, προσελκύουν και διατηρούν το ενδιαφέρον ενός μικρότερου ηλικιακά κοινού.
- Καθορίστε ένα στόχο
Το να είναι κανείς ενεργός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό από οφέλη για την επιχείρησή του και υπάρχουν πολλοί στόχοι που μπορεί να κατακτήσει μέσω των social media. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εξυπηρέτηση πελατών, τη σύνδεση μαζί τους, την ανάπτυξη του κοινού, την αύξηση των πωλήσεων και των επισκέψεων της ιστοσελίδας, την απόκτηση πολύτιμων δεδομένων και feedback και πολλά ακόμα.
Για να μπορέσει να επιτύχει κανείς όλα αυτά θα πρέπει να έχει θέσει ένα στόχο και να εστιάζει στην επίτευξή του, με συγκεκριμένα βήματα δημιουργίας στρατηγικής social media. Για παράδειγμα, οι τεχνικές που έχουν στόχο την ανάπτυξη των πωλήσεων, θα είναι διαφορετικές από την προσέγγιση της βελτίωσης της εξυπηρέτησης πελατών. Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γνωρίζει κανείς τους στόχους του και τι θέλει να επιτύχει.
Η επιλογή των κατάλληλων social media networks, παράλληλα με τη σωστή διαδικασία καθορισμού των στόχων της επιχείρησης αποτελούν τα πρώτα βήματα για τη βελτίωση της παρουσίας της επιχείρησής σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο επόμενο μέρος του άρθρου μας θα εστιάσουμε στη δημιουργία στρατηγικής και πλάνου για τη δημιουργία περιεχομένου, καθώς και στο πώς θα επιτύχετε την κατάλληλη σύνδεση με το κοινό σας.
Έχουμε αναφέρει ήδη ότι το digital marketing αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη της επιχείρησής σας. Ωστόσο, δεδομένου ότι εξελίσσεται και αναπτύσσεται συνεχώς, είναι πιθανό να μην έχετε καταφέρει να το αξιοποιήσετε κατάλληλα ώστε να σας αποφέρει τα αποτελέσματα που περιμένατε. Στο πρώτο μέρος του άρθρου αναλύσαμε ορισμένα σημεία τα οποία μπορείτε να βελτιώσετε στην καμπάνια σας, όπως ο έλεγχος των κατάλληλων metrics και η σωστή προσέγγιση της αγοράς-στόχου, ώστε να οδηγηθείτε στα αντίστοιχα conversions. Παρακάτω θα αναλύσουμε μερικά ακόμα λάθη ή παραλείψεις που μπορεί να έχει η digital marketing στρατηγική σας και πώς θα τα διορθώσετε.
- Ακατάλληλο κανάλι
Ένα άλλο σημείο που πρέπει να ελέγξετε είναι αν εκτελείτε τις καμπάνιες σας στο κατάλληλο κανάλι για την επιχείρησή σας. Διεξάγετε πλήρη έρευνα σχετικά με τους καταναλωτές σας, ποια κανάλια χρησιμοποιούν, ποιες εκστρατείες είναι επιτυχείς σε αυτούς και εντοπίστε τον τρόπο αντίδρασής τους. Ομοίως, προσαρμόστε τις καμπάνιες σας στα συγκεκριμένα κανάλια και χαρακτηριστικά του κοινού σας, ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικές.
- Δώστε χρόνο
Το digital marketing χρειάζεται χρόνο για να είναι αποτελεσματικό. Ένα σαφές πλάνο στρατηγικής είναι η βάση κάθε εκστρατείας μάρκετινγκ. Κατά την εκτέλεσή της πρέπει να γνωρίζετε όλες τις λεπτομέρειες και να είστε σε θέση να εντοπίζετε τις τάσεις. Η καμπάνια σας μπορεί να επηρεαστεί από πολλά διαφορετικά metrics, τα οποία εξαρτώνται από την ποιότητα της ανάπτυξης και της υλοποίησης της καμπάνιας και τη σταθερή προσπάθεια εξέλιξής της. Η εταιρεία σας πρέπει να παρακολουθεί τόσο τη θέση της σε σχέση με τον ανταγωνισμό όσο και τις δικές της επιδόσεις, καθώς και να εντοπίζει τυχόν αδύναμα σημεία και να αναπτύσσει ένα σχέδιο δράσης.
