Blog

Πόσο μας επηρεάζουν τα social media και τι αντίκτυπο έχουν στην ψυχολογία μας

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν ιδιαίτερα μεγάλη δύναμη καθώς επηρεάζουν την κοινή γνώμη. Εξαιτίας της μαζικής τους επίδρασης στους χρήστες, είναι σήμερα ο σημαντικότερος παράγοντας διαμόρφωσης της συλλογικής ψυχολογίας. Σήμερα, οι άνθρωποι ζουν, σκέφτονται και αλληλεπιδρούν ταυτόχρονα online και offline, σε τέτοιο βαθμό που τα όρια είναι δυσδιάκριτα. Η πραγματική ζωή αντικατοπτρίζεται στα social media και vice versa. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικότερα τη συμπεριφορά του μέσου χρήστη στο διαδίκτυο και τι αντίκτυπο έχει στην ψυχολογία του.

Ένας νέος κώδικας επικοινωνίας

Τα κοινωνικά δίκτυα αναπτύχθηκαν ραγδαία τον 21ο αιώνα. Η διείσδυσή τους στην καθημερινότητα των ανθρώπων άλλαξε ριζικά τους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας. Λέξεις και φράσεις όπως Likes, Online available/unavailable, followers και status updates απαντώνται συχνά πια και είναι κοινός κώδικας για τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.

Η άμεση επικοινωνία και η επαφή ήρθε αντιμέτωπη με τη νέα πραγματικότητα των chats, με τα διάφορα emoticons να αντικαθιστούν τις λέξεις και να εκφράζουν πλέον συναισθήματα. Τι είναι όμως αυτό που οδηγεί το χρήστη να αποσυνδεθεί από την πραγματική ζωή για να συνδεθεί στην online κοινότητα;

Ανάγκη για εξωστρέφεια

Πολλοί από τους κοινωνιολόγους και τους μελετητές που ασχολούνται με τις συμπεριφορές των ανθρώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστηρίζουν πως η δίψα για social sharing είναι μια έκφραση του ανικανοποίητου. Άτομα που περνούν πάρα πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη, παραδέχονται πως δεν είναι ικανοποιημένοι από τη ζωή και την καθημερινότητά τους και για αυτούς η Online παρουσία είναι μια καλή διέξοδος.

Μια άλλη εξήγηση είναι η νοοτροπία των millennials, οι οποίοι δεν έχουν αναπτυγμένη την αίσθηση της ιδιωτικότητας, αντίθετα μιλούν δημόσια και με λεπτομέρειες για κάθε πτυχή της προσωπικής, οικογενειακής και επαγγελματικής τους ζωής σε Facebook, Instagram και LinkedIn.

Όποια εξήγηση και αν σας φαίνεται πειστική, θα πρέπει να λάβετε υπόψη τη συμπεριφορά των χρηστών στο online περιβάλλον, προκειμένου να καταλήξετε σε ασφαλή συμπεράσματα για τις επιλογές και τις προτιμήσεις τους και να διαμορφώσετε αντίστοιχα τις behavioral τακτικές σας.

Τι είναι το FΟMΟ και ποιους επηρεάζει;

Ένας από τους όρους που γεννήθηκαν από τη χρήση των social media και ιδιαίτερα του Facebook είναι το FΟMO. Ο όρος προέρχεται από την έκφραση Fear of Missing Out και υποδηλώνει το φόβο να μη χάσεις οτιδήποτε συμβαίνει. Τα άτομα που διακατέχονται από FOMO, βιώνουν μια διαρκή αγωνία και λύπη μήπως είναι απόντες από κάποια σημαντική εμπειρία που ζουν οι γύρω τους.

Αυτό το άγχος τους ωθεί να είναι συνεχώς online, να παρακολουθούν και να μαθαίνουν τι κάνουν οι άλλοι. Αυτό δεν είναι παρά ένας φαύλος κύκλος που προκαλεί πρόσθετο στρες και απομακρύνει το άτομο από κάθε μορφή κοινωνικοποίησης.

