Blog

Το 2020 κάντε το LinkedIn πρωταγωνιστή στην επικοινωνία της επιχείρησής σας

Το LinkedIn είναι ένα δυναμικό κοινωνικό δίκτυο που αν χρησιμοποιηθεί με σωστή στρατηγική μπορεί να προσθέσει κύρος σε μια επιχείρηση. Αν και είναι λιγότερο μαζικό από το Facebook και το Instagram, τυγχάνει μεγάλης αποδοχής παγκοσμίως ενώ οι χρήστες του είναι αφοσιωμένοι και το θεωρούν έγκυρο και αξιόπιστο.

Ποιο περιεχόμενο «δουλεύει» στο LinkedIn

Το LinkedIn θεωρείται πολύ πιο σοβαρό και στιβαρό από τα υπόλοιπα social media. Συχνά οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες για μια επιχείρηση ή το χρησιμοποιούν για να μαθαίνουν τα νέα που τους αφορούν σε επαγγελματικό κυρίως επίπεδο. Επιπλέον χρησιμοποιούν το LinkedIn για να βρουν τον επόμενο συνεργάτη τους.

Κάθε προφίλ στο LinkedIn είναι προσωπικό και προβάλει τα ενδιαφέροντα, τις δεξιότητες, την εργασιακή εμπειρία καθώς και στοιχεία του χαρακτήρα κάθε χρήστη. Για να συνδεθεί κάποιος με έναν άλλο χρήστη σημαίνει πως κάποια από τα παραπάνω στοιχεία τον αφορούν και θέλει να τον γνωρίσει καλύτερα.

Επομένως οι ακόλουθοι περιμένουν από το χρήστη να αναρτά ποιοτικό περιεχόμενο που να αφορά στη δουλειά ή την επιχείρησή του, σε καινοτομίες ή νέα της αγοράς. Ποστάροντας άσχετο ή αδιάφορο περιεχόμενο χάνεται η αξιοπιστία και ο αριθμός των followers μειώνεται δραματικά.

Σκεφτείτε πριν γράψετε

Κάντε μια μικρή έρευνα πριν ανεβάσετε το post σας. Δείτε τι ενδιαφέρει τους φίλους σας, σε ποιες δημοσιεύσεις αλληλεπιδρούν ή τι απασχολεί την επικαιρότητα και γράψτε κάτι σχετικό.

Κάντε τα post πιο ενδιαφέροντα

Εκμεταλλευτείτε και τους 1300 χαρακτήρες που σας προσφέρει κάθε ανάρτηση στο LinkedIn για να γράψετε μια αναλυτική περιγραφή στο  post σας. Προσθέστε μια ελκυστική εικόνα και το link που να παραπέμπει στο άρθρο που δημοσιεύεται. Όσες περισσότερες και πιο εμπεριστατωμένες πληροφορίες συμπεριλάβετε τόσο το καλύτερο.

Ανεβάστε περισσότερες φωτογραφίες

Αν μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις φανταστείτε πόσες ιστορίες μπορείτε να αφηγηθείτε σε έξι φωτογραφίες! Στο LinkedIn εμφανίζεται μια φωτογραφία και το σύμβολο + με τις επιπλέον φωτογραφίες του post. Κάθε κλικ στις επιπλέον φωτογραφίες καταχωρείτε από την πλατφόρμα σαν ξεχωριστή αλληλεπίδραση.

  • Χρησιμοποιήστε μια εικόνα για να αφηγηθείτε την ιστορία σας. Έτσι κάνετε το περιεχόμενο πιο ενδιαφέρον.
  • Μοιραστείτε φωτογραφίες από ένα κλαδικό ή εταιρικό event στο οποίο συμμετείχατε δημιουργώντας ένα αίσθημα οικειότητας.
  • Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες για να δώσετε πρόσθετη αξία σε έξι (ή περισσότερα) brands

Tip: Συνοδεύστε τις αναρτήσεις σας με πρωτότυπες φωτογραφίες που να αποτυπώνουν την προσωπικότητά σας. Χρησιμοποιήστε προσωπικές φωτογραφίες και όχι εικόνες από image bank. Επιπλέον προτιμήστε εικόνες με πρωταγωνιστές ήρωες της καθημερινότητας, ανθρώπους και όχι αφηρημένα τοπία.

Κοινοποιήστε PDFs και Infographics

Συνδυάστε φωτογραφίες και ενημερωτικό κείμενο, ανεβάζοντας ένα pdf ή ένα περιεκτικό Infographic. Κάντε το Pdf σας να τραβήξει την προσοχή περιλαμβάνοντας ελκυστικές εικόνες, ενημερωτικούς τίτλους και υπότιτλους αλλά και ποιοτικό περιεχόμενο. Έτσι η ανάρτησή σας θα μοιάζει πολύ επαγγελματική και έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσει το ενδιαφέρον κάποιου.