Για παράδειγμα, οι εκστρατείες που βασίζονται στην αύξηση του κοινού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι τόσο χρονοβόρες όσο εκείνες που βασίζονται στη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, οι οποίες μπορεί να χρειαστούν ένα ολόκληρο έτος για να διακρίνουν την επιτυχία και την αποτελεσματικότητά τους.
- Ανταγωνιστές
Πάντοτε θα πρέπει να εξετάζετε τον ανταγωνισμό σας, ειδικά αν έχουν ένα πραγματικά καλό υπόβαθρο στρατηγικών SEO. Για να μπορέσετε να διαφοροποιηθείτε, επικεντρωθείτε σε αυτό που κάνει την επιχείρησή σας διαφορετική, το Unique Selling Point σας. Δείτε τη δική τους καμπάνια digital marketing και ελέγξτε τι κάνουν. Μάθετε ποια στοιχεία προτιμούν και παρουσιάστε κάτι νέο στο κοινό-στόχο.
Προσπαθήστε να στοχεύσετε σε λέξεις-κλειδιά στις οποίες οι ανταγωνιστές σας δεν έχουν επενδύσει ακόμη. Μείνετε ενήμεροι για τα νέα δεδομένα στη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) και τις ενημερώσεις των αλγορίθμων των μηχανών αναζήτησης. Διατηρήστε τον ιστότοπό σας ενημερωμένο και προσαρμόστε τον ώστε να είναι αποτελεσματικός για τη βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης. Πραγματοποιήστε έναν ολοκληρωμένο έλεγχο και βρείτε τα τρωτά σημεία.
Αν η δημιουργία μιας στρατηγικής SEO σας προκαλεί άγχος, εμπιστευτείτε τους επαγγελματίες του χώρου για να σας βοηθήσουν να ορίσετε το πλάνο της στρατηγικής σας.
*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό startup.gr στις 04/11/2021
Το digital marketing είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη και την εξέλιξη μιας επιχείρησης και είναι ένας τρόπος για να επεκτείνετε την απήχησή σας και να διευρύνετε την πελατειακή σας βάση. Ωστόσο, το digital marketing είναι ακόμη ένα νέο εργαλείο και ως συνέπεια πολλές επιχειρήσεις απογοητεύονται από τις καμπάνιες τους καθώς δεν βλέπουν τα αποτελέσματα που περίμεναν να έχουν. Παρακάτω αναλύουμε τις τακτικές που πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τις εκστρατείες digital marketing πιο παραγωγικές.
- Εστιάζετε στα λάθος Metrics
Αρχικά, προσδιορίστε και ιεραρχήστε τις μετρήσεις που έχουν σημασία για τη digital καμπάνια σας. Είναι πιθανό η εκστρατεία σας να εξελίσσεται, αλλά εάν δεν παρακολουθείτε τις σωστές μετρήσεις, δεν μπορείτε να επιτύχετε την αύξηση των μετατροπών που επιθυμείτε.
Για παράδειγμα, εάν ο στόχος μιας εκστρατείας με newsletter είναι η δημιουργία νέων πελατών μέσω του email marketing, εξετάστε όλες τις μετρήσεις που αντιστοιχούν σε αυτή την εκστρατεία. Θα δείτε πόσο συχνά οι άνθρωποι έκαναν click στο Newsletter και πόσες πωλήσεις προέκυψαν από αυτή την ενέργεια. Θα πρέπει επίσης να παρακολουθείτε τις ακόλουθες δύο μετρήσεις: Open Rate (ποσοστό ανοίγματος ή όχι των emails) και Click Trough Rate (CTR) των σελίδων προορισμού. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να δείτε πώς αποδίδει η καμπάνια σας στο σύνολό της και πόσο αποτελεσματική είναι στην προσέγγιση των πελατών.
Αν θέλετε να αξιοποιήσετε επιτυχώς το digital marketing, θα πρέπει να δώσετε προσοχή και σε άλλα δεδομένα, όπως η εμπειρία του χρήστη, οι τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν προκύψει, τον αριθμό των click στους συνδέσμους που έχετε προσθέσει στα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας κ.α. Αυτό θα σας επιτρέψει να καταλάβετε τι είναι πραγματικά αποτελεσματικό για την επιχείρησή σας, θα προσδιορίσετε πού πρέπει να επενδύσετε περισσότερο στην καμπάνια σας και πώς να βελτιώσετε την αποτελεσματικότητά της σε μετρήσεις που έχουν πραγματικά σημασία για εσάς.