Τελικά τι μοιραζόμαστε;

Η πλασματική εικόνα της τελειότητας που επιδιώκουμε να δείχνουμε στα Social Media δεν αντικατοπτρίζει την αληθινή μας ζωή. Σε καμία περίπτωση δε μοιραζόμαστε τα πάντα, αλλά αμιγώς την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας και μόνο όσα εμείς επιλέγουμε να μάθουν οι άλλοι για εμάς. Για το λόγο αυτό φροντίζουμε να περνάμε τις φωτογραφίες μας από φίλτρα, να σκεφτόμαστε προσεκτικά το κείμενο που θα τις συνοδεύσουμε ακόμα και να διαλέγουμε την ώρα που θα τις ανεβάσουμε.

Φταίει το μέσο;

Τα κοινωνικά δίκτυα σχεδιάστηκαν για να διευκολύνουν την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων. Δεν έχουν σκοπό να του δυσκολέψουν τη ζωή αλλά να τη διευκολύνουν. Ο τρόπος όμως που εμείς τα αντιμετωπίζουμε είναι καθαρά υποκειμενικός. Αν επιλέγουμε να περνάμε πάρα πολλές ώρες online παραμελώντας την κοινωνική μας ζωή είναι δική μας ευθύνη.

Συνοψίζοντας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε αλλά και προβάλλουμε τον εαυτό μας. Είτε θετικές, είτε αρνητικές, οι συνέπειές τους στην ψυχολογία μας είναι εμφανείς. Είναι λοιπόν στο χέρι μας να φιλτράρουμε τα πρότυπα συμπεριφοράς που μας επιβάλλουν και να εκμεταλλευτούμε προς όφελός μας τα πλεονεκτήματά τους.

Στην eSteps, οι εξειδικευμένοι συνεργάτες μας γνωρίζουν πολύ καλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα χειρίζονται σαν ένα άκρως επιτυχημένο όχημα προβολής και προώθησης επιχειρήσεων. Τα αποτελέσματα μας κάνουν ιδιαίτερα χαρούμενους και διατηρούν την ψυχολογία των πελατών μας σε υψηλά επίπεδα!

Ώρα να κάνεις Redesign στην ιστοσελίδα σου. Μάθε γιατί!

Μια λειτουργική και αισθητικά προσεγμένη ιστοσελίδα μπορεί να αναβαθμίσει το εταιρικό προφίλ μιας επιχείρησης, να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις για τις προσφερόμενες υπηρεσίες ή τα προϊόντα και να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με παλιούς αλλά και δυνητικούς πελάτες.

Στις μέρες μας οι περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν εταιρικές ιστοσελίδες οι οποίες όμως κάθε άλλο παρά εξυπηρετούν τους παραπάνω σκοπούς. Για να είναι αποδοτικές χρειάζονται επανασχεδιασμό! Ακολουθούν οι κυριότεροι λόγοι:

  1. Το website δεν είναι responsive

Με την τεχνολογία να εξελίσσεται ραγδαία και τις «έξυπνες συσκευές» να γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των χρηστών, η κάθε ιστοσελίδα οφείλει να προσαρμοστεί σε αυτές. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες μόνο το 48,21% των επισκέψεων στο διαδίκτυο έγινε από υπολογιστή. Οι μισές και πλέον αναζητήσεις πραγματοποιούνται από κινητά τηλέφωνα και tablet τα οποία διαθέτουν μικρότερες οθόνες.

Όταν λέμε ότι το website πρέπει να είναι responsive εννοούμε αυτή ακριβώς την προσαρμοστικότητα ανάλογα με το είδος της συσκευής που χρησιμοποιεί ο κάθε χρήστης για την περιήγησή του σε έναν ιστότοπο (ηλεκτρονικό υπολογιστή, smartphone, tablet, κ.λπ.).

Είναι αδύνατον, για παράδειγμα, ένας χρήστης στις μέρες μας να κάνει zoom in στην οθόνη του κινητού του για να καταφέρει να διαβάσει το περιεχόμενο μιας σελίδας.

  1. Αργή ιστοσελίδα

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για τη σωστή λειτουργία μιας ιστοσελίδας είναι το Page Speed, δηλαδή η ταχύτητα φόρτωσης του site. Αν η σελίδα αργεί να φορτώσει, ο χρήστης δε θα έχει την υπομονή ούτε το χρόνο να περιμένει και θα την εγκαταλείψει, ακόμα και αν το περιεχόμενό της τον ενδιαφέρει.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Google, υπάρχει 90% μεγαλύτερη πιθανότητα ένας χρήστης να εγκαταλείψει ένα site εάν η ταχύτητα φόρτωσης ξεπερνά τα 5 δευτερόλεπτα.

Αν ένα από τα παραπάνω συμβαίνει με την ιστοσελίδα της επιχείρησης σου τότε ήρθε η ώρα να σκεφτείς σοβαρά τον επανασχεδιασμό της. Όπως ήδη αναφέραμε ένα καλοσχεδιασμένο website αντικατοπτρίζει την εύρυθμη λειτουργία μιας εταιρείας. Σχεδίασε από την αρχή την ιστοσελίδα σου και χρησιμοποίησέ την σαν ένα δυνατό και αποτελεσματικό μέσο προβολής.

Off-page SEO: Τι είναι και γιατί το χρειάζεται το site σου

Το Off-page SEO είναι ένας όρος που αναφέρεται στο σύνολο των SEO ενεργειών που πρέπει να εφαρμόζονται εκτός της ιστοσελίδας προκειμένου να εμφανίζεται ψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Οι ενέργειες αυτές έχουν στόχο την προώθηση της σελίδας στο διαδίκτυο, σαν μια μορφή διαφήμισης στο online περιβάλλον.

Το Off-page SEO απαιτεί εναλλακτικές ιστοσελίδες, οι οποίες θα φιλοξενούν περιεχόμενο και backlinks που θα οδηγούν στο δικό σας site. Φυσικά, το On-page SEO παίζει σημαντικό ρόλο και συμπληρώνει τις παραπάνω ενέργειες, καθώς το περιεχόμενο που διαρρέουμε σε φιλικές ιστοσελίδες θα πρέπει να είναι μοναδικό αλλά και να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες. Οι χρήστες άλλωστε μοιράζονται και αλληλεπιδρούν μόνο σε περιεχόμενο που θεωρούν ενδιαφέρον.

Ποιες είναι όμως οι πιο συχνές και οι πλέον επιτυχημένες τεχνικές Off-page SEO; Παρακάτω θα αναλύσουμε τις βέλτιστες πρακτικές που φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

  1. Τα backlinks είναι πολύτιμα

Backlink ή υπερσύνδεσμος, είναι ο σύνδεσμος σε μια εξωτερική ιστοσελίδα ο οποίος οδηγεί στη δική σας σελίδα. Ta backlinks είναι μια από τις σημαντικότερες πρακτικές Off-page SEO. Όσα περισσότερα backlinks που οδηγούν στην ιστοσελίδα σας εντοπίζονται σε άλλα sites, τόσο πιο έγκυρη πηγή σας θεωρούν οι μηχανές αναζήτησης. Τα backlinks είναι σημαντικό να προέρχονται από αξιόπιστα sites τα οποία να έχουν παρόμοιο ή σχετικό περιεχόμενο με το δικό σας.

Η αναφορά στην ιστοσελίδα σας, στο blog ή σε πληροφορίες που παρέχετε από ένα άλλο site, δείχνει ότι είστε μια καλή πηγή πληροφοριών. Αυτό εκτιμάται από τις μηχανές αναζήτησης, οι οποίες αντιλαμβάνονται ότι έχετε το κατάλληλο περιεχόμενο και εμφανίζει τη σελίδα σας σε περισσότερους χρήστες.

Στην περίπτωση των backlinks εστιάστε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Καλύτερα να δημιουργήσετε μια σειρά από backlinks και brand mentions σε αξιόπιστα μέσα παρά πολλά links σε άσχετα sites μικρής αναγνωρισιμότητας και μικρής επισκεψιμότητας.

Ένα ακόμα σημείο που πρέπει να προσέξετε είναι η συχνότητα με την οποία θα αναπτύξετε τα backlinks, η οποία περιγράφεται με τον όρο link velocity. Αν δημιουργήσετε ένα μεγάλο όγκο backlinks σε σύντομο χρονικό διάστημα, πιθανόν η Google να τα αναγνωρίσει ως spam.

  1. Χρησιμοποιήστε έξυπνα το Guest Blogging

Ένας έξυπνος τρόπος για να δημιουργήσετε αποδοτικά backlinks είναι το guest blogging. Πρόκειται για τη συγγραφή άρθρων τα οποία φιλοξενούνται σε άλλες ιστοσελίδες ή σε άλλα blogs. Στο τέλος κάθε άρθρου, ένα link οδηγεί στη δική σας ιστοσελίδα.

Το guest blogging ενδυναμώνει την παρουσία σας στο διαδίκτυο, συμβάλλει στην αναγνωσιμότητα και διευρύνει το δίκτυο σας με άλλους επαγγελματίες του χώρου. Διοχετεύοντας μοναδικό περιεχόμενο σε άλλες ιστοσελίδες και σε blogs ενισχύεται το κύρος σας ενώ δημιουργώντας backlinks οδηγείτε περισσότερους χρήστες να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα σας και να σας γνωρίσουν καλύτερα.

  1. Forum posting

Εκτός από το guest blogging, μια ακόμα πρακτική για να δημιουργήσετε backlinks αλλά και να διαδώσετε το brand σας είναι το forum posting. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να ακολουθήσετε ή να γίνετε μέλος σε πλατφόρμες επικοινωνίας σχετικές με το αντικείμενο σας όπου καλείστε να ανταλλάσσεται απόψεις, να συμμετέχετε σε συζητήσεις με άλλα μέλη και να κάνετε τις δικές προτάσεις ή να δίνετε έξυπνες συμβουλές.

Όταν συμμετέχετε σε μια συζήτηση, μπορείτε να παραθέσετε ένα σχετικό link από την ιστοσελίδα σας που θα οδηγήσει το συνομιλητή σας στην ιστοσελίδα σας ώστε να μάθει περισσότερα για εσάς. Έτσι δημιουργείται backlinks και αυξάνεται την επισκεψιμότητα στο site σας.

  1. Broken Link Building

Υπάρχει ένας έξυπνος τρόπος να εκμεταλλευτείτε την αδυναμία κάποιου άλλου site. Σε πολλές ιστοσελίδες υπάρχουν broken links, δηλαδή σύνδεσμοι που δεν λειτουργούν σωστά. Μπορείτε να εντοπίσετε broken links σε σελίδες με σχετικό με το δικό σας περιεχόμενο και να επικοινωνήσετε με τους υπεύθυνους για να τους ενημερώσετε για το πρόβλημα. Εκείνοι σαν ανταπόδοση της καλής σας θέλησης, μπορούν να χρησιμοποιήσουν backlinks της δικής σας ιστοσελίδας.

  1. Η σημασία του Email Marketing

To email marketing έχει αποδειχθεί ένα ιδιαίτερα χρήσιμο εργαλείο και μάλιστα χωρίς να στοιχίζει πολύ. Η ηλεκτρονική αλληλογραφία τείνει να αντικαταστήσει την κλασσική και μπορεί να ενημερώσει το κοινό άμεσα για νέα, προσφορές, εκπτώσεις και άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Διατηρώντας επαφή με το κοινό σας μέσω τακτικής αποστολής ενημερωτικών emails, επιτυγχάνετε και καλύτερα αποτελέσματα στο SEO ενώ προσελκύετε και νέους δυνητικούς πελάτες.

Για να αξιοποιήσετε όλες τις δυνατότητες του email marketing θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε μια εφαρμογή μαζικής αποστολής emails, η οποία όχι μόνο θα διευκολύνει την αποστολή αλλά θα σας δίνει χρήσιμα στατιστικά στοιχεία.

  1. Αξιοποιήστε τα Social Media

Μια από τις πιο συνηθισμένες πρακτικές του Off-page SEO είναι χωρίς αμφιβολία το Social Media Marketing. Τα κοινωνικά δίκτυα απευθύνονται σε ένα πολυπληθές και ποικιλόμορφο κοινό ενώ αποτελούν τον πιο άμεσο τρόπο μετάδοσης ενός μηνύματος.

Για να αυξήστε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας, φροντίστε να χτίσετε μια ισχυρή παρουσία σε Social Media, όπως το Facebook, το Instagram, το  Twitter και το Linkedin. Δημιουργήστε ένα ελκυστικό προφίλ για να ενημερώνετε τους ακολούθους σας για ό,τι συμβαίνει στην επιχείρησή σας.

  1. Μην υποτιμάτε το video marketing

To YouTube δεν είναι μόνο ένα διασκεδαστικό μέσο αλλά μπορεί με σωστή διαχείριση να αποτελέσει σημαντικό εργαλείο Off-page SEO. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως το YouTube είναι η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά τη Google. Εκμεταλλευτείτε τα εκατομμύρια χρηστών του μέσου για να επικοινωνήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Αρκούν μερικές έξυπνες ιδέες, συνέπεια και επιμονή. Ανεβάστε σύντομα βίντεο υψηλής ανάλυσης που να τραβούν την προσοχή των χρηστών και να τους προσφέρουν μια χρήσιμη πληροφορία. Μείνετε πιστοί στο ραντεβού με το κοινό σας, ανεβάζοντας ένα βίντεο κάθε εβδομάδα ή κάθε 10 ημέρες.

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε πως το Off-page SEO, το οποίο είναι αποτέλεσμα μιας σειράς ενεργειών, σε συνδυασμό με το On-page SEO, βοηθούν μια ιστοσελίδα να καταταχθεί υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης οι οποίες θα τη θεωρήσουν μια αξιόπιστη πηγή.

Για να προωθήσετε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας και να ακολουθήσετε μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική, δεν έχετε παρά να απευθυνθείτε σε έναν εξειδικευμένο σύμβουλο μας.

Γιατί το Clubhouse είναι το next big thing στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης

To Clubhouse είναι η νέα εφαρμογή που έκανε την εμφάνισή της εν μέσω πανδημίας και κερδίζει συνεχώς έδαφος ανάμεσα στα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα. Πολλοί είναι εκείνοι που προβλέπουν μάλιστα ότι το επόμενο διάστημα θα εκθρονίσει το Tik Tok και ακόμα και το Instagram.

Η μεγάλη δημοφιλία του δεν είναι τυχαία. Άνθισε στην πανδημία και έδωσε στους χρήστες μια ευκαιρία να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους σε μια εποχή που βρέθηκαν κλεισμένοι στα σπίτια τους.

Ειδικότερα, το Clubhouse είναι μια  audio social media πλατφόρμα που δημιουργήθηκε την Άνοιξη του 2020 από τους Paul Davison και Rohan Seth. Ξεκίνησε στις ΗΠΑ αλλά γρήγορα διαδόθηκε σε όλο τον κόσμο. Οι χρήστες έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις για πολλά ζητήματα σε virtual πάνελ που ονομάζονται rooms.

Για να συμμετέχει κανείς δεν αρκεί να κατεβάσει την εφαρμογή, αλλά θα πρέπει να προσκληθεί από κάποιον άλλο χρήστη. Η συμμετοχή όμως όσο περνάει ο καιρός γίνεται ακόμα πιο εύκολη. Να σημειώσουμε ότι η εφαρμογή είναι προς το παρόν διαθέσιμη μόνο στο iOS συνεπώς είναι προσβάσιμη μόνο στους κατόχους iPhone και iPad. Στόχος των δημιουργών είναι να αναπτυχθεί και σε άλλα λειτουργικά τους επόμενους μήνες.

Από τον Ιανουάριο του 2021 μέχρι σήμερα 1.000.000 χρήστες έχουν κατεβάσει την εφαρμογή ενώ συνολικά η πλατφόρμα μετρά 3,5 εκατομμύρια downloads σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα στους διάσημους χρήστες του Clubhouse είναι οι Oprah Winfrey, Drake και Kanye West.

Η επιτυχία της εφαρμογής στηρίζεται στη διαφορετικότητα της. Μέχρι στιγμής στα κοινωνικά δίκτυα οι χρήστες πληκτρολογούσαν ή ανέβαζαν φωτογραφίες και video. To Clubhouse δίνει χώρο στους χρήστες να μιλήσουν και να επικοινωνήσουν με έναν απλό και παραδοσιακό τρόπο. Μάλιστα, δείχνει να προάγει τον ειρηνικό λόγο και την ευγένεια και να εξομαλύνει τις αντιθέσεις και τον hate speech που συναντάμε συχνά σε άλλες πλατφόρμες. Στόχος είναι η κοινωνικοποίηση, η ανταλλαγή απόψεων και η ουσιαστική επικοινωνία. Θυμίζει αρκετά μια νυχτερινή ραδιοφωνική εκπομπή στην οποία οι ακροατές αναπτύσσουν διαφορετικά θέματα και ανταλλάσσουν απόψεις.

Η εφαρμογή γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής τον τελευταίο καιρό και στην Ελλάδα με πολλούς χρήστες να μπαίνουν στα rooms και να αναπτύσσουν διαφορετική θεματολογία. Τα ζητήματα που απασχολούν τους περισσότερους χρήστες αφορούν στην τεχνολογία και το digital marketing, αλλά και θέματα της καθημερινότητας όπως η μαγειρική, τα σπορ, η πολιτική, η ευεξία κλπ.

Κάθε μέλος μπορεί να ξεκινήσει το δικό του room. Οι κανόνες δεν επιτρέπουν την καταγραφή των συζητήσεων, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ποινής για παραπλανητική παρατήρηση. Αν οι ακροατές δεν ενδιαφέρονται για τη συζήτηση μπορούν απλά να αποχωρήσουν από το room.

Πώς όμως το Clubhouse θα συμβάλλει στην διάδοση των brands;

Πολλά στελέχη μεγάλων brands συμμετέχουν ενεργά σε συζητήσεις στο Clubhouse. Αφενός γιατί είναι ένας άμεσος τρόπος να επικοινωνήσουν και να περάσουν μηνύματα που θέλουν, αφετέρου γιατί είναι δωρεάν και μάλιστα διαδίδονται γρήγορα και σε άλλα κοινωνικά μέσα που αναπαράγουν τις συζητήσεις και τις ειδήσεις.

Για τους ίδιους λόγους βλέπουμε όλο και πιο συχνά Influencers να επικοινωνούν και να εκφράζουν απόψεις προβάλλοντας ταυτόχρονα και διαφημιζόμενα brands. Η κεντρική ιδέα είναι ότι ο λόγος τους έχει βαρύτητα και μάλιστα μεγαλύτερη από όσο μια διαφημιστική φωτογραφία. Στόχος είναι να μεταδοθεί μια θετική εμπειρία σε live συζητήσεις. Τα brands και οι εκπρόσωποι τους μπορούν σε πραγματικό χρόνο να κάνουν ανακοινώσεις, να συζητούν απευθείας με το κοινό και να παίρνουν feedback για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Το περιβάλλον του Clubhouse θα μπορούσε ακόμα να γίνει ιδανικό για crisis management σε μια δύσκολη συγκυρία για ένα brand. Οι υπεύθυνοι θα μπορούσαν να δώσουν live απαντήσεις σε δυσαρεστημένους πελάτες απαντώντας ευθέως και με μεγαλύτερη αμεσότητα σε σχέση με την ξύλινη και ψυχρή γλώσσα μιας ανακοίνωσης ή ενός Δελτίου Τύπου. Μέσω της συζήτησης θα μπορούσε να αναστραφεί το αρνητικό κλίμα και να μείνουν οι θετικές εντυπώσεις κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί με ανταλλαγή σχολίων κάτω από ένα post.

Αν όλα τα παραπάνω σας έπεισαν να δοκιμάσετε το Clubhouse, τότε ζητήστε μια πρόσκληση από φίλο ή συνεργάτη σας και περιηγηθείτε στο μαγικό του κόσμο!

5 Tips για αρχάριους στο SEO

Αν έχετε ασχοληθεί έστω και ερασιτεχνικά με το SEO (Search Engine Optimization) θα έχετε καταλάβει ότι δεν υπάρχουν «μαγικά» ούτε κόλπα που θα φέρουν το site σας στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων στις μηχανές αναζήτησης. Για να φτάσει ψηλά χρειάζεται επιμονή, υπομονή και αρκετά μεγάλη συνέπεια. Χρειάζεται αρκετός χρόνος και δουλειά για να πειστούν το Google, το Bing ή το Yahoo ότι αξίζει να φέρουν την ιστοσελίδα στα πρώτα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Παρόλο που κυκλοφορούν δεκάδες άρθρα και συμβουλές SEO στο διαδίκτυο, τα περισσότερα αναφέρονται σε θεωρητικό επίπεδο και όχι σε βέλτιστες πρακτικές. Παρακάτω θα αναλύσουμε μερικά έξυπνα Tips που έχουν πραγματικά αποτέλεσμα και θα σας πείσουν να μην εγκαταλείψετε την προσπάθεια αλλά να συνεχίσετε μέχρι να δείτε το site σας στην πρώτη σελίδα των κατατάξεων.