Παραδείγματα περιεχομένου που μπορείτε να αναρτήσετε με αυτό τον τρόπο:

  • Αφηγηθείτε μια ενδιαφέρουσα, ενημερωτική ιστορία μέσα από κείμενο και εικόνες
  • Δώστε περιληπτικά τα key take outs ενός σεμιναρίου, παρουσίασης ή ενός podcast
  • Κοινοποιήστε trends ή πληροφορίες για κάποια γεγονότα που θα συμβούν στο μέλλον
  • Μοιραστείτε στατιστικά, έρευνες και άλλα στοιχεία σχετικά με τον κλάδο ενασχόλησής σας

Εκμεταλλευτείτε τον αλγόριθμο του LinkedIn

Κάνετε προσπάθειες αλλά οι αναρτήσεις σας δεν έχουν την ανταπόκριση που περιμένετε; Υπάρχουν μερικοί τρόποι να «ξεγελάσετε» τον αλγόριθμο του LinkedIn και να αυξήσετε τις εμφανίσεις σας. Παραδείγματα:

  1. Μην οδηγείτε τους χρήστες σε άλλα sites αλλά κρατήστε τους όσο το δυνατόν περισσότερο στην πλατφόρμα. Δεν είναι αθέμιτο να χρησιμοποιείται εξωτερικά Link ωστόσο είναι προτιμότερο να εμπεριέχεται την πληροφορία στην ανάρτησή σας. Ακόμα και αν τα βίντεο που θέλετε να χρησιμοποιήσετε δεν ξεπερνούν τα 10 λεπτά μη διστάζετε να τα ανεβάζετε στο LinkedIn.
  2. Χρησιμοποιήστε τα hashtags ώστε να προσελκύσετε περισσότερο κόσμο με την ανάρτησή σας. Προσέξτε τα hastags να είναι αντιπροσωπευτικά και να συνάδουν με το περιεχόμενο του Post σας. Μη χρησιμοποιείται πάρα πολλά, τρία hashtags είναι αρκετά για κάθε post.
  3. Απαντήστε στα σχόλια των αναγνωστών και εμπλακείτε όσο το δυνατόν περισσότερο στη συζήτηση.

Βελτιώστε τα υπάρχοντα posts

Τώρα που ξέρετε τον τρόπο για να προσελκύσετε περισσότερους χρήστες με τις αναρτήσεις σας, μπορείτε να ανατρέξετε στις παλιότερες δημοσιεύσεις σας και να τις «ζωντανέψετε» ξανά!

  1. Αλλάξτε τον τίτλο σε παλιότερα post για να είναι πιο σαφής και πιο ενημερωτικός (Προχωρήστε σταδιακά σε αλλαγές και μην τις κάνετε όλες την ίδια μέρα)
  2. Αλλάξτε τις φωτογραφίες! Ανεβάζοντας νέο οπτικό υλικό μπορείτε να απευθυνθείτε σε διαφορετικό κοινό χωρίς να επαναλάβετε την ίδια δημοσίευση.
  3. Αλλάξτε τον τρόπο της δημοσίευσης. Έστω ότι θέλετε να ανεβάσετε ένα άρθρο από το προσωπικό σας ιστολόγιο. Μπορείτε να ανεβάσετε όλο το κείμενο στο LinkedIn, να ανεβάσετε μόνο το link που θα οδηγεί στο άρθρο, ή να το ανεβάστε ως pdf με εικόνες, bullet points, γραφικά και στατιστικά.

Θυμηθείτε ότι το LinkedIn είναι μια δυναμική  πλατφόρμα που μπορεί να συμβάλλει τα μέγιστα στην επαγγελματική σας εξέλιξη. Αξιοποιήστε σωστά τις δυνατότητες που σας προσφέρει είτε ατομικά είτε ως επιχείρηση και μείνετε συντονισμένοι με τους εκπροσώπους της αγοράς.

Πώς θα τρέξετε επιτυχημένες διαφημίσεις online

Οι διαφημίσεις στο ίντερνετ είναι ένα πολύ αποδοτικό μέσο προβολής, αρκεί να πληροί τις σωστές προϋποθέσεις και να στοχεύει στο κατάλληλο κοινό. Μια από τις βασικότερες παραμέτρους είναι το σωστό και επίκαιρο περιεχόμενο. Ένα σωστό κείμενο μπορεί να απογειώσει μια διαφήμιση ή σε αντίθετη περίπτωση να αποτύχει παταγωδώς.

