Blog
Τα Social Media είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Κάθε επιχείρηση, άσχετα από το αντικείμενο ή τις επιδιώξεις της οφείλει να έχει ενεργή παρουσία στις πιο δημοφιλείς πλατφόρμες και να αλληλεπιδρά με το κοινό της. Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ωστόσο απαιτούν συνέπεια και μεθοδικότητα ως προς το χειρισμό τους. Για να έχετε μια επιτυχημένη παρουσία θα πρέπει να έχετε οργανωμένο πλάνο αναρτήσεων αλλά και μια ολοκληρωμένη εταιρική στρατηγική. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να «χτίσετε» ένα ανταγωνιστικό προφίλ:
Εταιρική σελίδα vs Προσωπικό προφίλ
Οι εταιρικές σελίδες διαφέρουν σημαντικά από το προσωπικό προφίλ ενός χρήστη ωστόσο θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι διαχειρίζονται από ανθρώπους που επικοινωνούν άμεσα με άλλους ανθρώπους. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και μια εταιρική σελίδα οφείλει να δημιουργεί εμπειρίες και να εγείρει συναισθήματα. Θα πρέπει λοιπόν τόσο στις αναρτήσεις όσο και στα σχόλια και τα μηνύματα να αποφεύγετε τον ξύλινο λόγο και να υιοθετήσετε ένα πιο φυσικό και φιλικό tone of voice. Προσέξτε όμως να μην το παρακάνετε και να κινήστε πάντοτε στα επιτρεπτά όρια.
Βρείτε τη θέση σας σε κάθε πλατφόρμα
Ζούμε χωρίς αμφιβολία στην ψηφιακή εποχή και θα πρέπει να οδηγούμε την επιχείρηση παράλληλα με το ρεύμα. Τα Social Media προσφέρουν μια πληθώρα επιλογών για να επικοινωνήσουμε με το κοινό και μάλιστα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις στο Instagram, εκμεταλλευτείτε το για να δείξετε στιγμιότυπα από την καθημερινότητα των εργαζομένων της επιχείρησής σας και κερδίστε το κοινό. Το Facebook είναι ένας εξαιρετικός δίαυλος επικοινωνίας για να ενημερώσετε τους followers σας για επικείμενες εκδηλώσεις, συμμετοχή σε συνέδρια ή πρόσφατα επιτεύγματα. Το Linkedin είναι το ιδανικό μέσο για την προβολή ενός επιχειρηματικού project. Όλα τα παραπάνω μεμονωμένα ή συνδυαστικά συνιστούν μια επιτυχημένη εταιρική παρουσία στα Social Media.
Δείξτε ποιοι είστε
Το πιο συχνό λάθος μιας επιχείρησης στο digital περιβάλλον είναι η έλλειψη social ταυτότητας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που δεν απευθύνονται σε μια ομάδα experts για την παρουσία τους στα social media, συχνά πέφτουν στην παγίδα να μιμούνται αναρτήσεις ανταγωνιστών τους. Ωστόσο μια επιτυχημένη παρουσία στηρίζεται στην αυθεντικότητα και στην μοναδικότητα. Οι χρήστες θα πρέπει να ταυτίζουν μια ανάρτηση με το brand πίσω από αυτή και να το αναγνωρίζουν για το ύφος, τις αξίες που πρεσβεύει και τη διαφορετικότητα του. Δημιουργήστε το δικό σας μοναδικό χαρακτήρα επενδύοντας στις εικόνες και το κείμενο των posts όσο και στα hashtags.
Αφουγκραστείτε τις ανάγκες του κοινού σας
Το κοινό στη σελίδα σας μένει πιστό για κάποιο λόγο. Αντιληφθείτε ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι και προσφέρετε στους followers περισσότερα από αυτά που θέλουν να δουν. Δείτε τα στατιστικά της σελίδας σας, εξετάστε τα posts με το μεγαλύτερο conversion rate (σχόλια, likes, κοινοποιήσεις, κριτικές κλπ.) και δημιουργήστε περιεχόμενο που έχει μεγαλύτερη αλληλεπίδραση.
Περάστε καλά!
Στόχος των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, πέρα από την ενημέρωση είναι η διασκέδαση. Οι χρήστες χρησιμοποιούν τα social media για να αποφορτίζονται και να ψυχαγωγούνται. Το ίδιο θα πρέπει να κάνετε και εσείς! Περάστε καλά και διασκεδάστε με τις αναρτήσεις σας και αυτό θα φανεί στη σελίδα σας και θα έχει αντίκτυπο στους followers σας. Σχεδιάστε τα post με θετική διάθεση, ενσωματώστε στο πλάνο δημοσιεύσεων όμορφες εικόνες και inspirational quotes και κερδίστε το κοινό σας.
Συμπερασματικά, θα λέγαμε πως η παρουσία μιας επιχείρησης στα social media είναι επιβεβλημένη. Για να είναι όμως και επιτυχημένη απαιτεί συνέπεια αλλά και ύφος που να αντανακλά το brand. Υπάρχουν πολλά εργαλεία που μπορείτε να αξιοποιήστε για να αυξήσετε το awareness ή τις πωλήσεις σας. Ξεκινήστε σήμερα! Απευθυνθείτε σε έναν από τους εξειδικευμένους συνεργάτες της E-steps που θα σας ενημερώσει λεπτομερώς και θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια ολοκληρωμένη digital στρατηγική.
Η εμπειρία του χρήστη σε πρώτο πλάνο!
Μια επιτυχημένη ιστοσελίδα θα πρέπει να ικανοποιεί τον επισκέπτη και να του δημιουργεί την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Προγραμματιστές, διαχειριστές σελίδων ή ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να δώσουν έμφαση στα web vitals αναδεικνύοντας τα τμήματα των ιστοσελίδων που χρήζουν βελτίωσης.
Τι εννοούμε με τον όρο Web Vitals;
Ξεκίνησε από την Google με σκοπό να αναδείξει τους δείκτες ποιότητας που έχουν μεγάλη σημασία για την εμπειρία των users. Μέσα από διάφορα εργαλεία η Google προσφέρει τόσο σε αρχάριους όσο και σε επαγγελματίες χρήσιμα στατιστικά στοιχεία και μετρήσεις που αντανακλούν τη συμπεριφορά των χρηστών. Τελευταία προσπαθεί να εστιάσει στους κατόχους ιστοσελίδων και να τους βοηθήσει με ειδικά tools να κατανοήσουν τι πρέπει να αλλάξουν και προς τα που πρέπει να κινηθούν.
Γιατί είναι τόσο σημαντική η Εμπειρία του Χρήστη
Όλες σχεδόν οι έρευνες καταλήγουν σε ένα κοινό συμπέρασμα. Αυτό που κάνει τους χρήστες να επιλέξουν μια ιστοσελίδα είναι η εμπειρία που τους προσφέρει. Μερικές από τις παραμέτρους που προσφέρουν βέλτιστη εμπειρία είναι η ταχύτητα φόρτωσης, η καλά δομημένη πληροφορία, το σύγχρονο layout και φυσικά η προσαρμοστικότητα σε όλες τις οθόνες (pc, smartphone, tablet κλπ.). Οι παράμετροι αυτοί συμβάλλουν καθοριστικά και στις κατατάξεις μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.
Google SEO 2021
Τα Core Web Vitals, όπως ανακοίνωσε η ίδια η Google, θα αποτελούν σημαντικό παράγοντα για το αν ένα site θα καταταχθεί ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αφού θα αποτελούν Ranking Factor για τις οργανικές κατατάξεις.
Google Core Web Vitals:
Τα Google Core Web Vitals εφαρμόζονται σε όλες τις ιστοσελίδες και είναι υποσύνολο των Web Vitals. Ουσιαστικά πρόκειται για δείκτες που μετρούν την απόδοση των σελίδων, με βάση την εμπειρία του χρήστη. Θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν από τους ιδιοκτήτες των sites και θα παρέχονται από την Google μέσα από τα διαφορετικά εργαλεία της.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι συγκεντρωμένα στο Google Search Console. Για να δείτε τα αποτελέσματα για ένα URL, έστω την Αρχική σελίδα, δεν έχετε παρά να χρησιμοποιήσετε το Google Pagespeed Insights.
Γιατί πρέπει να τα λάβετε υπόψη;
Έχουμε στο παρελθόν διεξοδικά αναλύσει τι προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που αργεί να φορτώσει. Το βασικότερο είναι η αύξηση του bounce rate. Ειδικότερα:
- Η αύξηση του χρόνου φόρτωσης κατά 1-3 δευτερόλεπτα οδηγεί σε 32% αύξηση του bounce rate
- Η αύξηση του χρόνου φόρτωσης κατά 1-6 δευτερόλεπτα οδηγεί σε 103% αύξηση του bounce rate
Τι μας δείχνει η αναφορά Core Web Vitals στο Search Console;
Αν και είναι στοιχεία που διαρκώς εξελίσσονται, τα βασικά στατιστικά που θα μας δώσει για το 2020 είναι οι ακόλουθες τρεις μετρήσεις:
1. LCP (largest contentful paint)
Είναι ο χρόνος που χρειάζεται μέχρι να φορτώσει και το πιο «βαρύ» στοιχείο του site από την ώρα που ο χρήστης κλικάρει για να μπει στη διεύθυνση της ιστοσελίδας
2.FID (first input delay)
Είναι ο χρόνος που απαιτείται από τη στιγμή που ο χρήστης εντοπίσει τη σελίδα μέχρι τη στιγμή που θα ανταποκριθεί ο Browser για να τον οδηγήσει σε αυτή
3. CLS* (cumulative layout shift)
Είναι ο χρόνος που χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να φορτώσει πλήρως. Μετριέται από 0 εως 1, όπου 0=καθόλου μετακίνηση και 1=μέγιστη μετακίνηση
Στην αναφορά δεν εμφανίζονται urls που δεν συγκεντρώνουν ικανοποιητικό αριθμό δεδομένων. Αν παρόλα αυτά ένα Url έχει οριακή ποσότητα δεδομένων προσμετράται ως η χειρότερη απόδοση
Πώς θα διαβάσετε καλύτερα τα παραπάνω δεδομένα
-Στην αναφορά θα διακρίνεται τα urls που έχουν «κακή απόδοση», εκείνα που «χρήζουν βελτίωσης» και τα «καλά» Urls όπως προκύπτουν από το ιστορικό χρήσης.
-Επιλέγοντας το πεδίο «Ανοίξτε την αναφορά» θα δείτε μια περίληψη της απόδοσης τόσο για κινητά όσο και για desktop.
–Επιλέγοντας μια γραμμή του πίνακα μπορείτε να δείτε λεπτομέρειες για τις ομάδες URL που έχουν επηρεαστεί από το ζήτημα που εξετάζετε
-Επιλέγοντας ένα Url στον πίνακα παραδειγμάτων μπορείτε να δείτε πληροφορίες για το εν λόγω URL αλλά και για παρόμοια με αυτό.
Από ποια εργαλεία προκύπτουν τα Core Web Vitals;
Η εξαγωγή των παραπάνω δεδομένων στηρίζεται στο Chrome User Experience Report το οποίο συλλέγει δεδομένα από πραγματικούς χρήστες. Αυτό διευκολύνει τους διαχειριστές μιας ιστοσελίδας να αποτιμήσουν γρήγορα την απόδοσή της χωρίς να δημιουργούν χειροκίνητες αναφορές. Παράλληλα ενδυναμώνει εργαλεία όπως τα Pagespeed Insights και Search Console.
Βελτιώσεις και προσθήκες αναμένονται σύντομα τόσο για τα Web Vitals όσο και για τα Core Web Vitals. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη χρήση τους βοηθούν τους προγραμματιστές να μετρήσουν την εμπειρία των επισκεπτών και να προχωρήσουν στις απαραίτητες διορθώσεις.
Βρισκόμαστε στην καρδιά των χειμερινών εκπτώσεων και οι retailers επενδύουν σε online και offline καμπάνιες προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Τι είναι όμως αυτό που θα διαφοροποιήσει ένα eshop από τον ανταγωνισμό; Πώς θα αποκτήσει το βασικό πλεονέκτημα προκειμένου να ξεχωρίσει και να προσελκύσει περισσότερο ενδιαφέρον;
Οι τακτικές εκπτώσεις-αστραπή (Flash Sales) αποφέρουν μια ανάσα ρευστότητας. Έχουν σύντομη διάρκεια, συνήθως 24-48 ώρες, και είναι ένα σημαντικό και άμεσο boost των πωλήσεων. Οι εκπτώσεις-αστραπή είναι μια έξυπνη στρατηγική που ακολουθούν μεγάλα eshops με απώτερο στόχο να κρατούν σε εγρήγορση το κοινό τους και να ενισχύουν το Loyalty.
Ας δούμε ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές για μια επιτυχημένη καμπάνια Flash Shale
- Δημιουργήστε ένα event στο Facebook
Τα Facebook Events είναι ένα απλό και άμεσο κανάλι επικοινωνίας το οποίο μας επιτρέπει να συμπεριλάβουμε όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται το κοινό στο οποίο στοχεύουμε σχετικά με την προωθητική μας ενέργεια.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι η άμεση αύξηση της οργανικής κάλυψης μέσω των αποκρίσεων «attending» και «interested» και «maybe» των χρηστών. Το Facebook θα εμφανίσει το event μας σε εκείνους τους χρήστες που έχουν περισσότερες πιθανότητες να το παρακολουθήσουν με βάση τις προτιμήσεις τους, τα ενδιαφέροντα και τα Likes τους σε παρεμφερείς σελίδες.
Όσοι επιλέξουν «attending» και «interested» θα λαμβάνουν ενημερώσεις και updates σχετικά με το event ενώ μπορούν να καλέσουν και φίλους τους μέσα από την επιλογή «Invite» αυξάνοντας τη δυναμική του.
- Pre-launch campaign
Είναι σκόπιμο να λανσάρουμε μια καμπάνια που θα προετοιμάζει το κοινό για την επικείμενη προωθητική ενέργεια. Να δημιουργήσουμε δηλαδή μια προ-διαφήμιση η οποία θα ενημερώνει αλλά και θα δημιουργεί προσδοκίες στους καταναλωτές. Η καμπάνια αυτή ξεκινά μερικές ημέρες νωρίτερα από την ημέρα των εκπτώσεων με σκοπό να γίνει μια «προθέρμανση» για το τι έπεται χτίζοντας μεγαλύτερο engagement. Που μπορεί να βοηθήσει αυτό πρακτικά; Με ένα «ζεσταμένο» ακροατήριο, το retargeting γίνεται παιχνιδάκι!
- Αντίστροφη μέτρηση
Η αντίστροφη μέτρηση είναι μια τακτική…ψυχολογίας! Δημιουργούμε στο κοινό μια αίσθηση αναμονής αυξάνοντας τις προσδοκίες του. Πέντε ημέρες πριν τις Flash Sales ξεκινάμε να ποστάρουμε περιεχόμενο και φωτογραφίες στα social media assets μας Facebook και Instagram) μετρώντας αντίστροφα για την μεγάλη ημέρα!
Είναι σημαντικό σε κάθε post να συμπεριλαμβάνουμε την ημερομηνία των εκπτώσεων, πόσες ημέρες απομένουν και ένα ελκυστικό Call To Action.
Με τον τρόπο αυτό δίνουμε χρόνο στους δυνητικούς πελάτες να επισκεφθούν το eshop, να επιλέξουν τα αντικείμενα που επιθυμούν, να τα προσθέσουν στο καλάθι και να επιστρέψουν για να ολοκληρώσουν τις αγορές τους σε εκπτωτικές τιμές.
- Stories
Τα stories σε Instagram και Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα εργαλεία. Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τη δυναμική τους για επιπλέον οργανική κάλυψη, ανεβάζοντας stories αντίστροφης μέτρησης παράλληλα με τα posts.
Και σε αυτή την περίπτωση είναι σημαντικό να αναφέρονται ξεκάθαρα η ημερομηνία και το ποσοστό της έκπτωσης όπως και τα προϊόντα στα οποία αφορά, αφού ένα μήνυμα είναι οπτικοποιημένο μένει πιο εύκολα στη μνήμη των χρηστών. Ένας άλλος έξυπνος και άμεσος τρόπος είναι η κοινοποίηση live περιεχόμενου με εκπροσώπους του Brand να μιλούν και να προετοιμάζουν το κοινό για τις εκπτώσεις.
- Καμπάνια μετατροπών για την ημέρα της έκπτωσης
Μία παράλληλη βοηθητική ενέργεια είναι μια καμπάνια σε Facebook και Instagram για μετατροπές την ημέρα των Flash Sales. Αφού επιλέξουμε το είδος μετατροπών που θέλουμε να ενισχύσουμε (π.χ. ολοκλήρωση αγοράς), εισάγουμε το μέσο στοχευόμενο CPA και τον προϋπολογισμό μας και ο αλγόριθμος του Facebook κάνει τη δουλειά που ξέρει, στη συγκεκριμένη περίπτωση να φέρει μετατροπές.
Το email marketing αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιτυχημένης Online στρατηγικής. Όλοι σχεδόν οι καταναλωτές στο περιβάλλον του διαδικτύου, διαθέτουν μια ή περισσότερες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Προσεγγίζοντας τους σε ένα μέσο που χρησιμοποιούν ευρέως στην καθημερινότητά τους, αυξάνετε την πιθανότητα να δείξουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να πραγματοποιήσουν μια αγορά.
Διαβάστε παρακάτω έξυπνους τρόπους για να κάνετε το email marketing πιο αποδοτικό:
1.Χρησιμοποιήστε ελκυστικούς τίτλους.
Κάντε τον παραλήπτη του email να μην μπορεί να αντισταθεί και να το διαβάσει με έναν ιδιαίτερα ελκυστικό και ενδιαφέρον τίτλο στο θέμα που θα του κινήσει την περιέργεια. Πριν διαμορφώσετε τον τίτλο του email σκεφτείτε τι θα έκανε εσάς τους ίδιους να το ανοίξετε και να το διατηρήσετε στα εισερχόμενα.
Ο τίτλος θα πρέπει να είναι σύντομος, σαφής και περιεκτικός. Χρησιμοποιήστε 4-7 λέξεις ώστε να μην κόβεται στις οθόνες των smartphones και των κινητών συσκευών.
2. Πείτε ναι στα emojis ✔️👍📧 και στον τίτλο του email
Έχει αποδειχθεί ότι τα emojis προτρέπουν τους χρήστες να αλληλοεπιδρούν περισσότερο. Είναι χαρούμενα, παιχνιδιάρικα, δημιουργούν ευχάριστα συναισθήματα και τραβούν την προσοχή! Έτσι, μη διστάσετε να χρησιμοποιήσετε ένα ή περισσότερα emojis στον τίτλο του newsletter που ετοιμάζεστε να στείλετε.
3. Χρησιμοποιήστε ένα πιο προσωπικό τόνο
Έχετε παρατηρήσει πως σε αρκετά newsletter υπάρχει το όνομά σας στον τίτλο του email; Με αυτό το έξυπνο τρικ οι παραλήπτες αισθάνονται οικειότητα και θεωρούν ότι το email τους αφορά προσωπικά. Σύμφωνα με έρευνες, οι αποδέκτες ενός email έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να το ανοίξουν, αν στον τίτλο διακρίνουν ένα ή περισσότερα προσωπικά στοιχεία (όνομα, επάγγελμα, χόμπι, κ.λπ.).
4. Γράψε μια ενδιαφέρουσα πρόταση στο κείμενο που ακολουθεί τον τίτλο
Μετά τον τίτλο του email εμφανίζεται το preview, μια σειρά κειμένου που συνήθως ορίζεται από τον συντάκτη. Αν δεν οριστεί, είναι συνήθως η πρώτη γραμμή του email. Είναι βέλτιστη τακτική να χρησιμοποιείτε ένα custom κείμενο στο preview. Η πρόταση πρέπει να αποτελείται από 50 έως 70 χαρακτήρες, να είναι όπως και στην περίπτωση του τίτλου έξυπνη και περιεκτική και να τραβά την προσοχή του αναγνώστη. Στις περισσότερες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται στο email marketing υπάρχει ειδική υπενθύμιση για τη διαμόρφωση της προεπισκόπησης του κειμένου.