  1. Τίτλος και περιγραφή (Page Title & Description)

Ένας από τους βασικούς κανόνες του SEO είναι ο τίτλος της σελίδας που είναι ίσως και το πιο σημαντικό κομμάτι. Περιλαμβάνει «συμπυκνωμένες» τις κύριες πληροφορίες κάθε υποσελίδας.

Βασικά χαρακτηριστικά:

  • Κάθε επιμέρους σελίδα ενός site θα πρέπει να έχει ένα μοναδικό τίτλο. Ο τίτλος αυτός θα είναι ακριβής και περιεκτικός και θα περιγράφει το περιεχόμενό της
  • Ο τίτλος πρέπει να είναι σύντομος και να περικλείει όλη την πληροφορία σε 60 χαρακτήρες
  • Θα πρέπει να κάνει ξεκάθαρο στον αναγνώστη το περιεχόμενο της σελίδας με μια ματιά

Page Title Αρχικής Σελίδας:

Ο τίτλος της αρχικής σελίδας συνήθως περιλαμβάνει το Brand name, τοπικές πληροφορίες και τις βασικές υπηρεσίες ή το αντικείμενο ενασχόλησης της επιχείρησης.

Page Title Εσωτερικών Σελίδων:

Ο τίτλος κάθε επιμέρους σελίδας θα πρέπει να είναι περιγραφικός αλλά και ελκυστικός ώστε να παρακινήσει το χρήστη να κάνει «κλικ» και να περιηγηθεί στην ιστοσελίδα.

Περιγραφή:
Η περιγραφή meta είναι θα λέγαμε η «βιτρίνα» της ιστοσελίδας καθώς δείχνει τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης ποια είναι τα στοιχεία αυτά που θα βρουν αν ανατρέξουν σε αυτή.

Όπως και στον τίτλο έτσι κάθε υποσελίδα του site θα πρέπει να έχει τη δική της ξεχωριστή περιγραφή. Η Google επιλέγει να δείξει ολόκληρη την περιγραφή του site σας ή ένα μέρος αυτής. Η προτεινόμενη έκταση είναι 160 χαρακτήρες. Σε μια σύντομη πρόταση θα πρέπει να προσελκύσετε όλο και περισσότερους χρήστες να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας, ακριβώς όπως με μια διαφήμιση.

Αποφύγετε να χρησιμοποιήστε πολλά keywords και μην επαναλαμβάνετε τις ίδιες φράσεις που χρησιμοποιήσατε στον τίτλο.

  1. Δομή της διεύθυνσης (permanent link)

Permanent Link είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την μορφή του συνδέσμου για σελίδες ή και για άρθρα μιας ιστοσελίδας. Πρόκειται για το link το οποίο φαίνεται τόσο στην γραμμή διεύθυνσης του περιηγητή όσο και στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πώς θα συντάξετε σωστά τα urls της ιστοσελίδας σας:

  • Χρησιμοποιήστε απλές και περιεκτικές φράσεις, κατανοητές από τους χρήστες και από τις μηχανές αναζήτησης
  • Μην κολλάτε τις λέξεις σε ένα ακαταλαβίστικο σιδηρόδρομο αλλά χρησιμοποιήστε μια μεσαία παύλα – για να ξεχωρίσετε την κάθε λέξη που απαρτίζει τον σύνδεσμο
  • Μην εισάγεται περιττές πληροφορίες και λέξεις που δεν χρειάζονται
  • Χρησιμοποιήστε περιγραφικές λέξεις και όχι πολλαπλά keywords

Παράδειγμα:

Λάθος URL: http://www.example.com/GR/123456/2021.html

Λάθος URL: http://www.example.com/digitalmarketingnews

Σωστό URL: http://www.example.com/digital-marketing-news

Σωστό URL: http://www.example.com/2021/01/digital-marketing-news

  1. Δομή πλοήγησης (Breadcrumb)

Βεβαιωθείτε ότι έχετε τις σωστές δομές πλοήγησης στις εσωτερικές σελίδες του site σας. Οι σύνδεσμοι αυτοί οδηγούν στην κύρια υπο-κατηγορία και κάνουν την πλοήγηση πιο εύκολη. Στο WordPress υπάρχουν δωρεάν plugins τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα.