Δείτε παρακάτω τι πρέπει να έχει μια διαφήμιση για να θεωρείται επιτυχημένη:

1.Σωστή στόχευση-προσδιορισμός κοινού

Διαμορφώστε τη διαφήμισή σας ανάλογα με το κοινό στο οποίο στοχεύετε και επικοινωνήστε με άμεσο τρόπο το μήνυμά σας. Για παράδειγμα, αλλιώς θα απευθυνθείτε σε ένα νεανικό κοινό και αλλιώς σε μια ηλικιακή ομάδα που ξεπερνά τα σαράντα.

2.Επιλέξτε μια ενέργεια

Καθορίστε από την αρχή τι θέλετε να αποφέρει η διαφήμιση, είτε θέλετε να οδηγήσετε τον πελάτη στο site σας για να αγοράσει, είτε να εγγραφεί στο newsletter, είτε να σας ακολουθήσει στα social media. Προκαθορίστε το στόχο σας και γράψτε αντίστοιχα το λεκτικό της διαφήμισης.

3. Αμεσότητα

Χρησιμοποιήστε λέξεις και φράσεις που  να δημιουργούν ένα αίσθημα επείγοντος. Διατηρήστε ωστόσο φιλικό και όχι διατακτικό τόνο, π.χ. «μην το χάσετε», «προλάβετε», «κάνε κράτηση» κλπ.

4.Χρησιμοποιήστε αποδείξεις

Τα στατιστικά στοιχεία ενδυναμώνουν μια άποψη και προσδίδουν κύρος. Ενδυναμώστε την ιστορία σας και κερδίστε περισσότερα κλικ.

5.Εξωστρέφεια και κριτικές πελατών

Το κείμενο που ψάχνετε μπορεί να βρίσκετε ήδη στις κριτικές των ικανοποιημένων πελατών σας. Χρησιμοποιήστε τις κριτικές για έμπνευση και εμπλουτίστε τες με τις δικές σας ιδέες.

6.Να είστε φειδωλοί

Κρατήστε τις αναρτήσεις σας απλές και to the point. Ένα περιεκτικό και ευανάγνωστο κείμενο χωρίς περιττές εκφράσεις και υπερβολές είναι αρκετό για να μεταφέρει το σωστό μήνυμα. Οι μικρές και απλές φράσεις αποστηθίζονται ευκολότερα από το κοινό.

7.Επιλέξτε με προσοχή τα επίθετα

Συχνά οι επιθετικοί προσδιορισμοί κάνουν τη διαφορά. Ανάμεσα στην περιγραφή «ένα γυναικείο φόρεμα» και ένα «κομψό, αέρινο φόρεμα», σίγουρα η δεύτερη κερδίζει τις εντυπώσεις και οδηγεί σε conversions.

8.Σκεφθείτε σαν πελάτες

Δώστε στους πελάτες σας τη λύση που θα «μιλήσει» στις ανάγκες τους. Απαντήστε στις απορίες τους και διευκολύνετε την καθημερινότητά τους μέσα από το προϊόν ή τις υπηρεσίες που τους προτείνετε.

9.Επιλέξτε ένα call to action

Ένα call to action συνοδεύει με τον καλύτερο τρόπο τη διαφήμιση σας αφού οδηγεί τον αποδέκτη του μηνύματος να προχωρήσει άμεσα σε μια ενέργεια.

Ανακατασκευή του e-shop σας: ποια είναι τα πλεονεκτήματα

Η ανακατασκευή ενός «απαρχαιωμένου» eshop βελτιώνει την απόδοση οδηγώντας στην επιθυμητή αύξηση πωλήσεων.

Η ανακατασκευή του  e-shop μιας επιχείρησης επιφέρει άμεσα αποτελέσματα και πολλαπλά σημαντικά οφέλη. Όπως είναι φυσικό πολλά από τα στοιχεία προκύπτουν από τον ήδη υπάρχων ιστότοπο αλλά κι από τη φύση και την ταυτότητα της επιχείρησης. Οι πλέον συχνές βελτιστοποιήσεις που παρατηρούνται είναι οι εξής:

1.Βελτίωση του Conversion Rate

Το conversion rate είναι ο πρωταρχικός στόχος που θέτουμε όταν προτείνουμε την ανακατασκευή ενός  e-shop. Τι εννοούμε; Προσδοκούμε ο χρήστης να βιώσει τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης και τελικά να προχωρήσει στην πραγματοποίηση αγοράς. Εντοπίζοντας και εξαλείφοντας τεχνικά ζητήματα που δυσκολεύουν την εμπειρία αυτή (εικόνες που δε φορτώνουν, non responsive σε κινητά και φορητές συσκευές, σελίδες που «χτυπάνε» κλπ.) δίνουμε μεγαλύτερο βάρος στο conversion rate optimization με αποτέλεσμα να αυξήσουμε προοδευτικά τις πωλήσεις του  e-shop.

2.Σύνδεση με ERP & Automations

Οι αυτοματισμοί στις μέρες μας είναι ο πλέον αποτελεσματικός τρόπος για καλύτερη διαχείριση χρόνου. Ενσωματώνοντας σε ένα  e-shop αυτοματοποιημένα συστήματα αποκρίσεων βοηθάμε τόσο τους πελάτες όσο και το προσωπικό που διαχειρίζεται το  e-shop. Σε συνδυασμό με ένα επιτυχημένο σύστημα ERP ο υπεύθυνος παραγγελιών μπορεί να βλέπει σε real time τις παραγγελίες σε αναμονή αλλά και την εξέλιξη τους. Παράλληλα οι πελάτες μπορούν να κάνουν tracking την παραγγελία τους χωρίς να χρονοτριβούν με τηλεφωνήματα και αποστολή emails.

3.Ασφάλεια & GDPR

Η συμμόρφωση με τους όρους του GDPR είναι πλέον μη διαπραγματεύσιμη στο online περιβάλλον. Είναι λοιπόν αυτονόητο πως κάθε  e-shop θα πρέπει να είναι συμβατό με το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο. Μια αξιόπιστη πλατφόρμα e-commerce συνδυαστικά με πιστοποιητικά ασφαλείας θα προστατεύσει τα δεδομένα των επισκεπτών από τις κυβερνοεπιθέσεις και θα εμπνεύσει στους πελάτες ένα αίσθημα εμπιστοσύνης ώστε να καταχωρήσουν τα προσωπικά τους δεδομένα.

4.Ταχύτητα πλοήγησης

Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας. Όλα γύρω μας «τρέχουν» γρήγορα και το ίδιο θέλουμε και για τα sites και τα  e-shops που επισκεπτόμαστε. Ένα  e-shop που δε «φορτώνει», που δεν ανοίγει γρήγορα τις φωτογραφίες και δεν είναι εξίσου γρήγορο στη διαδικασία του checkout αποτρέπει τους δυνητικούς πελάτες από την ολοκλήρωση των αγορών ακόμα και αν το προτεινόμενο προϊόν τους ενδιαφέρει.

Η ταχύτητα όμως προσμετράται και από τις μηχανές αναζήτησης όπως το Google αλλά και τα Social Media που προτείνουν το κάθε  e-shop στους χρήστες.

5.Το 100% του Digital Marketing

Όπως ένα φυσικό κατάστημα κερδίζει την προσοχή του κοινού με μια ριζική ανακαίνιση έτσι και ένα online κατάστημα με την ανακατασκευή του γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό και πρόσφορο για on-line διαφήμιση.

Το Digital Marketing μας δίνει σήμερα απεριόριστες δυνατότητες. Ένα καλά δομημένο product feed δίνει επιτυχημένο Lead για Facebook Remarketing, Google Shopping Ads ή Skroutz. Η παρουσία σε όλα αυτά τα κανάλια όχι μόνο αυξάνει τις πωλήσεις αλλά σας κάνει να υπερτερείτε έναντι του ανταγωνισμού. Επιπλέον βέλτιστες πρακτικές όπως η ενσωμάτωση tags στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα βοηθούν στην εξαγωγή καλύτερων στατιστικών από τα Analytics και μεγιστοποιούν την απόδοση των διαφημίσεων σε κορυφαία κανάλια μέσω machine learning.

6.Κόστος Ευκαιρίας

Όπως προαναφέραμε, η  επιτυχημένη ανακατασκευή ενός  e-shop οδηγεί στην βελτίωση του conversion rate και σε τελική ανάλυση αυξάνει τις πωλήσεις. Στην περίπτωσή μας το κόστος ευκαιρίας (Opportunity cost) επιστρέφει σε σύντομο χρόνο καθιστώντας κερδοφόρα την επένδυση.

7.Βελτίωση του Conversion Value

Στη διαδικασία ανακατασκευής ενός  e-shop συμπεριλαμβάνουμε και χρήση βελτιωμένων συστημάτων για Cross-sell & Up-sell. Με τη συγκεκριμένη πρακτική, μέσω machine learning, καταφέρνουμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις αλλά και να αυξήσουμε την καταναλωτική δραστηριότητα των πελατών οι οποίοι προσθέτουν περισσότερα αγαθά στο καλάθι. Αυξάνουμε έτσι το conversion value (τζίρο) του  e-shop. Παράλληλα μπορεί να δούμε εκτόξευση του τζίρου εφαρμόζοντας αυτοματοποιημένους κανόνες προσφορών και bundle offers.

8.Βελτίωση Loyalty

Έχει συμβεί ποτέ να θέλετε να πραγματοποιήσετε μια ηλεκτρονική αγορά αλλά να σας αποτρέπουν δεύτερες σκέψεις; Για παράδειγμα, είναι αρκετά αξιόπιστο το site ώστε να καταχωρήσω τα στοιχεία της τραπεζικής μου κάρτας; Θα μπορώ να παρακολουθήσω την εξέλιξη της παραγγελίας μου;

Το καλύτερο δυνατό UX (user experience), η βέλτιστη δηλαδή εμπειρία ενός χρήστη που επιτυγχάνεται μέσω ενός conversion optimized  e-shop, η ταχύτητα πλοήγησης, η σαφήνεια στο μενού και η ασφάλεια που δίνει η σωστή ανακατασκευή ενός e-shop βοηθά στη βελτίωση του Loyalty του καταστήματος.

Τώρα που έχετε πλέον ένα αξιόπιστο e-shop το οποίο μπορούν να εμπιστευθούν οι πελάτες σας και να αυξήσουν τη συχνότητα των αγορών τους μπορείτε να χτίσετε ένα πιστό κοινό που θα σας ακολουθεί μακροχρόνια. Για να παραμείνει το κοινό πιστό οφείλετε να το επιβραβεύσετε. Η επιβράβευση μέσω προσφορών και εκπτώσεων αυξάνει επίσης το Loyalty του brand.

Τι είναι Google My Business και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σου

Τι είναι το Google My Business;

Το Google My Business είναι μια δωρεάν πλατφόρμα στο διαδίκτυο η οποία εμφανίζει αναλυτικές πληροφορίες για μια επιχείρηση σε κάποιον χρήστη όταν εκείνος αναζητά τις υπηρεσίες ή τα στοιχεία της στη μηχανή αναζήτησης της Google. Ο χρήστης μπορεί να ψάξει πληροφορίες για την επιχείρησή σας είτε απευθείας μέσω αναζήτησης στη Google είτε μέσα από τους χάρτες Google Maps.

Τότε εμφανίζεται στην οθόνη του ένα πλαίσιο με όλες τις πληροφορίες που έχει συλλέξει η Google, όπως διεύθυνση, στοιχεία επικοινωνίας, ωράριο λειτουργίας, φωτογραφίες και κριτικές χρηστών. Με την παρουσία σας στο Google My Business βοηθάτε τους μελλοντικούς σας πελάτες να βρουν την επιχείρησή σας και να αλληλεπιδράσουν μαζί σας ενώ παράλληλα τους αφηγείστε την ιστορία και τις αξίες της.

Το Google My Business σας δίνει μια σειρά από πολύ χρήσιμα στατιστικά. Μπορείτε να βρείτε insights σχετικά με το πώς αναζήτησαν οι πελάτες την επιχείρησή σας, από πού προέρχονται αλλά και πόσοι είδαν τις αναρτήσεις σας, ζήτησαν οδηγίες για να φτάσουν σε εσάς ή σας τηλεφώνησαν απευθείας. Αφού καταχωρήσετε την επιχείρησή σας στο Google My Business μπορείτε να δημιουργήσετε έξυπνες καμπάνιες για να προωθήσετε τις δραστηριότητες σας και να προσελκύσετε περισσότερους πελάτες.

Πώς θα φτιάξετε σωστά το προφίλ της επιχείρησής σας στο Google My Business

Η Google βοηθά στο να σας βρουν περισσότεροι χρήστες σε τοπικό επίπεδο με βάση την τοποθεσία σας. Το Google My Business είναι ένας εύκολος τρόπος προβολής και παρέχεται εντελώς δωρεάν. Μάλιστα, σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μπορεί να αντικαταστήσει ακόμα και ένα website.

Φτιάξτε το Google My Business βήμα βήμα:

  1. Κάντε Login στο Google και επιβεβαιώστε την εγγραφή σας ακολουθώντας τις οδηγίες. Θα χρειαστείτε ένα λογαριασμό
  2. Καταχωρήστε με προσοχή και λεπτομερώς όλες τις χρήσιμες πληροφορίες τις επιχείρησής σας:
  • Όνομα: Καταχωρήστε την επιχείρησή σας ακριβώς με τα ίδια στοιχεία που παρουσιάζεται στον πραγματικό κόσμο. Η ψηφιακή εικόνα της θα πρέπει να συμβαδίζει απόλυτα με τη φυσική (όπως αναγράφεται σε ταμπέλες, κάρτες, επιστολόχαρτα κλπ.)
  • Διεύθυνση: Χρησιμοποιήστε την ακριβή τοποθεσία και την περιοχή εξυπηρέτησης της επιχείρησής σας. Οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες θα καθοδηγηθούν από τους χάρτες της Google για να σας βρουν.
  • Τηλέφωνο: Καταχωρίστε έναν αριθμό σταθερού τηλεφώνου που να αντιστοιχεί στην επιχείρησή σας και προσθέστε ένα κινητό το οποίο μπορούν να καλούν σε περίπτωση ανάγκης.
  • Ιστότοπος: Στο πεδίο πληροφορίες συμπληρώστε εφόσον υπάρχει την ιστοσελίδα της επιχείρησης σας. Έτσι οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν και βρουν περισσότερες πληροφορίες ή ακόμα και να πραγματοποιήσουν μια αγορά από το eshop σας. Tip: Μην καταχωρείτε URL που ανακατευθύνουν τους χρήστες σε άσχετες σελίδες ή σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων.
  • Ωράριο:Αναφέρετε λεπτομερώς το ωράριο λειτουργίας σας καθώς και τις μέρες που είστε κλειστά. Το Google My Business σας δίνει τη δυνατότητα να καθορίσετε ένα ειδικό ωράριο λειτουργίας για συγκεκριμένες ημέρες, όπως για αργίες, γιορτές ή περιόδους διακοπών.
  • Κατηγορίες: Προσθέστε μια κεντρική κατηγορία στην επιχείρησή σας ώστε να μπορούν οι χρήστες να σας βρίσκουν ευκολότερα. Γίνεται όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι και μην επιλέγετε παρεμφερείς κατηγορίες που μπορεί να παραπλανούν. Σκεφτείτε ακριβώς όπως εκείνοι οι οποίοι σας αναζητούν π.χ. «συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου».
  • Φωτογραφίες: Καταχωρήστε φωτογραφίες από τον εξωτερικό χώρο της επιχείρησής σας έτσι ώστε οι χρήστες να καταλαβαίνουν ποιοι είστε όταν φτάνουν στην τοποθεσία σας. Επιπλέον ανεβάστε φωτογραφίες από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας που να είναι ελκυστικές για το χρήστη. Σύμφωνα με στοιχεία της Google οι επιχειρήσεις με φωτογραφίες έχουν διπλάσιες πιθανότητες να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.
  • Κριτικές: Ζητήστε από τους πελάτες σας να αξιολογήσουν την εμπειρία τους και να τη μοιραστούν με τους υπόλοιπους χρήστες αξιολογώντας σας και ανεβάζοντας τις δικές τους φωτογραφίες.

Προσέξτε να είστε ακριβείς στις πληροφορίες που μόλις καταχωρήσατε και να μην υπάρχουν αντιφάσεις ανάμεσα στο Google My Business και την ιστοσελίδα σας. Φροντίστε επίσης να παραμείνετε συνεπείς. Αν μια πληροφορία αλλάξει σπεύστε να την ενημερώσετε, όπως για παράδειγμα αν αλλάξατε αριθμό τηλεφώνου ή λεπτομέρειες στο ωράριό σας. Όσο περισσότερες και όσο πιο σαφείς είναι οι πληροφορίες που καταχωρείτε τόσο υπερέχετε του ανταγωνισμού σας.

Προχωρήστε σε σχετικές αναρτήσεις όταν έχετε κάτι νέο για τους πελάτες σας όπως ειδικές προσφορές ή εκπτώσεις. Μην παραλείπετε να διαβάζετε τα στατιστικά που σας προσφέρονται ώστε να καταλάβετε από πού προέρχονται οι χρήστες που σας εντόπισαν, με ποιες λέξεις-κλειδιά αλλά και σε ποιες ενέργειες προχώρησαν (άμεση κλήση, οδηγίες, χάρτες κλπ.). Τα πολύτιμα αυτά insights θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε κατάλληλα τη στρατηγική σας για βέλτιστα αποτελέσματα.

Google Adwords: Η σημασία του Quality Score και πώς βελτιώνεται

Η αποτελεσματικότητα των Adwords campaigns σας συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με το Quality Score. Το QS είναι σημαντικός παράγοντας που καθορίζει το κόστος και αυξάνει την απόδοση της καμπάνιας σας, καθώς αν καταφέρετε να το ανεβάσετε, σας εξασφαλίζει και να εμφανίζεστε πιο ψηλά και με χαμηλότερο CPC (cost per click). Είναι στην ουσία ο τρόπος που έχει βρει η Google να αξιολογεί τις διαφημίσεις σας για να εξασφαλίσει ότι τα όσα θέλετε να εμφανίζονται στη δημοφιλέστατη πρώτη σελίδα της ταυτίζονται με τα όσα αναζητούν οι χρήστες της και ικανοποιούν τις ανάγκες τους.