- Αγορά-Στόχος & Conversions
Αν αυξηθεί η επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, αλλά δεν έχετε μετατροπές (εγγραφή, αγορά κτλ), τότε θα πρέπει να εξετάσετε την καμπάνια σας από αρκετές πλευρές. Εντοπίστε ποια είναι η συγκεκριμένη αγορά-στόχος σας και στη συνέχεια καθορίστε τον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίσετε τεχνικά αυτή την αγορά. Μάθετε ποιοι είναι οι αγοραστές σας και τι ενδιαφέροντα έχουν. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να τους στοχεύσετε καλύτερα και με μεγαλύτερη επιτυχία.
Έπειτα, προσαρμόστε το περιεχόμενο των διαφημίσεων και του ιστότοπού σας προσεγγίζοντάς το από τη νέα σκοπιά των αγοραστών σας. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμά σας είναι κοινό σε όλα τα κανάλια που μπορεί να χρησιμοποιεί ο πελάτης σας για να επικοινωνήσει μαζί σας και κάντε ξεκάθαρο το Unique Selling Point σας, καθώς και γιατί πρέπει να προτιμήσει εσάς έναντι των ανταγωνιστών.
Διαβάστε τον επόμενο μήνα 3 ακόμα λόγους για τους οποίους δεν έχει αποδώσει έως τώρα για εσάς η καμπάνια digital marketing που εφαρμόζετε. Εντοπίστε τυχόν παραλείψεις ή κενά στην εκστρατεία σας και μετατρέψτε τη digital marketing στρατηγική σας σε ένα ισχυρό εργαλείο που θα ενισχύσει την απόδοση της επιχείρησής σας.
*Το παρόν άρθρο γράφτηκε από το Δημήτρη Κονταράκη, Internet Marketing Consultant και ιδιοκτήτη της eSteps, και δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό startup.gr στις 15/10/2021
Ο John Mueller της Google έδωσε πολύ ενθαρρυντικές πληροφορίες σχετικά με την κατάταξη των eshop τα οποία χρησιμοποιούν τις περιγραφές προϊόντων που τους δίνουν οι προμηθευτές τους.
Σε ένα SEO Office Hours hangout απάντησε για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει η Google τις περιγραφές προϊόντων οι οποίες είναι διπλότυπες των περιγραφών που προέρχονται από τους κατασκευαστές. Ο Mueller επιβεβαίωσε ότι δεν υφίσταται πρόβλημα και περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο επιλέγει η μηχανή αναζήτησης ποια σελίδα θα εμφανίσει στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Πώς θα αποφύγουμε ζητήματα που αφορούν διπλότυπο περιεχόμενο στο eshop μας;
Η ερώτηση ήρθε από το κοινό, από άτομο που εξέφρασε ανησυχία σχετικά με κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου το οποίο αξιοποιούσε τις περιγραφές των προϊόντων, όπως τις παρείχε ο κατασκευαστής. Ήθελε να γνωρίζει εάν υπάρχει τρόπος να αποφευχθούν οι συνέπειες κακής κατάταξης λόγω της συγκεκριμένης τακτικής που ακολουθούσε το eshop, σχετικά με τις περιγραφές. Το συγκεκριμένο άτομο μάλιστα, ρώτησε εάν η σύνδεση με την αρχική πηγή των περιγραφών θα μπορούσε να είναι ένας τρόπος αποφυγής ζητημάτων διπλότυπου περιεχομένου.
Ο Mueller εξήγησε ότι:
Αρχικά, δεν υφίστανται κυρώσεις εάν υπάρχει διπλότυπο περιεχόμενο. Η μόνη περίπτωση να υπάρξει κάποιο «πρόστιμο», κάποια αλγοριθμική ή manual αντίδραση, είναι όταν ένα website διαθέτει αποκλειστικά και καθολικά αντιγραμμένο περιεχόμενο και παίρνει όλο το υλικό του από άλλα site.
Επομένως, εάν κάποιο από τα site ηλεκτρονικού εμπορίου έχει την ίδια περιγραφή που έχετε στο δικό σας, ενώ το υπόλοιπο περιεχόμενο είναι διαφορετικό, τότε δεν τίθεται κάποιο ζήτημα. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας υποβίβασης ή πτώσης στην κατάταξη.
Επομένως, δια στόματος Google, δε χρειάζεται ανησυχία εάν διαθέτετε ορισμένες διπλότυπες περιγραφές στα προϊόντα σας, από τις περιγραφές των κατασκευαστών. Προτείνεται σε γενικές γραμμές να δημιουργείτε διαφορετικές περιγραφές, ωστόσο είναι κατανοητό ότι αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Εφ’ όσον μάλιστα το υπόλοιπο περιεχόμενο του site σας είναι πρωτότυπο και όχι αντιγραφή από άλλους ιστοτόπους, τότε δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείτε για κάποιο «πρόστιμο» από τη Google.
Η επαλήθευση από το Facebook προσδίδει αξιοπιστία στη σελίδα σας και φαίνεται πιο έμπιστη. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πώς μπορείτε να ολοκληρώσετε αυτή τη διαδικασία για τη σελίδα ή το προφίλ σας στο Facebook.
Έχετε σελίδα στο Facebook και προσπαθείτε να αναπτύξετε την επιχείρηση, την εταιρεία σας ή το προσωπικό σας brand; Εάν η απάντηση είναι ναι, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε να επαληθεύσετε τη σελίδα σας στο Facebook -ή στην περίπτωση που είστε influencer ή διάσημο πρόσωπο, τον προσωπικό σας λογαριασμό- για αρκετούς λόγους.
Αρχικά, το να έχετε επαληθευμένη παρουσία σε μια τεράστια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, προσαυξάνει την αξιοπιστία της παρουσίας σας και προσφέρει στους καταναλωτές σας ένα αίσθημα εμπιστοσύνης. Το μπλε σημάδι επαλήθευσης δίπλα στο λογαριασμό σας επιβεβαιώνει στους πιθανούς πελάτες σας ότι η σελίδα σας είναι η επίσημη και φυσικά, το να έχετε αποκτήσει το συγκεκριμένο μπλε σημάδι σημαίνει ότι το Facebook σας έχει αξιολογήσει θετικά, για να σας το χορηγήσει.
Επίσης, μην ξεχνάτε ότι το χαρακτηριστικό μπλε σήμα του Facebook είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ασφάλεια του λογαριασμού σας, απέναντι σε εκείνους που προσπαθούν να σας «υποδυθούν» μέσα από τη δημιουργία ψεύτικων λογαριασμών. Το κέντρο βοήθειας του Facebook αναφέρει το εξής:
Το σημάδι επαλήθευσης σημαίνει ότι το Facebook έχει επιβεβαιώσει ότι η σελίδα ή το προφίλ είναι η αυθεντική παρουσία της δημόσιας φιγούρας ή της εταιρείας που αντιπροσωπεύει.
Το μπλε σημάδι επαλήθευσης λειτουργεί ως άμεση, ορατή απόδειξη ότι οι καταναλωτές μπορούν να σας εμπιστευθούν και να προχωρήσουν σε ολοκλήρωση αγορών, με αποτέλεσμα να σημειωθεί αύξηση πωλήσεων στην επιχείρησή σας. Αξίζει να αναφερθεί ότι το Facebook μπορεί να εκχωρήσει γκρι αναγνωριστικό σημάδι για σελίδες η προφίλ. Το γκρι σημάδι πιστοποίησης αφορά επίσης αυθεντικές σελίδες, οι οποίες όμως δεν είναι δημόσιου ενδιαφέροντος.
Άρα, πώς θα καταφέρετε να κάνετε verified τη σελίδα σας στο Facebook; Παρακάτω σας έχουμε τον αναλυτικό οδηγό.
Ξεκινήστε συμπληρώνοντας την online φόρμα του Facebook
Πρώτο βήμα είναι να επισκεφθείτε τη σελίδα αίτησης επαλήθευσης λογαριασμού του Facebook και να συμπληρώσετε την online φόρμα, ως μέρος της διαδικασίας. Η φόρμα είναι η εξής:
Κατόπιν ολοκλήρωσης της φόρμας, θα πρέπει να την καταθέσετε και να περιμένετε απάντηση από την ομάδα του Facebook. Θα σας ζητηθεί να κάνετε δύο πράγματα:
- Επιβεβαιώστε την ταυτότητά σας, ανεβάζοντας ένα επίσημο έγγραφο δικό σας ή της επιχείρησής σας.