  1. Εσωτερικοί σύνδεσμοι

Εσωτερικοί είναι οι σύνδεσμοι που οδηγούν σε άλλες υποσελίδες του ίδιου site και όχι σε κάποιο τρίτο. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι παίζουν και αυτοί μεγάλο ρόλο στο SEO παρόλο που πολλοί τους αγνοούν. Για τη σωστή χρήση τους:

  • Χρησιμοποιήστε μια λέξη κλειδί ή τον τίτλο ενός άρθρου για να παραπέμψετε τους χρήστες στο αντίστοιχο url
  • Βεβαιωθείτε ότι οι σύνδεσμοι είναι χρήσιμοι τόσο στους χρήστες όσο και στις μηχανές αναζήτησης.
  • Αποφύγετε τη φράση «πατήστε εδώ» και αντικαταστήστε την με μια φράση-κλειδί
  • Μην χρησιμοποιείται περισσότερους από 3 για κάθε σελίδα
  1. Κεφαλίδες h1,h2,h3

Τα κείμενα που δημοσιεύετε στη σελίδα σας θα πρέπει να έχουν προσεκτική μορφοποίηση. Η εμφάνιση και το περιεχόμενο βοηθούν το χρήστη να έχει καλύτερη εμπειρία αλλά και στους σκοπούς του SEO. Τι θα πρέπει να προσέξετε:

  • Η κεφαλίδα h1 θα πρέπει να είναι στον τίτλο του άρθρου
  • Χρησιμοποιήστε h2 κεφαλίδες στις βασικές επικεφαλίδες κάθε άρθρου
  • Δώστε έμφαση με μορφοποίηση bold ή Italics
  • Μην χρησιμοποιείται πάρα πολλά h2 σε όλες τις επικεφαλίδες
  • Συντάξτε το κείμενό σας σε σύντομες παραγράφους
  • Χρησιμοποιήστε μια ευανάγνωστη γραμματοσειρά

Θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη όχι μόνο τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους αναγνώστες και να διαμορφώνετε ανάλογα τα κείμενά σας. Θα πρέπει επίσης να ελέγχετε αν διαβάζονται εύκολα από κινητό τηλέφωνο ή tablet.

Οι παραπάνω απλές συμβουλές θα δώσουν ένα boost στην ιστοσελίδα σας και θα την βοηθήσουν ώστε να κατατάσσεται σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Τι αλλάζει στα Likes του Facebook;

To Facebook αποκρύπτει δοκιμαστικά των αριθμό των Likes στα Posts των χρηστών

Το Facebook ξεκίνησε εδώ και λίγο καιρό μια νέα πρακτική. Ειδικότερα, άρχισε πειραματικά στην Αυστραλία να αποκρύπτει τον αριθμό των Likes που συγκεντρώνουν οι αναρτήσεις των χρηστών. Οι τελευταίοι μπορούν να δουν το reaction που έχουν οι ίδιοι κάνει αλλά δε μπορούν να δουν πόσοι ή ποιοι άλλοι χρήστες έχουν αλληλεπιδράσει επίσης με τη συγκεκριμένη ανάρτηση.

Ο αριθμός των likes και των reactions θα είναι προσβάσιμοι μόνο στον χρήστη που έκανε την ανάρτηση. Η συγκεκριμένη τακτική έχει εφαρμοστεί ήδη στο Instagram σε πολλές χώρες.

Για ποιο λόγο όμως το Facebook κρύβει τον αριθμό των likes;

Έχει παρατηρηθεί πως οι χρήστες είναι πιο πιθανό να αντιδράσουν σε μια ανάρτηση που συγκεντρώνει ήδη υψηλό αριθμό reactions. Με τη νέα πολιτική το Facebook  θέλει να προστατεύσει τους χρήστες από την απογοήτευση που νιώθουν όταν οι αναρτήσεις τους δεν έχουν την αναμενόμενη απήχηση, αλλά και να τους αποτρέψει από το να επιδίδονται σε ένα «κυνήγι Likes» και επιβεβαίωσης, εστιάζοντας σε ποιοτικότερο περιεχόμενο.

Οι μεγάλοι χαμένοι από την νέα πολιτική του Facebook δεν είναι άλλοι από τους Influencers οι οποίοι θα πρέπει να ανακαλύψουν ακόμα πιο ευφάνταστους τρόπους για να διατηρήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των followers τους.