5. Δημιουργήστε μια κατάσταση αναμονής
Παραμείνετε πιστοί στη συχνότητα με την οποία αποστέλλετε τα emails ώστε να κρατάτε ζωντανό το ενδιαφέρον του κοινού. Δοκιμάστε διαφορετικές ημέρες και ώρες αποστολής για να πειραματιστείτε σχετικά με τα αποτελέσματα. Ωστόσο θα πρέπει να παραμείνετε σταθεροί, να προγραμματίζετε από νωρίς την αποστολή (π.χ. μια φορά την εβδομάδα) και να δημιουργείτε πρωτότυπο περιεχόμενο για ένα στοχευμένο κοινό.
Η εστίαση είναι ένας από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο στην πανδημία. Τα εστιατόρια όμως μπορούν να παραμείνουν ανοιχτά και ζωντανά με τη βοήθεια της διαδικτυακής προώθησης.
Ακολουθούν χρήσιμα tips που θα κάνουν και πάλι τα τραπέζια σας να γεμίσουν κόσμο.
1. Δημιουργήστε το δικό σας site
Θεωρείτε ότι δεν υπάρχει λόγος να έχει το εστιατόριο σας τη δική του ιστοσελίδα; Λάθος! Δημιουργώντας ένα site στο διαδίκτυο προσελκύετε περισσότερους πελάτες οι οποίοι αναζητούν εστιατόρια στην περιοχή σας. Μέσα από μια καλαίσθητη και λειτουργική ιστοσελίδα μπορείτε να πείτε την ιστορία πίσω από την επιχείρησή σας, τους λόγους για να σας προτιμήσουν καθώς επίσης και να προβάλετε πληροφορίες όπως το μενού και το ωράριο λειτουργίας σας.
Επιπλέον δίνετε τη δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες να κάνουν απευθείας κράτηση στο εστιατόριό σας ή να παραγγείλουν online.
2. Καθορίστε το κοινό σας
Πριν ακόμα καταστρώσετε τη στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε, οφείλετε να καθορίσετε το κοινό σας με βάση τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
Ποιο είναι το ιδανικό προφίλ του πελάτη ο οποίος θα έρθει στο εστιατόριο σας; Αναζητάτε νέους που προτιμούν το γρήγορο φαγητό, οικογένειες ή ζευγάρια και παρέες φίλων; Αναζητάτε γνώστες υψηλής γαστρονομίας ή όσους ψάχνουν ποιοτικό αλλά οικονομικό φαγητό; Το κοινό σας αγαπά την παραδοσιακή ελληνική ή την έθνικ κουζίνα; Θα πήγαινε σε ένα πολυτελές και ακριβό εστιατόριο;
Ξεκινήστε λοιπόν να καθορίσετε το κοινό σας απαντώντας στα παραπάνω ερωτήματα. Μάθετε όσα περισσότερα πράγματα μπορείτε για τις συνήθειες του, τον τρόπο που διασκεδάζει και δρα στα social media ακόμα και τη γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί για να μπορέσετε να το προσεγγίσετε και να αρχίσετε την προώθηση του εστιατορίου σας.
3. Βγάλτε φωτογραφίες: Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις
Ανοίξτε την όρεξη στους υποψήφιους πελάτες σας αναρτώντας ελκυστικές φωτογραφίες στα social media. Δείξτε τα λαχταριστά πιάτα σας και σκεφτείτε πως κανείς δε θα μπορεί να αντισταθεί στη θέα τους. Ανεβάστε τη σπεσιαλιτέ του εστιατορίου ή το πιάτο ημέρας και δώστε στο κοινό σας επιπλέον λόγους για να κάνει κράτηση.
Οι ψεύτικες και στημένες φωτογραφίες από το διαδίκτυο δεν θα προσελκύσουν νέους πελάτες. Δείξτε την πραγματική σας ταυτότητα και εντυπωσιάστε.
