Blog

Τι είναι το Google My Business;
Το Google My Business είναι μια δωρεάν πλατφόρμα στο διαδίκτυο η οποία εμφανίζει αναλυτικές πληροφορίες για μια επιχείρηση σε κάποιον χρήστη όταν εκείνος αναζητά τις υπηρεσίες ή τα στοιχεία της στη μηχανή αναζήτησης της Google. Ο χρήστης μπορεί να ψάξει πληροφορίες για την επιχείρησή σας είτε απευθείας μέσω αναζήτησης στη Google είτε μέσα από τους χάρτες Google Maps.
Τότε εμφανίζεται στην οθόνη του ένα πλαίσιο με όλες τις πληροφορίες που έχει συλλέξει η Google, όπως διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, ωράριο λειτουργίας, φωτογραφίες και κριτικές χρηστών. Με την παρουσία σας στο Google My Business βοηθάτε τους μελλοντικούς σας πελάτες να βρουν την επιχείρησή σας και να αλληλεπιδράσουν μαζί σας ενώ παράλληλα τους αφηγείστε την ιστορία και τις αξίες της.
Το Google My Business σας δίνει μια σειρά από πολύ χρήσιμα στατιστικά. Μπορείτε να βρείτε insights σχετικά με το πώς αναζήτησαν οι πελάτες την επιχείρησή σας, από πού προέρχονται αλλά και πόσοι είδαν τις αναρτήσεις σας, ζήτησαν οδηγίες για να φτάσουν σε εσάς ή σας τηλεφώνησαν απευθείας. Αφού καταχωρήσετε την επιχείρησή σας στο Google My Business μπορείτε να δημιουργήσετε έξυπνες καμπάνιες για να προωθήσετε τις δραστηριότητες σας και να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.
Πώς θα φτιάξετε σωστά το προφίλ της επιχείρησής σας στο Google My Business
Η Google βοηθά στο να σας βρουν περισσότεροι χρήστες σε τοπικό επίπεδο με βάση την τοποθεσία σας. Το Google My Business είναι ένας εύκολος τρόπος προβολής και παρέχεται εντελώς δωρεάν. Μάλιστα, σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μπορεί να αντικαταστήσει ακόμα και ένα website.
Φτιάξτε το Google My Business βήμα βήμα:
- Κάντε Login στο Google και επιβεβαιώστε την εγγραφή σας ακολουθώντας τις οδηγίες. Θα χρειαστείτε ένα λογαριασμό
- Καταχωρήστε με προσοχή και λεπτομερώς όλες τις χρήσιμες πληροφορίες τις επιχείρησής σας:
- Όνομα: Καταχωρήστε την επιχείρησή σας ακριβώς με τα ίδια στοιχεία που παρουσιάζεται στον πραγματικό κόσμο. Η ψηφιακή εικόνα της θα πρέπει να συμβαδίζει απόλυτα με τη φυσική (όπως αναγράφεται σε ταμπέλες, κάρτες, επιστολόχαρτα κλπ.)
- Διεύθυνση: Χρησιμοποιήστε την ακριβή τοποθεσία και την περιοχή εξυπηρέτησης της επιχείρησής σας. Οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες θα καθοδηγηθούν από τους χάρτες της Google για να σας βρουν.
- Τηλέφωνο: Καταχωρίστε έναν αριθμό σταθερού τηλεφώνου που να αντιστοιχεί στην επιχείρησή σας και προσθέστε ένα κινητό το οποίο μπορούν να καλούν σε περίπτωση ανάγκης.
- Ιστότοπος: Στο πεδίο πληροφορίες συμπληρώστε εφόσον υπάρχει την ιστοσελίδα της επιχείρησης σας. Έτσι οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν και βρουν περισσότερες πληροφορίες ή ακόμα και να πραγματοποιήσουν μια αγορά από το eshop σας. Tip: Μην καταχωρείτε URL που ανακατευθύνουν τους χρήστες σε άσχετες σελίδες ή σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων.
- Ωράριο:Αναφέρετε λεπτομερώς το ωράριο λειτουργίας σας καθώς και τις μέρες που είστε κλειστά. Το Google My Business σας δίνει τη δυνατότητα να καθορίσετε ένα ειδικό ωράριο λειτουργίας για συγκεκριμένες ημέρες, όπως για αργίες, γιορτές ή περιόδους διακοπών.