- Έπειτα από τη συγκεκριμένη επιβεβαίωση θα πρέπει να απαντήσετε σε μερικές ερωτήσεις που αποδεικνύουν ότι ο λογαριασμός που προσπαθείτε να επαληθεύσετε είναι δημόσιου ενδιαφέροντος. Το Facebook θα εξετάσει ένα σύνολο παραγόντων με σκοπό να αποφασίσει εάν ο επαγγελματικός ή προσωπικός σας λογαριασμός είναι στα πλαίσια του δημόσιου ενδιαφέροντος και εάν πληροί τα κριτήρια πιστοποίησης που έχουν οριστεί από το Facebook.
Το Facebook είναι πολύ λεπτομερές με τις απαιτήσεις στις οποίες πρέπει να ανταποκρίνεστε για την έγκριση της αίτησής σας. Πρέπει να υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι είστε αυτοί που ισχυρίζεστε και ότι η επιχείρησή σας είναι νόμιμη.
Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για να συμπληρώσετε με επιτυχία τη φόρμα πιστοποίησης, ώστε να έχετε τις μεγαλύτερες πιθανότητες να εγκριθεί η επαλήθευση του λογαριασμού σας.
- Δηλώστε εάν θέλετε να επαληθεύσετε μια σελίδα ή ένα προφίλ Facebook
Προσπαθείτε να επαληθεύσετε ένα λογαριασμό για την επιχείρησή σας ή για μια μεγάλη εταιρεία; Εάν ναι, θα πρέπει να επιλέξετε τη Σελίδα. Εάν προσπαθείτε να ολοκληρώσετε τη συγκεκριμένη διαδικασία για ένα προσωπικό προφίλ για λογαριασμό influencer, celebrity ή περσόνας των media, τότε επιλέξτε το Προφίλ.
- Επαληθεύστε την ταυτότητά σας
Θα χρειαστεί να παρέχετε κάποιο επίσημο έγγραφο πιστοποίησης της ταυτότητάς σας για εσάς ή για την επιχείρηση, ώστε να αποδείξετε ότι η σελίδα ή το προφίλ είναι συνδεδεμένα με το δημόσιο πρόσωπο, την επιχείρηση ή την εταιρεία που αντιπροσωπεύει.
Η σελίδα σας πρέπει να έχει τα ακόλουθα:
- Φωτογραφία εξωφύλλου
- Φωτογραφία προφίλ
- Όνομα σύμφωνα με τις οδηγίες του Facebook
Θα χρειαστεί επίσης να παρέχετε ένα κρατικό έγγραφο ταυτοποίησης, όπως δίπλωμα οδήγησης ή διαβατήριο (μόνο για προφίλ). Βεβαιωθείτε ότι διαβάσατε με προσοχή τις απαιτήσεις πιστοποίησης πριν καταθέσετε τη φόρμα, ώστε να αποφύγετε τυχόν καθυστερήσεις ή απόρριψη του αιτήματός σας.
Για σελίδες που δεν εκπροσωπούν φυσικό πρόσωπο, θα πρέπει να παρέχετε αποδείξεις πρωτότυπων αρχείων, όπως καταστατικό εταιρείας, ή φορολογικά έγγραφα.
- Επιβεβαιώστε τη σπουδαιότητα της εταιρείας ή της επιχείρησής σας
Σε ποια κατηγορία τοποθετείτε εσάς ή την εταιρεία σας;
Το να τοποθετηθείτε σε σωστή κατηγορία έχει μεγάλη σημασία, καθώς επιτρέπει στο Facebook να καταλήξει εάν διαθέτετε αρκετή επιρροή στη συγκεκριμένη βιομηχανία για να σας διαθέσει σήμα επαλήθευσης στη σελίδα ή το προφίλ σας.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει σωστά την κατηγορία και τη χώρα ή την περιοχή στην οποία η επιχείρηση ή η εταιρεία σας δραστηριοποιείται. Επίσης, θα έχετε την ευκαιρία να περιγράψετε το κοινό ή τους καταναλωτές σας, βάσει του εάν προσπαθείτε να επαληθεύσετε μια σελίδα ή ένα προφίλ.
Συμπεριλαμβάνοντας τα συγκεκριμένα προσωπικά στοιχεία, θα βοηθήσετε το Facebook να εντοπίσει τους λόγους για τους οποίους αξίζει πραγματικά να προχωρήσει σε verification του λογαριασμού σας.