4. Γνωρίστε το Local SEO
O πιο συχνός τρόπος για να ανακαλύψει κάποιος ένα εστιατόριο στην περιοχή σας είναι να πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Για να εμφανιστείτε στην κορυφή των αποτελεσμάτων θα πρέπει να έχετε καταχωρήσει με ακρίβεια τα στοιχεία σας (διεύθυνση, τηλέφωνο κρατήσεων, μενού και ωράριο λειτουργίας).
Βεβαιωθείτε επίσης πως οι πελάτες σας μπορούν να σας βρουν πραγματοποιώντας αναζήτηση τόσο από τον υπολογιστή όσο και από το smartphone τους.
Η Google σας προσφέρει πολύτιμα και δωρεάν εργαλεία τα οποία αν αξιοποιήσετε σωστά θα κερδίσετε περισσότερα κλικς και κατά συνέπεια περισσότερα γεμάτα τραπέζια.
5. Ζητήστε από τους πελάτες σας να μοιραστούν την εμπειρία τους (User generated content)
Κάντε τους πελάτες σας να σας διαφημίσουν! Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Ζητήστε από τους ικανοποιημένους πελάτες σας να μοιραστούν την εμπειρία τους στο εστιατόριο σας, ανεβάζοντας φωτογραφίες στα κοινωνικά δίκτυα, κάνοντας κοινοποίηση παρουσίας ή γράφοντας μια θετική αξιολόγηση.
Δημιουργήστε το δικό σας #hashtag και προσκαλέστε τους πελάτες σας να το χρησιμοποιούν στα social media. Πραγματοποιήστε διαγωνισμούς ζητώντας φωτογραφίες με το συγκεκριμένο hashtag, κ.λπ.
Η αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών και οι προσωπικές εμπειρίες είναι ο πιο «ζωντανός» τρόπος προώθησης.
6. Οργανώστε θεματικές βραδιές και προωθήστε τις online
Οργανώστε μια θεματική βραδιά (π.χ. ladies night, βραδιά ελληνικής μουσικής, βραδιά champions league, κ.λπ.) ανάλογα με τις προτιμήσεις του κοινού σας. Δημιουργήστε ένα event στο facebook και προωθήστε το.
Για την προσέλκυση περισσότερων ατόμων δημιουργήστε μια προσφορά όπως ειδικές εκπτώσεις, δωρεάν ποτά ή επιδόρπιο, κ.λπ.
7.Χρησιμοποιήστε το Video marketing
Aν οι φωτογραφίες σας προσελκύουν περισσότερους πελάτες τότε τα video θα αυξήσουν ακόμα περισσότερο τις κρατήσεις σας. Διατηρήστε ζωντανό το ενδιαφέρον των followers σας ανεβάζοντας σύντομα βίντεο με τα πιάτα σας, με συνταγές, με στιγμιότυπα από τη σάλα σε μια επιτυχημένη θεματική βραδιά αλλά και με ιστορίες από το προσωπικό ή τους πελάτες σας.
8.Διαδράστε με το κοινό σας
Η γνώμη των πελατών σας μετράει! Δείξτε τους ότι τους εμπιστεύεστε και ακούστε προσεκτικά τα σχόλιά τους. Απαντήστε τόσο στις θετικές όσο και στις αρνητικές κριτικές, στα σχόλιά τους για το φαγητό και τις υπηρεσίες σας αλλά και στα σχόλια κάτω από τα post σας.
Κάντε τους να αισθανθούν φιλικά και οικεία σαν μέλος της επιχείρησής σας αφού μαγειρεύετε για να τους ευχαριστήσετε!
Αν θέλετε να προωθήσετε το εστιατόριο σας, να αυξήσετε τις κρατήσεις σας και να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό που θα σας ακολουθεί τότε επικοινωνήστε μαζί μας και ελάτε να σχεδιάσουμε από κοινού μια επιτυχημένη στρατηγική digital marketing.
To Instagram είναι ένα από τα πλέον δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα με μεγάλη απήχηση στο νεανικό κοινό και όχι μόνο. Καθημερινά χρήστες από όλο τον κόσμο ανεβάζουν φωτογραφίες, video και stories, επικοινωνούν, ανταλλάσσουν likes και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με τα αγαπημένα τους brands.
Το Instagram είναι όμως και ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση των επιχειρήσεων που μπορεί να προσελκύσει εκατοντάδες δυνητικούς πελάτες, να αυξήσει το awareness ενός brand και να αυξήσει θεαματικά τις πωλήσεις του.
Για τη σωστή προώθηση μιας επιχείρησης μέσα από το Instagram πρωταρχικό μέλημα είναι η δημιουργία ενός σωστά δομημένου αλλά και ελκυστικού εταιρικού προφίλ.
Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές με τα must που πρέπει να έχει ένα ολοκληρωμένο προφίλ:
1. Το profile πρέπει να είναι δημόσιο
Είναι αυτονόητο ότι το προφίλ μιας επιχείρησης οφείλει να είναι δημόσιο ώστε να είναι ορατό και προσβάσιμο σε όλους! Επιπλέον θα πρέπει να γίνει Business Account για να μπορεί να πραγματοποιεί διαφημίσεις, να έχει στατιστικά και δημογραφικά στοιχεία, κ.λπ.
2.Το profile πρέπει να έχει σωστό όνομα χρήστη
Το όνομα του προφίλ στο Instagram πρέπει να είναι ξεκάθαρο, λιτό και σαφές ώστε να παραπέμπει στην επιχείρηση. Εάν χρησιμοποιείται από άλλο χρήστη, τότε το όνομα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην επωνυμία με μια έξυπνη αλλά σύντομη παραλλαγή.
3.Το profile πρέπει να έχει χαρακτηριστική φωτογραφία προφίλ
Η φωτογραφία του χρήστη είναι το πρώτο που βλέπει κάποιος αναζητώντας το προφίλ σας. Επιλέξτε μια αντιπροσωπευτική φωτογραφία με πολύ καλή ανάλυση που δεν παραποιείται και δεν κόβεται. Η ιδανική φωτογραφία προφίλ δεν είναι άλλη από το λογότυπο της επιχείρησης.
4.Το profile πρέπει να έχει σωστό BIO
Η παρουσίαση της επιχείρησης στο profile του Instagram (το BIO) θα πρέπει να είναι σύντομη και περιεκτική. Περιγράψτε το brand σας με όσο το δυνατόν πιο ελκυστικό τρόπο συμπεριλαμβάνοντας χρήσιμες πληροφορίες που θα κάνουν τους χρήστες να σας γνωρίσουν και να σας ακολουθήσουν.
Φροντίστε ώστε το προφίλ να είναι ολοκληρωμένο και να περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως η διεύθυνση, το τηλέφωνο και ο ιστότοπος της επιχείρησή σας.
5.Το profile πρέπει να έχει επαγγελματικές φωτογραφίες:
Το Instagram στηρίζεται στη δύναμη της εικόνας. Οι φωτογραφίες είναι εκείνες που θα πουν μια δυνατή ιστορία και θα προσελκύσουν νέους followers. Φροντίστε λοιπόν να ανεβάζετε ποιοτικό περιεχόμενο με επαγγελματικές αλλά αληθινές φωτογραφίες και βίντεο.
Ανεβάστε τα προϊόντα σας, δείξτε με λεπτομέρειες τα χαρακτηριστικά τους αλλά και ευφάνταστους τρόπους χρήσης. Προωθήστε τις υπηρεσίες σας με ελκυστικές φωτογραφίες που θα απαθανατίζον μια μοναδική εμπειρία.
Επιπλέον κάντε repost δημοσιεύσεις ή stories των followers σας που απαθανατίζονται με τα προϊόντα σας και μοιράζονται τις σκέψεις τους για αυτά.
Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα δυναμικό εταιρικό προφίλ στο Instagram, να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να δημιουργήσετε ένα πιστό κοινό που θα σας ακολουθεί τότε επικοινωνήστε με ένα σύμβουλο της Esteps και ελάτε να σχεδιάσουμε από κοινού μια επιτυχημένη στρατηγική Social Media marketing.