- Κατηγορίες: Προσθέστε μια κεντρική κατηγορία στην επιχείρησή σας ώστε να μπορούν οι χρήστες να σας βρίσκουν ευκολότερα. Γίνεται όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και μην επιλέγετε παρεμφερείς κατηγορίες που μπορεί να παραπλανούν. Σκεφτείτε ακριβώς όπως εκείνοι οι οποίοι σας αναζητούν π.χ. «συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου».
- Φωτογραφίες: Καταχωρήστε φωτογραφίες από τον εξωτερικό χώρο της επιχείρησής σας έτσι ώστε οι χρήστες να καταλαβαίνουν ποιοι είστε όταν φτάνουν στην τοποθεσία σας. Επιπλέον ανεβάστε φωτογραφίες από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας που να είναι ελκυστικές για το χρήστη. Σύμφωνα με στοιχεία της Google οι επιχειρήσεις με φωτογραφίες έχουν διπλάσιες πιθανότητες να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.
- Κριτικές: Ζητήστε από τους πελάτες σας να αξιολογήσουν την εμπειρία τους και να τη μοιραστούν με τους υπόλοιπους χρήστες αξιολογώντας σας και ανεβάζοντας τις δικές τους φωτογραφίες.
Προσέξτε να είστε ακριβείς στις πληροφορίες που μόλις καταχωρήσατε και να μην υπάρχουν αντιφάσεις ανάμεσα στο Google My Business και την ιστοσελίδα σας. Φροντίστε επίσης να παραμείνετε συνεπείς. Αν μια πληροφορία αλλάξει σπεύστε να την ενημερώσετε, όπως για παράδειγμα αν αλλάξατε αριθμό τηλεφώνου ή λεπτομέρειες στο ωράριό σας. Όσο περισσότερες και όσο πιο σαφείς είναι οι πληροφορίες που καταχωρείτε τόσο υπερέχετε του ανταγωνισμού σας.
Προχωρήστε σε σχετικές αναρτήσεις όταν έχετε κάτι νέο για τους πελάτες σας όπως ειδικές προσφορές ή εκπτώσεις. Μην παραλείπετε να διαβάζετε τα στατιστικά που σας προσφέρονται ώστε να καταλάβετε από πού προέρχονται οι χρήστες που σας εντόπισαν, με ποιες λέξεις-κλειδιά αλλά και σε ποιες ενέργειες προχώρησαν (άμεση κλήση, οδηγίες, χάρτες κλπ.). Τα πολύτιμα αυτά insights θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε κατάλληλα τη στρατηγική σας για βέλτιστα αποτελέσματα.

Η αποτελεσματικότητα των Adwords campaigns σας συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με το Quality Score. Το QS είναι σημαντικός παράγοντας που καθορίζει το κόστος και αυξάνει την απόδοση της καμπάνιας σας, καθώς αν καταφέρετε να το ανεβάσετε, σας εξασφαλίζει και να εμφανίζεστε πιο ψηλά και με χαμηλότερο CPC (cost per click). Είναι στην ουσία ο τρόπος που έχει βρει η Google να αξιολογεί τις διαφημίσεις σας για να εξασφαλίσει ότι τα όσα θέλετε να εμφανίζονται στη δημοφιλέστατη πρώτη σελίδα της ταυτίζονται με τα όσα αναζητούν οι χρήστες της και ικανοποιούν τις ανάγκες τους.
Δίνοντας την προσοχή σας στους παρακάτω παράγοντες, θα επιτύχετε να βελτιώσετε το QS:
Συνάφεια στις λέξεις – κλειδιά (keyword relevance)
Ξεκινήστε σωστά, διαλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις που θα συμβάλλουν στο QS. Δώστε προσοχή ώστε να είναι σχετικές και να «διαβάζουν» το μυαλό του πελάτη σας. Μεγαλύτερες φράσεις αναζήτησης που θα σκεφτείτε ή θα ανακαλύψετε με την έρευνά σας, μπορεί επίσης να βοηθήσουν να κάνετε τη διαφορά. Επίσης, ομαδοποιήστε σωστά. Αποφύγετε τα τεράστια adgroups και κάντε μια μαζεμένη, στοχευμένη ομαδοποίηση στις λέξεις σας. Δείτε τι σας «τρώει» το budget και αποκλείστε το ως negative keyword.
Εμπειρία σελίδας προορισμού (landing page experience)
Και εδώ, ισχύει αυτό που είπαμε πιο πάνω για τις λέξεις κλειδιά, πρέπει να σχετίζεται απόλυτα το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού με αυτό που ψάχνει ο χρήστης. Αν η διαφήμισή σας αναφέρεται σε μια κατηγορία προϊόντων ή σε μια υπηρεσία σας και πατώντας κάποιος τη διαφήμιση «προσγειώνεται» στην αρχική σας σελίδα και όχι στο είδος που αναζητά, τότε η εμπειρία σελίδας προορισμού δεν είναι η επιθυμητή και το QS κατεβαίνει. Η ταχύτητα που «φορτώνει» η σελίδα σας είναι επίσης καθοριστική αλλά και το κατά πόσο είναι mobile friendly.
Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, κατά κόσμον … CTR (click-through rate)
Θεωρείται ο πιο σαφής και κατανοητός παράγοντας για τη βελτίωση του QS. Έτσι κι αλλιώς αξίζει την προσοχή σας, αφού σας δείχνει και την ανταπόκριση των χρηστών στις διαφημίσεις σας, άρα και κατά πόσο αυτές είναι χρήσιμες και ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Και εδώ θα επαναλάβουμε τη γνωστή από τα παραπάνω λέξη: συνάφεια! Συνάφεια του κειμένου σας (ad copy) με τις λέξεις κλειδιά και συνάφεια όλων αυτών με το περιεχόμενο της σελίδας του site σας στην οποία οδηγεί η διαφήμιση.
Απόδοση του λογαριασμού σας στο παρελθόν
H Google για να αυξήσει την αξιοπιστία της, λαμβάνει υπόψη τα ιστορικά δεδομένα. Ένα ιστορικό από χαμηλά QS, δυστυχώς επηρεάζει το τρέχον QS με αρνητικό τρόπο. Επίσης ένα νέο site χωρίς πολλά δεδομένα παίρνει αρχικά χαμηλότερο QS από ένα ανταγωνιστικό με μεγαλύτερο -και θετικό- ιστορικό. Χρειάζεται υπομονή και σωστές κινήσεις από την αρχή για να διαμορφωθεί ένα υψηλό QS.
Πηγή: Search Engine Watch

Το SEO μπορεί να γίνει περίπλοκο, μερικές φορές πολύ περίπλοκο. Μια γρήγορη αναζήτηση για «Παράγοντες SEO που επηρεάζουν την κατάταξη» θα σας δώσει την απάντηση και πολλές ακόμα. Υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτό και στην πραγματικότητα υπάρχουν εκατοντάδες μεταβλητές οι οποίες συνεργάζονται και δίνουν την τελική κατάταξη.
Η αλήθεια είναι ότι εύκολα μπορεί κανείς να χαθεί μέσα σε τόσο όγκο πληροφοριών αλλά με αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να απλουστεύσουμε τα πράγματα και να εστιάσουμε στους τομείς που έχουν πραγματικά σημασία για τη χάραξη στρατηγικής SEO.
Οι 4 πυλώνες του SEO
Τα 4 πράγματα που πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους οι ιδιοκτήτες site είναι:
- Technical SEO: Πόσο εύκολα μπορεί να ανιχνευτεί και να ευρετηριαστεί από τη Google.
- Περιεχόμενο: Το να έχει το site το πιο σχετικό περιεχόμενο και αυτό που να απαντά καλύτερα στις προσδοκώμενες ερωτήσεις.
- On–Site SEO: Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και του κώδικα HTML.
- Off–Site SEO: Να θεωρείστε αυθεντίες, έτσι ώστε η Google να «προωθεί» στις πιο πάνω θέσεις το δικό σας περιεχόμενο.
Είναι φυσικό ότι οι 4 αυτές μεταβλητές έχουν κάποια πολυπλοκότητα και μπορεί να αλληλεπικαλύπτονται, αλλά γνωρίζοντας της δυνατότητες ή τις αδυναμίες σε σχέση με αυτές είναι πρώτο και μεγαλύτερο βήμα.