- Προσθέστε σχετικά άρθρα, λογαριασμούς social media και άλλα links
Προσθέτοντας σχετικά links προς άλλα site σας ή λογαριασμούς social media θα δώσετε επιπλέον λόγους στο Facebook που αιτιολογούν την επίσημη επαλήθευση του λογαριασμού σας.
Εάν διαθέτετε σημαντικό αριθμό ακολούθων και έντονη κινητικότητα στους υπόλοιπους λογαριασμούς σας, αυξάνονται οι πιθανότητες να εγκριθεί το αίτημά σας για επαλήθευση.
- Ολοκληρώστε την αίτηση
Ολοκληρώστε την αίτησή σας και αποστείλτε την. Πλέον, το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να αναμένετε για την απάντηση του Facebook. Όταν η ομάδα του Facebook αρχίσει να εξετάζει το αίτημά σας, θα λάβετε τη σχετική ειδοποίηση.
Καλό θα είναι να έχετε υπόψιν ότι η επαλήθευση για μεγάλες, διεθνείς επιχειρήσεις και εταιρείες μπορεί να χρειαστεί αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, καθώς η ομάδα του Facebook θα πρέπει να πραγματοποιήσει ελέγχους σε βάθος, ώστε να εξετάσει χειροκίνητα τα έγγραφα πιστοποίησης που θα επιβεβαιώσουν την αυθεντικότητα του αιτήματός σας.
Τι θα συμβεί εάν το Facebook απορρίψει την αίτησή μου;
Εάν πληροίτε τα ελάχιστα επιθυμητά κριτήρια πιστοποίησης, δεν είναι βέβαιο εάν θα λάβετε την επαλήθευσης του λογαριασμού.
Το Facebook μπορεί να απορρίψει την αίτησή σας, δυστυχώς, αρκετές φορές χωρίς να διευκρινίζει την αιτία. Εάν σας συμβεί κάτι τέτοιο, θα έχετε δικαίωμα να επαναιτηθείτε για την επαλήθευση, αφότου περάσουν 30 ημέρες.
Κατά την περίοδο αναμονής των 30 ημερών, καλό θα ήταν να προσπαθήσετε να βελτιώσετε τα στοιχεία της αίτησής σας, για να βεβαιωθείτε ότι με την επόμενη ευκαιρία, θα καταφέρετε να επαληθεύσετε το λογαριασμό σας.
Στην περίπτωση που το Facebook απορρίψει την αίτησή σας:
- Μπορείτε να απευθυνθείτε στην ομάδα υποστήριξης του Facebook για να συγκεντρώσετε όσες πληροφορίες μπορείτε, σχετικά με τους λόγους για τους οποίους απορρίφθηκε το αίτημά σας. Εάν μπορέσετε να καταλήξετε σε ένα γενικό συμπέρασμα σχετικά με τους λόγους απόρριψής σας, θα ξέρετε τι θα χρειαστεί να κάνετε ώστε να λάβετε το μπλε σημάδι επαλήθευσης την επόμενη φορά που θα κάνετε αίτηση.
- Προσπαθήστε να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, κάντε βελτιώσεις στις διαφημίσεις του Facebook και διατηρήστε τις τακτικές δημοσιεύσεις.
- Γράψτε ένα ποιοτικό βιογραφικό και βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό ή εταιρικό σας site είναι βελτιστοποιημένο για αναζητήσεις. Όταν κάποιος εκπρόσωπος του Facebook αναζητάει πληροφορίες σχετικά με το σύνολο το οποίο προσπαθείτε να επικυρώσετε, τι θα αντικρίσει;
- Εάν διαθέτετε άλλους λογαριασμούς όπως Instagram, Twitter και TikTok, προσπαθήστε να αυξήσετε την παρουσία σας και εκεί. Αυτή η τακτική θα σας φανεί χρήσιμη εάν προσπαθήσετε να επαληθεύσετε τους λογαριασμούς σας και στις συγκεκριμένες πλατφόρμες.
Στην eSteps μπορούμε να αναλάβουμε τη διαχείριση όλων των λογαριασμών social media της επιχείρησής σας, δημιουργώντας μια σωστή στρατηγική με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σας, δίνοντας παράλληλα την απαραίτητη ώθηση στις πωλήσεις σας.