Δίνοντας την προσοχή σας στους παρακάτω παράγοντες, θα επιτύχετε να βελτιώσετε το QS:

Συνάφεια στις λέξεις – κλειδιά (keyword relevance)

Ξεκινήστε σωστά, διαλέγοντας τις κατάλληλες λέξεις που θα συμβάλλουν στο QS. Δώστε προσοχή ώστε να είναι σχετικές και να «διαβάζουν» το μυαλό του πελάτη σας. Μεγαλύτερες φράσεις αναζήτησης που θα σκεφτείτε ή θα ανακαλύψετε με την έρευνά σας, μπορεί επίσης να βοηθήσουν να κάνετε τη διαφορά. Επίσης, ομαδοποιήστε σωστά. Αποφύγετε τα τεράστια adgroups και κάντε μια μαζεμένη, στοχευμένη ομαδοποίηση στις λέξεις σας. Δείτε τι σας «τρώει» το budget και αποκλείστε το ως negative keyword.

Εμπειρία σελίδας προορισμού (landing page experience)

Και εδώ, ισχύει αυτό που είπαμε πιο πάνω για τις λέξεις κλειδιά, πρέπει να σχετίζεται απόλυτα το περιεχόμενο της σελίδας προορισμού με αυτό που ψάχνει ο χρήστης. Αν η διαφήμισή σας αναφέρεται σε μια κατηγορία προϊόντων ή σε μια υπηρεσία σας και πατώντας κάποιος τη διαφήμιση «προσγειώνεται» στην αρχική σας σελίδα και όχι στο είδος που αναζητά, τότε η εμπειρία σελίδας προορισμού δεν είναι η επιθυμητή και το QS κατεβαίνει. Η ταχύτητα που «φορτώνει» η σελίδα σας είναι επίσης καθοριστική αλλά και το κατά πόσο είναι mobile friendly.

Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων, κατά κόσμον … CTR (click-through rate)

Θεωρείται ο πιο σαφής και κατανοητός παράγοντας για τη βελτίωση του QS. Έτσι κι αλλιώς αξίζει την προσοχή σας, αφού σας δείχνει και την ανταπόκριση των χρηστών στις διαφημίσεις σας, άρα και κατά πόσο αυτές είναι χρήσιμες και ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Και εδώ θα επαναλάβουμε τη γνωστή από τα παραπάνω λέξη: συνάφεια! Συνάφεια του κειμένου σας (ad copy) με τις λέξεις κλειδιά και συνάφεια όλων αυτών με το περιεχόμενο της σελίδας του site σας στην οποία οδηγεί η διαφήμιση.

Απόδοση του λογαριασμού σας στο παρελθόν

H Google για να αυξήσει την αξιοπιστία της, λαμβάνει υπόψη τα ιστορικά δεδομένα. Ένα ιστορικό από χαμηλά QS, δυστυχώς επηρεάζει το τρέχον QS με αρνητικό τρόπο. Επίσης ένα νέο site χωρίς πολλά δεδομένα παίρνει αρχικά χαμηλότερο QS από ένα ανταγωνιστικό με μεγαλύτερο -και θετικό- ιστορικό. Χρειάζεται υπομονή και σωστές κινήσεις από την αρχή για να διαμορφωθεί ένα υψηλό QS.


Πηγή: Search Engine Watch

Οι 4 πυλώνες για μια αποτελεσματική στρατηγική SEO

Το SEO μπορεί να γίνει περίπλοκο, μερικές φορές πολύ περίπλοκο. Μια γρήγορη αναζήτηση για «Παράγοντες SEO που επηρεάζουν την κατάταξη» θα σας δώσει την απάντηση και πολλές ακόμα. Υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες σχετικά με αυτό και στην πραγματικότητα υπάρχουν εκατοντάδες μεταβλητές οι οποίες συνεργάζονται και δίνουν την τελική κατάταξη.

Η αλήθεια είναι ότι εύκολα μπορεί κανείς να χαθεί μέσα σε τόσο όγκο πληροφοριών αλλά με αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να απλουστεύσουμε τα πράγματα και να εστιάσουμε στους τομείς που έχουν πραγματικά σημασία για τη χάραξη στρατηγικής SEO.

Οι 4 πυλώνες του SEO

Τα 4 πράγματα που πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους οι ιδιοκτήτες site είναι:

  1. Technical SEO: Πόσο εύκολα μπορεί να ανιχνευτεί και να ευρετηριαστεί από τη Google.
  2. Περιεχόμενο: Το να έχει το site το πιο σχετικό περιεχόμενο και αυτό που να απαντά καλύτερα στις προσδοκώμενες ερωτήσεις.
  3. OnSite SEO: Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου και του κώδικα HTML.
  4. OffSite SEO: Να θεωρείστε αυθεντίες, έτσι ώστε η Google να «προωθεί» στις πιο πάνω θέσεις το δικό σας περιεχόμενο.

Είναι φυσικό ότι οι 4 αυτές μεταβλητές έχουν κάποια πολυπλοκότητα και μπορεί να αλληλεπικαλύπτονται, αλλά γνωρίζοντας της δυνατότητες ή τις αδυναμίες σε σχέση με αυτές είναι πρώτο και μεγαλύτερο βήμα.

  1. Technical SEO

Με τον όρο technical SEO στην ουσία εννοούμε το να διασφαλίσουμε ότι η ιστοσελίδα μας είναι εύκολα προσπελάσιμη από τις μηχανές αναζήτησης και ότι μπορούν να διαβάσουν το περιεχόμενο τους. Εργαλεία όπως το Deep Crawl μπορούν να ελέγξουν το site σας και να σας υποδείξουν που χρειάζεται διόρθωση.

  1. On-Site SEO βελτιστοποίηση

Η ιστοσελίδα σας πρέπει να είναι συνολικά βελτιστοποιημένη αλλά και σε επίπεδο μεμονωμένων σελίδων. Οι κύριες περιοχές που πρέπει να εστιάσετε είναι:

  • Έρευνα για keyword: Ερευνήστε τον τρόπο αναζήτησης των εν δυνάμει πελατών σας.
  • Επεξηγηματικά URLs: Κάθε url πρέπει να είναι σύντομο και κατανοητό.
  • Page titles: Ενσωματώστε με φυσικό τρόπο τις λέξεις κλειδιά στο Page title.
  • Meta descriptions: Δημιουργήστε περιγραφές σαν να ήταν διαφημίσεις σχεδιασμένες για να προσελκύσουν κοινό.
  • Δώστε στους επισκέπτες μια καλή εμπειρία πλοήγησης στην ιστοσελίδα σας.
  • Δυνατά Calls to Action: Διευκολύνετε τους χρήστες στα επόμενα βήματα τους.
  1. Περιεχόμενο

Το περιεχόμενο είναι αν όχι το πιο σημαντικό ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά του site σας. Δίνει στους χρήστες πληροφορίες για εσάς, για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, την τοποθεσία σας, για το ποιους έχει προσφέρει τις υπηρεσίες σας μέχρι τώρα και το σημαντικότερο, γιατί να χρησιμοποιήσει κάποιος την επιχείρηση σας.

Για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται υπηρεσίες το περιεχόμενο μπορεί να «σπάσει» σε 3 κατηγορίες:

  • Περιεχόμενο υπηρεσιών: Τι κάνετε και τι που.
  • Περιεχόμενο αξιοπιστίας: Γιατί ένας εν δυνάμει πελάτης να σας προτιμήσει.
  • Περιεχόμενο marketing: Περιεχόμενο που σας βοηθά να θεωρείστε αυθεντία και να βάζει την επιχείρηση σας πιο ψηλά στις επιλογές των εν δυνάμει πελατών.
  1. Χτίσιμο αξιοπιστίας εκτός του site (Off-site authority building)

Στο τέλος όλες οι ενέργειες καταλήγουν σε αυτό το σημείο: Χτίσιμο αξιοπιστίας. Χτίζοντας της αξιοπιστία σας κατά ένα μεγάλο ποσοστό περιλαμβάνει και το link building. Αυτό είναι ακόμα ένα πολύ σημαντικό συστατικό για την ανάπτυξη καλών οργανικών αποτελεσμάτων και ταυτόχρονα η δημιουργία link είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια να γίνου σωστά.

Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχετε βρει τη φιλοσοφία της δημιουργίας των link πριν ξεκινήσετε κάτι τέτοιο και να μην πηγαίνετε στα τυφλά. Να διασφαλίζεται σε όλες τις περιπτώσεις τα link να είναι από πηγές με σχετικό με την ιστοσελίδα σας περιεχόμενο και από αξιόπιστα site. Και το σημαντικότερο όλων πρέπει όλο αυτό να γίνεται όσο πιο φυσικά γίνεται χωρίς το περιεχόμενο που δημοσιεύεται να δίνει την εντύπωση στυγνής προσπάθειας για προβολή.

Σε γενικές γραμμές το SEO δεν χρειάζεται να είναι υπερβολικά περίπλοκο. Οι 4 αυτοί πυλώνες ακολουθούν μια λογική σειρά και είναι αυτοί που προτείνεται να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική SEO για την επιχείρηση σας.

by Νίκος Νέστωρας SEO Technician


Πηγή: Search Engine Land