- Technical SEO
Με τον όρο technical SEO στην ουσία εννοούμε το να διασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα μας είναι εύκολα προσπελάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης και ότι μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο τους. Εργαλεία όπως το Deep Crawl μπορούν να ελέγξουν το site σας και να σας υποδείξουν που χρειάζεται διόρθωση.
- On-Site SEO βελτιστοποίηση
Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι συνολικά βελτιστοποιημένη αλλά και σε επίπεδο μεμονωμένων σελίδων. Οι κύριες περιοχές που πρέπει να εστιάσετε είναι:
- Έρευνα για keyword: Ερευνήστε τον τρόπο αναζήτησης των εν δυνάμει πελατών σας.
- Επεξηγηματικά URLs: Κάθε url πρέπει να είναι σύντομο και κατανοητό.
- Page titles: Ενσωματώστε με φυσικό τρόπο τις λέξεις κλειδιά στο Page title.
- Meta descriptions: Δημιουργήστε περιγραφές σαν να ήταν διαφημίσεις σχεδιασμένες για να προσελκύσουν κοινό.
- Δώστε στους επισκέπτες μια καλή εμπειρία πλοήγησης στην ιστοσελίδα σας.
- Δυνατά Calls to Action: Διευκολύνετε τους χρήστες στα επόμενα βήματα τους.
- Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο είναι αν όχι το πιο σημαντικό ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά του site σας. Δίνει στους χρήστες πληροφορίες για εσάς, για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, την τοποθεσία σας, για το ποιους έχει προσφέρει τις υπηρεσίες σας μέχρι τώρα και το σημαντικότερο, γιατί να χρησιμοποιήσει κάποιος την επιχείρηση σας.
Για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται υπηρεσίες το περιεχόμενο μπορεί να «σπάσει» σε 3 κατηγορίες:
- Περιεχόμενο υπηρεσιών: Τι κάνετε και τι που.
- Περιεχόμενο αξιοπιστίας: Γιατί ένας εν δυνάμει πελάτης να σας προτιμήσει.
- Περιεχόμενο marketing: Περιεχόμενο που σας βοηθά να θεωρείστε αυθεντία και να βάζει την επιχείρηση σας πιο ψηλά στις επιλογές των εν δυνάμει πελατών.
- Χτίσιμο αξιοπιστίας εκτός του site (Off-site authority building)
Στο τέλος όλες οι ενέργειες καταλήγουν σε αυτό το σημείο: Χτίσιμο αξιοπιστίας. Χτίζοντας της αξιοπιστία σας κατά ένα μεγάλο ποσοστό περιλαμβάνει και το link building. Αυτό είναι ακόμα ένα πολύ σημαντικό συστατικό για την ανάπτυξη καλών οργανικών αποτελεσμάτων και ταυτόχρονα η δημιουργία link είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια να γίνου σωστά.
Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχετε βρει τη φιλοσοφία της δημιουργίας των link πριν ξεκινήσετε κάτι τέτοιο και να μην πηγαίνετε στα τυφλά. Να διασφαλίζεται σε όλες τις περιπτώσεις τα link να είναι από πηγές με σχετικό με την ιστοσελίδα σας περιεχόμενο και από αξιόπιστα site. Και το σημαντικότερο όλων πρέπει όλο αυτό να γίνεται όσο πιο φυσικά γίνεται χωρίς το περιεχόμενο που δημοσιεύεται να δίνει την εντύπωση στυγνής προσπάθειας για προβολή.
Σε γενικές γραμμές το SEO δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά περίπλοκο. Οι 4 αυτοί πυλώνες ακολουθούν μια λογική σειρά και είναι αυτοί που προτείνεται να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική SEO για την επιχείρηση σας.
by Νίκος Νέστωρας SEO Technician
Πηγή: Search Engine Land

Οι τεχνικοί SEO γνωρίζουν ότι κάνοντας τη μετάβαση σε HTTPS οι ιστοσελίδες αποφεύγουν να εμφανίζονται σαν «μη ασφαλής» στην έκδοση 62 του Chrome.
Κάνοντας τη μετάβαση σε HTTPS είναι ένα πολύ καλό βήμα για διάφορους λόγους, αλλά υπάρχει κρυμμένη και μία ευκαιρία για βελτίωση του SEO, που αν την εκμεταλλευτεί κανείς σωστά μπορεί να βελτιώσει τις επιδόσεις του site στο SEO αλλά και στα οργανικά αποτελέσματα της Google (κατάταξη).
Ποια είναι αυτή η ευκαιρία; Με τη μετάβαση σε HTTPS ενθαρρύνεται το Googlebot (εργαλείο της Google) να ανιχνεύσει ξανά τα url του site σας μιας και δεν μπορεί κάποιος να ζητήσει από το Googlebot να ανιχνεύσει το site κατά το δοκούν μετά από αλλαγές που μπορεί να έχει κάνει.
Όμως όταν ανιχνεύσει μια αλλαγή σε ένα site από HTTP σε HTTPS, αυξάνει το ρυθμό που ανιχνεύει τα url site και προσπαθεί να συμπεριλάβει όσα περισσότερα μπορεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και εκεί βρίσκεται η ευκαιρία για βελτίωση του SEO.
Πριν κάνετε τη μετάβαση σε HTTPS προτείνονται οι παρακάτω κινήσεις:
- Κάντε ένα έλεγχο SEO το γρηγορότερο δυνατό ( ο οποίος μπορεί να χρειαστεί μερικές μέρες έως ότου ολοκληρωθεί)
- Να έχετε βρει τα κατάλληλα άτομα τα οποία θα εφαρμόσουν τις βελτιώσεις που προτείνει ο έλεγχος SEO χωρίς καθυστέρηση.
- Όταν ολοκληρωθεί ο έλεγχος SEO και έχουν εφαρμοστεί οι απαραίτητες αλλαγές τότε μόνο κάντε τη μετάβαση σε HTTPS
Όταν αποκτήσετε το πιστοποιητικό για HTTPS το Googlebot θα προβεί ξανά σε ανίχνευση των url του site σας, το οποίο και θα βρει με βελτιωμένους δείκτες SEO κάτι που θα έχει θετικές επιπτώσεις και στις κατατάξεις των οργανικών αποτελεσμάτων.
by Νίκος Νέστωρας SEO Technician
Πηγή: Search Engine Land

Το Instagram κινεί έντονα το ενδιαφέρον του κόσμου του marketing, αφού οι χρήστες του πλέον ξεπερνούν τα 700 εκατομμύρια.
Αλλά και η είσοδος των Instagram Stories στη ζωή μας είναι ένα παραπάνω εργαλείο στην προσέλκυση πελατών. Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμα tips για αποτελεσματικά Instagram Stories για τη δική σας επιχείρηση:
- Εντοπίστε το λόγο για τον οποίο το Instagram είναι χρήσιμο εργαλείο για τη δική σας επιχείρηση: Έχετε τη δύναμη να επηρεάσετε την απόφαση κάποιου αν τελικά θα αποκτήσει ένα προϊόν ή θα χρειαστεί μια υπηρεσία, εκμεταλλευτείτε το! Δημιουργήστε συνθήκες για ενεργή αλληλεπίδραση μεταξύ του brand σας και των followers.
- Διαμορφώστε μια insta-στρατηγική. Θέστε στόχους, που σας προσηλώνουν και δημιουργούν κίνητρο. Δημιουργήστε μια μικρή “κοινότητα”, ώστε οι followers σας να παραμείνουν αφοσιωμένοι στο brand και ταυτόχρονα να είναι συνεχώς ενήμεροι. Εξωτερικεύσετε τις αξίες και την κουλτούρα της επιχείρησής σας.
- Φροντίστε να χτίσετε ένα αποτελεσματικό προφίλ: Να είναι έξυπνο, ενδιαφέρον και να έχει καλή αισθητική.
- Αποκλειστικές προσφορές: Κινήστε την περιέργεια και μια αίσθηση “επείγοντος”, δημοσιεύοντας μια προσφορά μόνο μέσω ενός Instagram story, που από μόνο του διαρκεί 24 ώρες.
- Δείξτε την επιχείρησή σας – με μια “πινελιά” δημιουργικότητας: Ανεβάστε εικόνες-βίντεο από το χώρο σας σαν να “προετοιμάζουν” τους viewers για κάτι που έρχεται. Τονίστε τα δυνατά σας σημεία και τη μοναδικότητά σας ως brand.
- Διαλέξτε με επαγγελματισμό το περιεχόμενό σας και προγραμματίστε το σωστά. Φτιάξτε ένα content plan με συνέπεια στο στυλ που θέλετε να περάσετε, αισθητική τέτοια ώστε να ευθυγραμμίζεται με την όλη αισθητική του δημιουργικού σας και να ξεχωρίζει. Φίλτρα, hashtags και περιγραφή, πάντα με μέτρο!
- Βρείτε το καλύτερο timing και τηρήστε το: Για να κρατήσετε τους followers σας θα χρειαστεί να δείχνετε συνέπεια στο ρυθμό που ανεβάζετε updates, ώστε να περιμένουν την εμφάνισή σας.
- Διαλέξτε influencers: Στην επιλογή influencer θα πρέπει να βρείτε ομοιότητες μεταξύ του “ιδανικού” σας πελάτη με το συγκεκριμένο άτομο. Κάθε φορά που εσείς ή κάποιος/α influencer ανεβάζει κάτι, πρέπει να είναι εναρμονισμένο και να έχει απόλυτη σχέση με το προϊόν σας, όχι σαν να έγινε απλά μια τυχαία λήψη που το περιέχει. Κάθε influencer θα πρέπει να είναι και role model, να εκπροσωπεί σωστά και με υπευθυνότητα το brand σας.
Συμπεράσματα
Τα “Instagram Stories” δίνουν το χώρο για συνεχή επαφή και άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό σας! Βέβαια, όπως και κάθε άλλο μέσο, εάν δεν χρησιμοποιηθεί σωστά, είναι πιθανό να μην έχει κανένα όφελος. Χρειάζεται πρώτα απ’ όλα στρατηγική και δημιουργία ενός αξιόπιστου προφίλ. Σκεφτείτε και προσαρμόστε στις δικές σας ανάγκες τα πιο πάνω tips και δείτε τα αποτελέσματα στην ανάπτυξη του brand σας. Καλή επιτυχία!
Πηγή: Small Business Trends

Πέρσι, η πρώτη δοκιμαστική εφαρμογή αυτής της καταναλωτικής προωθητικής ενέργειας αποδείχτηκε επιτυχημένη, με τις Top 6 κατηγορίες πωλήσεων να είναι: Τεχνολογία, Παπούτσια, Ρουχισμός, Κοσμήματα, Ρολόγια & αξεσουάρ, και Μπουφάν, παλτό κ.α. Έτσι, στις 24 Νοεμβρίου, παροτρύνονται να προετοιμαστούν όχι μόνο οι μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις αλλά και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες.
Το κοινό, μάλιστα, έχει ήδη αρχίσει το ψάξιμο, όπως μας δείχνουν τα Google Trends. Οι περισσότερες αναζητήσεις, βέβαια, πραγματοποιούνται 5 ημέρες πριν την έναρξη της Black Friday. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που χρειάζεται να κάνεις είναι να προετοιμάσεις σωστά τη στρατηγική της επιχείρησής σου στα social media.
- Δημιούργησε suspense
Δεν είναι ανάγκη να περιμένεις μέχρι εκείνη τη μέρα για να προκαλέσεις τον ενθουσιασμό των πελατών σου! Το κοινό ήδη ψάχνει, οπότε είναι ευκαιρία να ξεκινήσεις και εσύ τα «πειράγματα» και τους υπαινιγμούς σχετικά με τα προϊόντα που θα έχουν έκπτωση. Για παράδειγμα, μπορείς να τρέξεις διαγωνισμό στο Facebook, να δημιουργήσεις παιχνίδια και να κάνεις αναρτήσεις (posts) με teasers. Η αντίστροφη μέτρηση (Countdowns) των ημερών πριν τη Black Friday και η ενημέρωση καθημερινά της εικόνας προφίλ στο Facebook, Twitter, Instagram είναι εξαιρετική ιδέα για να αυξήσεις τη προσμονή του κοινού.
- Προώθησε τις προσφορές σου
Το μόνο πράγμα που το κοινό αγαπά περισσότερο από μία προσφορά είναι μια αποκλειστική προσφορά! Προώθησε τις αποκλειστικές προσφορές σε όλα τα Social Media κανάλια της επιχείρησής σου και/ή δώσε αποκλειστικούς κωδικούς προώθησης στους followers σου. Αυτό μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως δωρεάν μεταφορικά, ή κάτι μεγαλύτερο, όπως το να δημιουργήσεις ένα Facebook app με καθημερινά deals! Πολύ αποτελεσματικό θα είναι να οργανώσεις καμπάνιες email marketing για το σκοπό αυτό! Όσο περισσότερο το κοινό βλέπει τις προσφορές σου, τόσο πιο δύσκολο θα είναι να αντισταθεί!
- Ενθάρρυνε τις κοινοποιήσεις
Η χρήση των Facebook offers θα ενισχύσει τα posts σου και θα κάνει viral τις εκπτώσεις σου, αφού μοιράζονται περισσότερο από τα άλλα posts.
Απαραίτητο είναι να προσθέσεις social share κουμπιά σε όλα τα εκπτωτικά προϊόντα.
Κάνε εκπτώσεις σε κατηγορίες προϊόντων (π.χ. 30% έκπτωση σε όλα τα παπούτσια) και ανάρτησε στο Facebook φωτογραφίες με τις πληροφορίες της έκπτωσης, ώστε να είναι εύκολο για το κοινό να τις κάνει share. Αντίστοιχα, κάνε tweets και Instagram stories για τα διαφορετικά deals.
- Ενίσχυσε τον ενθουσιασμό και την ανυπομονησία κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων
Ενημέρωσε το κοινό με tweets και Facebook posts σχετικά με τα προϊόντα που εξαντλήθηκαν αλλά και για το απόθεμα των προϊόντων και τα διαθέσιμα τεμάχια. Με το τρόπο αυτό, το κοινό θα επισπεύσει τις αγορές!
- Αξιοποίησε το φυσικό σου κατάστημα
Δημιούργησε ένα Facebook Event, όπου θα ενημερώνεις για τις προσφορές εντός του καταστήματος. Το κέρδος θα είναι διπλό: Περισσότερος κόσμος θα μάθει για τις εκπτώσεις σου και θα αποκτήσεις δωρεάν “viral” προβολή κάθε φορά που κάποιος κάνει join στο event. Δώσε κίνητρα στο κοινό για να κάνει check-in στο κατάστημά σου, όπως μία επιπλέον έκπτωση, ένα μικρό δώρο ή συμμετοχή σε διαγωνισμό.
Δύο ημέρες πριν τη Black Friday, οι αναζητήσεις αγγίζουν το peak τους τις βραδινές ώρες (20:00 – 22:00), ενώ την Παρασκευή γύρω στις 14:00 το μεσημέρι. Μελέτες της Google δείχνουν ότι πολλοί δημιουργούν wishlist αλλά και εγγράφονται σε newsletter για να έχουν έγκαιρη ενημέρωση των προϊόντων με έκπτωση. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να οργανώσεις καμπάνιες emails και να προσελκύεις το κοινό ανάλογα της συμπεριφοράς τους στο eshop σου.
Να έχεις υπόψη σου ότι η BLACK FRIDAY είναι περισσότερα από μια προωθητική ενέργεια για την αύξηση των πωλήσεων μιας μέρας. Είναι μια ευκαιρία να προσελκύσεις το κοινό και τους αγοραστές που θα μετατραπούν σε μακροπρόθεσμους πελάτες, πιστούς στο brand σου. Και τα Social Media αποτελούν εργαλείο-κλειδί για να ανακοινώσεις τις προσφορές σου! Αν, λοιπόν, θέλεις να επωφεληθείς στο μέγιστο από αυτή την ενέργεια, άρχισε να σχεδιάζεις τη Social Media στρατηγική σου.
Χρειάζεσαι βοήθεια; Δεν είναι αργά! Θα χαρούμε να βοηθήσουμε!
by Κωνσταντίνα Λινάρδου, Social Media Specialist.
Πηγές:
The Social Skinny