Σύμφωνα με τους ειδικούς, σχεδόν το 46% των αναζητήσεων στο διαδίκτυο έχουν τοπική πρόθεση. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν οι μισές αναζητήσεις στη Google αποσκοπούν στο να βρουν κάτι κοντά στον χρήστη.
Πώς μπορείτε, λοιπόν, να εκμεταλλευτείτε τις 97 δισεκατομμύρια τοπικές αναζητήσεις που γίνονται κάθε μήνα; Ας το δούμε αναλυτικά.
Τι είναι η πρόθεση αναζήτησης;
Η πρόθεση αναζήτησης αναφέρεται στον στόχο του χρήστη όταν πραγματοποιεί μια αναζήτηση. Αυτή μπορεί να κατηγοριοποιηθεί σε τρεις βασικές κατηγορίες: πλοήγηση, πληροφόρηση και συναλλαγή.
Αυτές οι κατηγορίες αποκαλύπτουν τις προθέσεις του χρήστη όταν ψάχνει για προϊόντα, τοποθεσίες, ταξίδια κ.λπ. Είναι, λοιπόν, σημαντική για το SEO, καθώς βοηθά τον ιδιοκτήτη του ιστότοπου να κατανοήσει πώς να διαμορφώσει το περιεχόμενό του έτσι ώστε να ανταποκρίνεται σε αυτές τις προθέσεις.
Γιατί είναι σημαντική η πρόθεση αναζήτησης στο SEO;
Η πρόθεση αναζήτησης αποτελεί έναν καθοριστικό παράγοντα του SEO, αν και συχνά παραμελείται. Αυτή αντικατοπτρίζει την κατάσταση του χρήστη κατά την αναζήτηση και εξηγεί το γιατί αναζητά κάτι. Για παράδειγμα, αν κάποιος ψάχνει για “μέρη για να επισκεφτείς στο Σικάγο”, η πρόθεσή του είναι να βρει τουριστικά σημεία στην πόλη.
Το SEO αποσκοπεί στην υψηλότερη κατάταξη στις SERPs, και η πρόθεση αναζήτησης συμβάλλει στην εύρεση των πιο συναφών και δημοφιλών λέξεων-κλειδιών για το κοινό σας. Όσο περισσότερα κλικ λαμβάνει ο ιστότοπός σας, τόσο πιο ψηλά κατατάσσεται για αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
Για παράδειγμα, αν έχετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου και θέλετε οι χρήστες να σας βρουν, χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά με πρόθεση αγοράς θα βοηθήσετε τον ιστότοπό σας να εμφανιστεί στις αναζητήσεις αντί για ανταγωνιστές όπως το Google Shopping ή το Amazon.
3 κύριοι τύποι πρόθεσης αναζήτησης
Η κατανόηση της πρόθεσης αναζήτησης απαιτεί να γνωρίζουμε τους τρεις βασικούς τύπους της:
- Πλοήγηση: Όταν ο χρήστης θέλει να βρει περιεχόμενο που τον βοηθά να εντοπίσει αυτό που ψάχνει.
- Πληροφόρηση: Όταν ο χρήστης αναζητά πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο θέμα.
- Συναλλαγή: Όταν ο χρήστης θέλει να αγοράσει κάτι.
Αυτοί οι τύποι πρόθεσης αναζήτησης βοηθούν στην κατηγοριοποίηση των αναζητήσεων και στην καλύτερη κατανόηση της συμπεριφοράς του χρήστη.
- Πληροφοριακή Πρόθεση: Οι χρήστες αναζητούν δεδομένα ή πληροφορίες για να υποστηρίξουν μια απόφαση ή να μάθουν κάτι νέο.
- Αγορά: Η πρόθεση να αγοράσουν το προϊόν που αναζητούν, η οποία μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του SEO και στη βελτίωση της κατάταξης της σελίδας σας.
- Τοπικές Αναζητήσεις: Οι χρήστες αναζητούν τοπικές τοποθεσίες, αξιοθέατα ή εκδηλώσεις, όπως “ξενοδοχεία” ή “ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο”. Αυτή η πρόθεση περιλαμβάνει τη γεωγραφική τοποθεσία.
5 τρόποι για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για την πρόθεση αναζήτησης του χρήστη
Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου για την πρόθεση αναζήτησης δεν απαιτεί τη δημιουργία μιας νέας στρατηγικής από το μηδέν. Αντίθετα, απαιτεί μερικές τροποποιήσεις για να προσελκύσετε περισσότερο κοινό. Δείτε πέντε βασικούς τρόπους:
- Τοπικές Λέξεις-Κλειδιά Η αναζήτηση τοπικών λέξεων-κλειδιών πρέπει να είναι προτεραιότητα. Για παράδειγμα, αν ψάχνετε για “χλοοκοπτική μηχανή στο Kentucky”, η πρόθεση είναι πλοήγηση και αγορά, ενώ αν αναζητάτε “τα καλύτερα χλοοκοπτικά στο Kentucky”, η πρόθεση συνδυάζει πλοήγηση, πληροφόρηση και αγορά. Η σωστή έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι το κλειδί.
- Ενημερωτική Αξία Η ποιότητα των πληροφοριών στο περιεχόμενό σας είναι κρίσιμη για την τοπική ή διεθνή αναζήτηση. Χρησιμοποιήστε ελκυστικούς τίτλους, στατιστικά στοιχεία, διαγράμματα, infographics, εικόνες και βίντεο για να ενισχύσετε την αξία του περιεχομένου σας.
- Κατάλληλη Μορφοποίηση Η μορφοποίηση του περιεχομένου είναι επίσης σημαντική. Διασφαλίστε ότι οι χρήστες μπορούν να βρουν εύκολα τις πληροφορίες που ψάχνουν, τοποθετώντας τις λέξεις-κλειδιά στην εισαγωγή, χρησιμοποιώντας H2 τίτλους και λίστες με δευτερεύουσες λέξεις-κλειδιά.
- Χρήση Διαφορετικού Τόνου Προσαρμόστε τον τόνο του περιεχομένου ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού σας. Εργαλεία παράφρασης μπορούν να σας βοηθήσουν να προσαρμόσετε τον τόνο εύκολα και γρήγορα.
- Συχνές Ερωτήσεις (FAQ) Οι Συχνές Ερωτήσεις είναι ιδιαίτερα χρήσιμες, καθώς καλύπτουν ερωτήματα που σχετίζονται με το κύριο περιεχόμενο, βοηθώντας έτσι στην αναβάθμιση της κατάταξης στον τομέα των αναζητήσεων.
Συμπέρασμα Αυτοί είναι μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας με βάση την πρόθεση του χρήστη. Κατανοώντας τις ανάγκες του κοινού σας, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που θα αυξήσει την ορατότητα και την κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης.