Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Ψηφιακό Μάρκετινγκ: Για ποιους λόγους δεν αποδίδει όπως περιμένατε;

Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένα νέο όπλο στις τεχνικές μάρκετινγκ και σημαντικό εργαλείο σε όλες τις επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και εξέλιξη των πωλήσεών τους. Ωστόσο, δεδομένου ότι αποτελεί ακόμα ένα νέο εργαλείο, αρκετοί είναι αυτοί που απογοητεύονται με την απόδοση των καμπανιών της επιχείρησής τους στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς δεν εντοπίζουν τα αποτελέσματα που περίμεναν να έχουν. Παρακάτω αναλύουμε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να μην αποδίδει ακόμα για εσάς μια καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ και τι μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε αυτή τη συνθήκη.

Εστιάζετε στα λάθος Metrics

Για αρχή, εντοπίστε και εστιάστε στις σωστές μετρήσεις της ψηφιακής σας καμπάνιας. Είναι πιθανόν η στόχευση και η καμπάνιας σας να εξελίσσεται, χωρίς όμως εσείς να μπορείτε να αντιληφθείτε τις σωστές μετρήσεις και να προχωρήσετε στην αύξηση των μετατροπών που επιθυμείτε.

Εάν, για παράδειγμα, έχετε ξεκινήσει μία καμπάνια με newsletter και στόχος σας είναι η απόκτηση πελατών μέσω των e-mail, ελέγξτε όλες τις μετρήσεις που αντιστοιχούν στην καμπάνια σας. Αρχικά θα δείτε το Click Through Rate (Αναλογίες κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) και τις πωλήσεις που προέκυψαν από εκεί. Επιπλέον όμως, πρέπει να δείτε και το Bounce Rate (ποσοστό ανοίγματος ή μη των e-mail) και το Click Trough Rate των σελίδων προορισμού. Έτσι, θα δείτε συνολικά την καμπάνια σας και την πραγματική απόδοση που σας προσφέρει.

Επίσης, καλό θα ήταν να εστιάσετε και σε δεδομένα όπως η εμπειρία χρήστη κατά την πλοήγηση στη σελίδα σας, αλλά και οι τηλεφωνικές κλήσεις που έχουν προκύψει, τα κλικ στους συνδέσμους που έχετε προσθέσει στα email σας, οι ζωντανές συνομιλίες με τους εκπροσώπους σας κ.α. Με αυτόν τον τρόπο θα αντιληφθείτε τι είναι πραγματικά αποδοτικό για την επιχείρησή σας, θα εντοπίσετε πού πρέπει να επενδύσετε περισσότερο στην καμπάνια σας και πώς θα βελτιώσετε την ουσιαστική αποδοτικότητά της στις μετρήσεις που πραγματικά σας ενδιαφέρουν.

Αγορά – Στόχος & Conversions

Στην περίπτωση που ενώ εντοπίζετε κινητικότητα στην ιστοσελίδα σας, χωρίς όμως αυτό να είναι ορατό στις επιθυμητές μετατροπές (εγγραφή, αγορά κτλ), τότε θα πρέπει να εξετάσετε την καμπάνια σας από αρκετές πλευρές. Εντοπίστε και εστιάστε εκ νέου στην αγορά-στόχο σας. Βρείτε ποιοι είναι οι αγοραστές σας και τι ενδιαφέροντα έχουν. Αυτό θα σας δώσει την ευκαιρία να τους στοχεύσετε καλύτερα, με μεγαλύτερη επιτυχία.

Κατόπιν, συντάξτε ξανά το περιεχόμενο των διαφημίσεων και του ιστοτόπου σας και προσεγγίστε το από τη νέα σκοπιά των αγοραστών σας. Φροντίστε το ύφος και το μήνυμά σας να είναι κοινό σε όλες τις πλατφόρμες από τις οποίες μπορεί να σας προσεγγίσει ο δυνητικός σας πελάτης και κάντε ξεκάθαρο το Unique Selling Point σας, καθώς και γιατί πρέπει να προτιμήσει εσάς έναντι των ανταγωνιστών.

Ακατάλληλο κανάλι

Ένα ακόμα σημείο που θα πρέπει να ελέγξετε, είναι εάν η εκτέλεση των καμπανιών σας γίνεται στο κατάλληλο κανάλι για εσάς. Πραγματοποιήστε σε βάθος έρευνα για τους καταναλωτές σας και ποια κανάλια χρησιμοποιούν, καθώς και ποιες καμπάνιες έχουν επιτυχία σε αυτούς και πώς αντιδρούν σε αυτές. Αντίστοιχα, προσαρμόστε τις καμπάνιες σας στα συγκεκριμένα κανάλια και στα χαρακτηριστικά του δικού σας κοινού, επενδύοντας με περισσότερη επιτυχία σε αυτές.

Δώστε χρόνο

Το ψηφιακό μάρκετινγκ και οι καμπάνιες που προσαρμόζονται σε αυτό, απαιτούν χρόνο για να είναι αποδοτικές. Δώστε καλές βάσεις στη στρατηγική σας, με ξεκάθαρη κατεύθυνση και σαφείς στόχους. Κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης της καμπάνιας φροντίστε να έχετε τον έλεγχο, να εξετάζετε διαφορετικές παραμέτρους και να έχετε την πλήρη εικόνα. Οι ψηφιακές καμπάνιες επηρεάζονται από πολλά και διαφορετικά metrics, τα οποία εξαρτώνται από την ποιότητα της ανάπτυξης και εφαρμογής των καμπανιών, τη σταθερή προσπάθεια εξέλιξής τους, τον ανταγωνισμό και τις δικές του πρακτικές, καθώς και τον εντοπισμό βασικών ελλείψεων της στρατηγικής και τις προσπάθειες βελτίωσής τους.

Οι στρατηγικές που εστιάζουν στην αύξηση του κοινού των social media, για παράδειγμα, δεν είναι το ίδιο χρονικά απαιτητικές, όπως οι στρατηγικές SEO, οι οποίες μπορεί να χρειαστούν και ολόκληρο έτος για να διακριθεί η επιτυχία τους και η αποδοτικότητά τους.

Ανταγωνιστές

Φυσικά, πρέπει να ελέγχετε και τον ανταγωνισμό σας, ιδιαίτερα εάν έχει σημαντικό υπόβαθρο SEO  στρατηγικών. Για να μπορέσετε να διαφοροποιηθείτε, εστιάστε στο Unique Selling Point σας και στο τι διαφοροποιεί την επιχείρησή σας από τους ανταγωνιστές σας. Ελέγξτε την τακτική που ακολουθούν εκείνοι, ποια στοιχεία προτιμούν και παρουσιάστε κάτι νέο στο κοινό-στόχος.

Στοχεύστε σε keywords στα οποία οι ανταγωνιστές σας δεν έχουν επενδύσει ακόμα και προσδιορίστε τη θέση σας στην αγορά. Μείνετε ενημερωμένοι για τις τάσεις και τις ενημερώσεις του αλγορίθμου των SEΟ και των μηχανών αναζήτησης. Κρατήστε ενημερωμένο και βελτιστοποιημένο το site σας, για να είναι αποδοτικό για όποια στρατηγική SEO επιλέξετε να ακολουθήσετε. Πραγματοποιήστε έναν έλεγχο και βρείτε τα «τρωτά» σας σημεία.

Εάν, ωστόσο, η στρατηγική SEO είναι κάτι που σας μπερδεύει και σας φαίνεται περίπλοκη, εμπιστευθείτε επαγγελματίες του χώρου, για να βρείτε αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες σας. Η ομάδα της eSteps θα χαρεί να σας εξυπηρετήσει και να δημιουργήσει το πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό πλάνο για εσάς, ακριβώς προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις σας. Από κοινού, μπορούμε να δημιουργήσουμε την στρατηγική, η οποία θα οδηγήσει την επιχείρησή σας στην επιτυχία.

Πηγή: esteps Σύμβουλοι Internet Marketing

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας, αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την Πολιτική Cookies.